Zoon (8) voor het eerst op kamp...

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zilfstar

Zoon (8) voor het eerst op kamp...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-10 17:32

En daar zit mama dan. Heb net zoon en echtgenoot uitgezwaaid. Ze gaan op kamp van de Reddingsbrigade...

Heel leuk natuurlijk en het valt allemaal wel mee, toch? Hij is nu een jaartje lid van de Reddingsbrig en papa al langer. Hij heefte r 2 goede (iets oudere) vriendjes die vannacht wrs bij hem in de tent komen slapen. Papa is ook mee op kamp dus als het niet gaat kan hij toch bij papa liggen of naar hem toe. En ze zijn toevallig dit jaar vlakbij, kwartiertje rijden. En het zal best allemaal wel goed gaan.

Nou, wat zit je dan te zeuren zou je zeggen...? :Y)

Tsja, zoon is 8 en heeft een lichamelijke beperking. Hij is nog nooit eerder echt van huis geweest. Ja, een nachtje logeren bij opa en oma en verder met ons met de caravan op vakantie. En het is een echte stresskip. In spannende momenten flipt hij gewoon helemaal. Door zijn hersenletsel kan zoon niet rustig reageren. Hij leeft in de overtreffende trap: Boos, blij, vrolijk, verdriet. Het knalt er allemaal uit. Was dus net ook echt hyper de pieper. En hij haalt zich allerlei muisenissen in zijn hoofd en wil weten hoe alles zit. Liefst heeft hij de regie geheel in handen. En dat is niet zo op kamp. En normaal ben ik er altijd bij, bij de spannende gebeurtenissen als eerste zwemles, eerste keer school, eerste diploma halen, onderzoeken in ziekenhuis, behandelingen, therapie... En nu eerste keer op kamp ben ik er dus niet bij... dat heet loslaten geloof ik.

Hij zal het zeker leuk hebben. Morgenochtend een frisse duik in de Loosdrechtse plassen. Leuke bezigheden. Morgenavond de BBQ waar ik en zusje ook heen gaan. En dan nog een nacht en dan komt ie zondagmiddag doodmoe thuis. Denk ik. Of nog steeds hyper.

En toch is mama al net zo'n stresskip. Mijn kleine jongen van 8 op kamp... Heb het er best even moeilijk mee...

Goed: diepe zucht en zo dochter van turnen halen en lekker frietjes eten. Wij gaan ook een feestje ervan maken met zijn tweetjes!

Maar moest het even kwijt hoor.

Storm

Re: Zoon (8) voor het eerst op kamp...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 18:44

HK > LZP

Preddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 18:51

Ik kan me voorstellen dat je lichtelijk ongerust bent maar 1 ding is zeker, hij is in goede handen! Zeker omdat paps erbij is, zo heeft ie een stabiele factor waar hij op terug kan vallen..
Geniet jij lekker van de tijd met je kleine meid, dat zal ook niet vaak voorkomen? En gelukkig bestaan er telefoons voor als je het echt niet meer trekt.. Nog 1 nachtje slapen dan zie je m weer :D

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 18:55

Mijn dochter was 6 toen ze op pony kamp ging,ik had haar wijsgemaakt dat dat zoooooooo leuk was.Toen ze weg was had ik zoiets van, o nee wat heb ik gedaan.Een jaar later wilde ze zelf weer het ging heel goed.De eerste keer is het altijd erg slikken.

Eva1975

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 19:00

Mijn zoon van 4 is vanmorgen vertrokken met oma en opa naar zuid duitsland... ongeveer 7 uur rijden van ons. Voor een hele week.
Maak me ook ongerust want ze hadden er volgens mij al moeten zijn en nog niets gehoord... Tuurlijk is hij bij opa en oma in goede handen en ze gaan leuke dingen doen zoals naar playmobilland en een kasteel. Maar een hele week is wel heel erg lang hoor

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 19:07

Heb mijn zoon vanmiddag van schoolkamp gehaald en ik moet zeggen
de rust is lekker maar heb hem o zo gemist :D

Alleen de 'natte' was van 3 dagen heb ik echt niet gemist :+

Maak je geen zorgen die komt gebroken terug en weer een leuke ervaring rijker!

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-10 19:15

Dank jullie allemaal!!! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 19:56

Helemaal begrijpelijk dat je het spannend vind! Mijn dochter is er ook een van de overtreffende trap, toevallig ook hersenletsel hoewel wij niet weten of het met elkaar te maken heeft. Nu is zij nog maar 3, dus het duurt nog een tijdje voor ze eens weggaat, maar ik weet het ook van mijn oudste... Dat eerste schoolreisje? Pffffffffff (ook al zo'n gevoelig meisje).

Sterkte met het weekend doorkomen ;)

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 22:19

Kinderen vinden het vaak ontzettend leuk en als het programma maar genoeg afleiding heeft, is het voorbij voor ze er erg in hebben en hebben ze ook geen kans om thuis te gaan missen.

Ik ben juf en wij gaan ook met hele school op kamp, niet iedereen tegelijkertijd, maar iedere groep gaat met de eigen leerkracht(en) (en een aantal papa's/mama's als begeleiding) op kamp, dus ook de kleuters gaan een nachtje op kamp :j
Het is altijd erg leuk. En ieder jaar moet ik wel een of meerdere kinderen uitleggen waarom papa/mama staat te huilen als ze ons uitzwaaien ;) (Een jongetje zei zelfs een keer letterlijk "Waarom staat papa nu te huilen, op kamp gaan is toch leuk :?"

hoofdstel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 22:32

Inderdaad erg spannend, de eerste keer zonder mama weg. Gelukkig voor hem is zijn papa erbij dus als er iets is waarbij hij zich niet op zijn gemak voelt oid dan kan hij nog altijd naar zn vader gaan.

Nog een nachtje slapen en dan zie je je mannetje weer! Hij zal het vast naar zijn zin hebben, anders had je hem of zn papa al lang aan de telefoon gehad!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 23:11

Natuurlijk is dat spannend! :D
Maar zijn papa is erbij als hij hem nodig heeft, ik zou er een lekker meidenweekend van maken. Dat is ook wel eens lekker :D

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 23:37

Hihi, ik vind je openingspost wel heel lief eigenlijk.. Ik vind het helemaal niet raar dat je je zo zorgen maakt hoor, dat hebben alle moeders denk ik wel, mijne ook.

Veel plezier maken met je dochter en voor je het weet zijn man&zoonlief weer thuis! :)

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 00:44

Heel herkenbaar :) tuurlijk is dat even slikken.
Ik heb dat al met een schoolreisje soms :o

Misschien kun je met je man even bellen en horen dat het goed gaat? Dat helpt vast. :)

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-10 18:51

Dank jullie voor de bemoedigende woorden. Zoon gaat helemaal geweldig op kamp! Heb idd even contact gehad (gisteren en vandaag :o ) Papa heeft vannacht bij hem in de tent geslapen. Sliep om half 12 en werd om half 6 wakker geloof ik. Is vanmiddag met zwemmen als eerste het water in gegaan (loosdrechtse plassen) en als laatste er weer uit. En dat terwijl hij jongste is op kamp!

Kan zelf helaas niet naar de BBQ, ben behoorlijk ziek. Schijn iets verkeerds gegeten te hebben (heb al een vermoeden wat, nml zeer oude kaas wat bij mij soms erg slecht valt) en heb de hele nacht lopen k*tsen en vandaag ook nog. Gaat nu weer iets beter (niet meer misselijk) maar wat baal ik!!! Had allerlei leuke dingen met dochter in de planning en nu zitten we de hele dag thuis... ze zorgt wel goed voor me <3 We doen spelletjes op bed en hebben een film gekeken. En ze heeft heel lief anderhalf uur zelf gespeeld terwijl ik sliep. (ze is 5 en gaat volgend jaar naar groep 3 en is euh... nogal zelfstandig)

En zoonlief...? Ach die vond het wel jammer dat we niet kwamen maar "dan hebben wij meer". Ja dat is zoonlief. Een echte lekkerbek. :Y)