Verschrikkelijk... al die kittens !!!!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Verschrikkelijk... al die kittens !!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-02 14:22

Ik sta versteld. Iemand plaatst hier op Bokt een berichtje dat hij/zij kittens zoekt, en er komen toch veel reacties! De een heeft een nestje, de anders zelfs meerdere, en weer een ander schrijft dat er nog meer nestjes op komst zijn. Ik snap dit echt niet, waarom worden die katten niet gesteriliseerd / gecastreerd? Het is echt belachelijk hoeveel kittens er rond deze tijd geboren worden, alleen maar omdat mensen te beroerd zijn om hun katten en poezen te laten helpen. Zestig procent van de kittens komt niet goed terecht, wordt weer gedumpt of zit een jaar later weer in het asiel. Eigenlijk zou iedereen die kittens heeft eens in het plaatselijk asiel moeten gaan kijken rond deze tijd van het jaar, daar zit het propvol met arme kittens van 2 weken die bij het grof vuil, glasbakken, in de berm, of weet ik waar zijn aangetroffen. De vrijwilligers in het asiel doen hun uiterste best om deze kittens te laten overleven. Moeten alle kittens om de 2 uur (dus ook 'snachts) een flesje geven met melk, zijn er 24 uur per dag druk mee. Het is toch belachelijk dat op allerlei boerderijen katten maar in het wilde weg voortplanten, kittens ter wereld brengen, en dat zo het hele jaar door?? Ik kan hier echt niet bij met mijn hoofd, hoor. De eigenaren van deze katten hebben absoluut niet door hoe het werkt.
Daarbij komt dat het merendeel van de mensen niet eens weet hoe ze met een nest jonge katjes om moeten gaan. Die kittens worden met zes weekjes bij de moeder weggetrokken, terwij dat zoooo slecht is.... kijk maar eens op Marktplaats wat je daar voor belachelijke dingen tegenkomt. Nestjes ten overvloede, net geboren kittens die gratis op te halen zijn, ik word er echt misselijk van.

Er is een groot probleem in Nederland wat betreft de asielkatten, de asielen zitten propvol met (oudere) katten die ook nog op een lieve baas zitten te wachten. Door de komst van al deze kittens, blijven die oudere katten weer achter, "want een kitten is toch veel leuker"......

Ik vind echt dat heel veel mensen zeer onzorgvuldig hiermee omgaan. Waar moeten die kittens in hemelsnaam allemaal blijven?? Nu rond deze tijd is iedereen weer helemaal weg van kittens, ze zijn eventjes leuk omdat ze zo klein zijn, maar straks worden het grote volwassen katten, waarvoor je moet zorgen en waarvoor je geld uit moet geven. Ineens wordt het lastig, en worden de katten vervolgens weer in het asiel gebracht, of erger. En er komen maar kittens bij, en weer meer bij, en weer meer bij..... en het hele verhaal herhaalt zich weer!!

Ik val niemand persoonlijk aan, maar ik vind gewoon echt dat hier te luchtig over gedacht wordt. "Leuk een nestje". Mooi niet dus! Ik heb het in deze niet over de raskattenfokkerij, omdat het er daar behoorlijk anders aan toe gaat. Ook veroordeel ik niemand (ik heb zelf ook 2 katten) en uiteraard zijn er ook veel mensen die wel weten hoe het hoort en er goed voor zorgen, maar er zijn zoveeeeeel gevallen bekend waarbij het misgaat.

Steriliseer of castreer je kat of poes toch alsjeblieft!!!!!!!!!


Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-02 14:31

carola schreef:
Ongelovelijk, wat kan jij overdrijven zeg!

60% zou niet goed terecht komen? Wat een bullshit! Hoogstens 5% komt niet goed terrecht, meer echt niet. En laat mensen toch lekker als ze een nestje van hun eigen poes willen! Dat kan ik me heel goed voorstellen hoor. Helaas gaat het bij ons niet, omdat we mannetjes hebben... maar anders hadden we vast ook wel een nestje gehad!


Prima, ieder zijn mening toch!! Maar hou je een beetje in alsjeblieft....

Maar die 5% van jou klopt toch ook écht niet. Loop eens een dag mee in het asiel, zeker rond deze tijd, en ik denk dat je heeeel snel terug komt op wat je nu gezegd hebt!

Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-02 14:42

Lees het nog eens goed. Ik heb niet gezegd dat 60% van de dieren in het asiel terecht komt, maar dat 60% van de katten VERKEERD terecht komt. Dus daar bedoel ik mee dat ze of na een tijd weer in het asiel terecht komen, of ze worden heel slecht behandeld, of ze worden als kittens gedumpt ergens omdat ze niet gewenst zijn.... zo kan ik nog wel even doorgaan.

60% is echt niet zo'n achterlijk hoog percentage hoor. En ik heb dit niet uit mijn duim gezogen, dit percentage komt ergens vandaan natuurlijk.

En als je mijn berichtje "onnuttig" vindt, waarom reageer je er dan op? Ik zie wel vaker berichten staan die in niet nuttig vind, maar dan kijk ik er verder niet naar.....

Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-02 14:46

Ik ga het voor je opzoeken.

Ik laat me niet zomaar uit het veld slaan, kom nou.


Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-02 16:35

Idd Desiree, Prisca heeft het heel goed verwoord. Iedere procent is er een teveel, of we het nou over de 5% van Carola of de 60% van mij hebben. Toch ben ik (eigenwijs zoals ik ben) nog aan het zoeken naar de bron van die 60%, want ik heb het absoluut ergens gehoord/gelezen naar aanleiding van een onderzoek.

Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-02 17:58

Speciaal voor Carola; onderstaand bericht kreeg ik gemaild van een kennis, Dicky, die voor het dierenasiel in Ede werkt (speciaal voor de kittenopvang), en van wie ik hoorde over die 60%.


Het heeft in het voorjaar in allerlei dagbladen gestaan. Staat er vrijwel
ieder jaar wel in tegen de vakantie tijd.
Het heeft ook op internet gestaan.
Laat deze persoon ook kijken op
http://www.geocities.com/leuk_een_nestje/leuk_een_nestje.html
Leg maar uit dat van de 100 kittens die geboren worden er 60 niet goed
terecht komen.
Dit kan zijn door
Verwaarlozing
Mishandeling
Verhongeren
Ziekte
Verdrinking
De normale leeftijd van een kat kan wel 20 jaar zijn, mits er goed voor
gezorgd wordt. Je hebt je weddenschap of diskussie echt gewonnen hoor, het klopt echt.
Volgens mij heeft het ook in het blad Dier gestaan van de Dierenbescherming.
Maar het is algemeen bekend hoor.


Dus... hard bewijs heb ik nog niet kunnen vinden, maar ik hoop dat we hier geen welles-nietes spelletje van gaan maken. Dit is wat ik heb kunnen achterhalen.

Feit blijft dus dat er teveel katten rondlopen en dat er wel goed nagedacht moet worden over het wel of niet fokken van een nestje! Die site die genoemd is, is idd heel leerzaam om te bekijken.
Laatst bijgewerkt door Marieke22 op 15-05-02 18:03, in het totaal 1 keer bewerkt


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie