Niet ook dat nog, gekneusde rib!

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Niet ook dat nog, gekneusde rib!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-02 12:23

Jaja, ik heb het weer voor elkaar.
Ik heb altijd wel wat en dan ook nog eens alles tegelijk.

Ik heb al 5 jaar chronische buikpijn, waarvan ze de oorzaak niet weten, maar daar gaat het eens een keer niet om.
Was vorige week zowat de hele week al ziek geweest (vanaf dinsdagavond) en heb met Hemelvaart dus de helft van de tijd in bed gelegen en de andere helft op de bank en totaal niet uitgeweest, al mijn spieren deden toen zeer, en had verschrikkelijke hoofdpijn.
Ook ben ik al 2 weken verschrikkelijk aan het hoesten, dit begon eind vorige week vast te zitten en aarde in een bijholte-ontsteking aan de rechterkant van mijn gezicht.

Zaterdag avond was ik alleen thuis en was het spul van de afgelopen week zowat over (behalve het hoesten, nog een beetje die bijholte en hoofdpijn) maar toen voelde ik ineens mijn schouder aan de linkerkant, dit trok zondag ook door naar mijn arm.

Maandag toch maar naar de dokter geweest en die had het over een spier in mijn schouder die vast zat, daar kon je niet veel aan doen, behalve af en toe eens een pijnstillertje nemen.
Voor het hoesten wel een recept gekregen en voor de bijholte.

Goed, weer opweg naar huis.
Thuis weer op de bank/in bed en ondertussen, pijnstillers, pijnstillers, pijnstillers, tja, je moet toch de dag maar door komen.

Maargoed, het ging net allemaal weer iets beter en ik moest nog ergens naar toe om wat te regelen en dat het liefst zo snel mogelijk, dus gister had ik zoiets van dat het vandaag hopelijk wel zou kunnen (dat had ik nog iedere dag gezegd, dat het de andere dag wel zou kunnen, maargoed).
Nou, niet dus.

Eerst moest ik gistermiddag overgeven, waarschijnlijk van het hoesten (moest ik wel vaker, of het nou van het hoesten kwam of niet) en verder gewoon op sommige momenten flink zwaar gehoest.
Alles ging nog goed, tot een uur of 8, want toen ging het zeer doen op/onder mijn borst aan de linkerkant.
Ik was weer alleen thuis, dus naar de buren na het meer dan een uur aangekeken te hebben, maar die wisten ook niet wat het zou kunnen zijn of wat er aan te doen (pijnstillers had ik allang gehad).

Mijn moeder had bloemsiercursus, dus daar heb ik het telefoonnummer maar van opgezocht en haar gebeld.
Het zou nog een halfuurtje duren voordat zij er weer was.
Toen zij er weer was, wou ze het nog even aanzien.
Ik ben toen ff in slaap gevallen, maar toen ik weer wakker werd, deed het nog zeerder.

Dus wij in de auto en naar de dokter (eerst gebeld natuurlijk).
Daar aangekomen (het was inmiddels half 1 snachts) naar binnen gegaan.

GEKNEUSDE RIB, ja dat kan er ook nog wel bij.
Waarschijnlijk door het zware hoesten of het overgeven.
Aangezien we wel pijnstillers in huis hebben, maar ik daar niet al te goed op reageer (het stilt vaak de pijn niet echt, hoeveel ik er ook slik, al blijf ik ze wel slikken) heeft hij wat anders voorgeschreven.
Dus naar de apotheek, daar is natuurlijk ook niemand, maar dat wisten we al.
Daar op een belletje gedrukt en dan zou bij iemand thuis de telefoon overgaan.
Jups, ze zou er over 10 minuutjes zijn.
Medecijnen meegenomen en naar huis.
Het begon alsmaar zeerder te doen, maar dat spul moest je bij het eten innemen en dat hadden we niet in de auto.
Thuis snel een broodje gesmeerd, opgegeten en toen de pijnstiller.
Naar een tijdje werd het wat minder en om 2 uur lag ik in mijn bed, eventjes geslapen tot 4 uur.
Werd wakker, ging naar de wc en de pijn was er weer.
Even met mijn moeder overlegd en nog maar andere pijn stillers erbij.
Dit hielp wel een beetje en daarna heb ik eindelijk kunnen slapen.
Vanochtend ging het wel goed, nu begin ik hem weer te voelen, dus slikken maar weer.

Ik baal er gewoon zo van, mijn schouder die zeer doet, een rib, wat komt er nog meer?
Uitmesten doe ik nog net zelf, maar de kruiwagen heb ik al steeds laten wegbrengen.

Alhoewel, gisteren dat ik dat toen ook niet gedaan heb, steeds maar uitgesteld tot er werd gezegd, dat heb ik al gedaan en paard staat al binnen.
Ok dan, en toen mijn broertje weer kwam van de voetbal heeft hij haar brokken gedaan.
Zeg je, een handje vol in de blauwe bak en dat in haar voerbak, doet hij een volle blauwe bak.
Chriss zal vandaag dus ook lekker knetter zijn, maar dat heb ik nog niet gemerkt, want ze is al buiten gezet.
De brokken van vanmiddag sla ik maar over enh over die van vanavond moet ik nog maar eens nadenken.

[edit:BartVB]Titel[/edit]


Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-02 20:42

Dank je wel.
Zoals ik al zei, ik heb altijd wel wat, ze worden er thuis een beetje gek van, haha.

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-02 22:57

Jaja, thnx, ik weet het wel dat ik beter moet blijven, maar dat lukt maar niet.
Ik heb al chronische buikpijn, dus helemaal beter zal ik niet zijn, maar behalve dat?
Dat zou eigenlijk wel moeten lukken, maar dat doet het dus maar niet.

En ik mag maar 3 pijnstillers per dag van die me voorgeschreven zijn en ik heb er nu al 2 daarvan gehad en het begint weer zo'n pijn te doen, maar als ik nu de 3e slik, heb ik niks voor vanacht en kan dan dus niet slapen.
Als ik er nu 4 mocht, dan zou ik het wel halen denk ik, maargoed, ik had er maar 10 waarvan er nu dus al wat op zijn, het weekeind kom ik er toch niet mee door.
Dus morgen ff bellen voor herhalingsrecept en of er ze er dan meteen meer mee kunnen geven en of ik er dan meer mag.

Nu gebruik ik trouwens, behalve de voorgeschreven (die opzich wel behoorlijk zwaar was -> Indometacinum), ook nog 2 andere, eentje ook een pijnstiller (-> Ibruprofen) en gewone parecetamolletjes.
En nog voel ik dat verrotte ding, dus die zwaardere werkt nog niet genoeg, hij had me anders Ibuprofen of Diclofinac voor willen schrijven, maar ik zei al dat die niet genoeg bij me werkten, deze dus ook niet.
Al slik ik dus dat wat hij voorgeschreven had en die Ibruprofen (en als ik er daar genoeg van heb gehad, gebruik er daar dus al 2 van per keer, dus kom daar ook snel aan mijn limiet) en daarna nog een sparecetamol, het helpt gewoon niet.
Wel eventjes en dan voel ik niets, dan gaat het zelfs goed met mijn schouder, maar het duurt niet al te lang of ik voel die rib weer, terwijl het toch zo'n 4 a 6 moest werken.

Meer dan die 3 durf ik uit mezelf niet te slikken en van die andere ook niet teveel, maar het doet wel pijn.

Ik heb gister gewoon vanaf dat ik het voelde, de hele tijd op de bank liggen janken door de pijn, de vloer lag dus ook vol met keukenpapier (bij gebrek aan beter, tisseus of papieren zakdoeken).

Groetjes een snielige Marije Huilen .


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AndreaB, Cantheon, carola, DenieesB, IASCrawler, janna, linoleum, LouLi, Marjo, Martje80, Paardjes83, pjer, Renee1991, rollyjogered, sariba, SemrushBot, tessaenhenk, vikawiek, Vuri, warvel, xPabloBokt en 67 bezoekers