Pork Plaza: Varkensflat

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-02 21:53

Ze moeten als die bio industrie zooi verbieden Huilen Het is gewoon te triest voor woorden, en wat maak dit nou uit voor de dieren. Is vind het echt super zielig, Huilen



Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-02 22:00

Nee, ik ben het wel geweest, maar me moeder vond het te lastig worden, maar het liefst eeet ik geen vlees. Dus daar kan ik niet zoveel aan doen. Mijn moeder koop vlees met het eco keur merk, ern dat komt toch niet van de industrie? Maar vind ji het dan wel normaal, dat die dieren elkaar4 oren eraf eten van gekte en nooit het daglicht zien, nou ik niet.

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-02 22:25

dsajhdi

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-02 22:29

hehe hij doet het, ja sorry voor die letter maar ik heb al 2 keef een heel verhaal getypt en elke keer komt het er niet op ben ik afgemeld enzo.

nou van die 4 oren is een typ fout Haha!

Maar als het hier goedkoper zou worden, moeten de buitenlandse varkens houder het ook weer goedkopen zien te krijgen en wat krjg je dan nog slechterde omstandig heden voord de dieren! tenzij ze ook gaan stapelen. Dit is al eerder gebeurt, en nederland is ook de aanstichter van de boiindustrie door het steeds goedkopen te maken! Ik ben dus tegen!!!!!

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-02 22:31

Maarten schreef:
Ik denk dat je hier een onderscheidt moet maken tussen de huidige bio-industrie en de industrie van het vlees-produceren in de toekomst. Op dit moment zijn er een hele hoop regels waar EKO-vlees aan moet voldoen o.a. een x aantal M2 roostervrije vloer, zoveel vierkante meter zonlicht, ruwvoer ter beschikking (ter bevordering van het fourageergedrag en goede vertering van de voeding), niet gecoupeerde staarten, niet gecastreerd zijn. Op dit moment is het met de huidige stalbouw en ruimte daarvoor in Nederland niet in voldoende mate mogelijk om het elk varken naar de zin te maken. Het alternatief is dan IMO een varkensflat waar je dat beest iig genoeg ruimte geeft zodat hij zijn natuurlijk gedrag kan vertonen (zoals kroelen in de modder, fourageren en luieren in een modderbad).

Zolang er vlees wordt gegeten in Nederland blijven er varkensbedrijven: wat hebben we dan liever, een varken met weinig ruimte en wat niet eens zijn normale natuurlijke gedrag kan vertonen en wat leeft op de begane grond, of een varken wat een groot gedeelte van zijn natuurlijke gedrag kan vertonen maar die honderd meter boven de grond is gehuisvest?


Dat gaat de goede richting in Haha!

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-02 22:36

Margreet"]
[quote="avantilover schreef:
dsajhdi


Verward
[/quote]

is later iutgelgd zie je het? Haha! Tis een beetje dom maja

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-02 22:44

Maarten schreef:
Tja avantilover... je zegt het nu zelf: dat gaat de goede richting in. Mag ik hieruit afleiden dat jij er geen probleem mee zou hebben als er varkensflats in Nederland zouden komen? Laten we hopen dat meerdere vegetariers of veganisten jou mening dan delen, dan zijn we tenminste van dat hele getrap tegen de varkenshouderij af!! Dit is niet kwaad of aanvallend bedoelt, maar waar ik me soms kwaad om kan maken is dat er geschopt wordt tegen de varkensboeren, maar dat weinig mensen komen met concrete en realistische ideeen hoe het dan wel beter kan. Het liefst zouden sommige mensen de varkens graag in de wei zien, maar kom op... wij mensen hebben die ruimte meer nodig!! Wij willen toch liever onze kostbare ruimte niet opgeven voor een varken?? Verward


Nee ik ben het er niet meeens het vlees word steeds goekopen dat moeten de buitenlands concuren, dus dan nog slechtere omstandigheden, snapie?
tenzij hun ook gaan stapelen! Maar ik geloof nooit dat het zo word als jij het vertels. Het ligt niet voor niet heel afgelegen verstop ergens op de veluwe!

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-02 22:51

Margreet je moet me niet zo letterlijk nemen ik bedoel: ergens ver weg gestop, niet in het openbaar, gesloten voor mensen, niet in het zich snapie?
Maar ik dacht echt op de veluwe? Verward
groetjes lydje!

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-02 23:05

Ja maarten zo ies de boi indusrie onstaan steeds goedkopen willen zijn!

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 09:52

Maarten:

Maar omdat wij hierzo een goedkoop stukje vlees willen, is het de bio industrie geworen, steeds meer dieren op een klein oppervlakte. En omdat het hier goedkoper werd moest het in het buitenland ook goedkoper worden, en zo is dat de hele wereld over gegaan.
Ik zou liever wat meer betalen, en zeker weten dat er nog een beetje normaal met de dieren omgegaan wordt dan minder en dat je dat dan niet weet.
Waar ik mij ook zorgen om maakt is hoe halen ze dat varken uit dat flat, laten ze dat varkens naar beneden valeen, want tja dat is weer wat goedkoper Frusty

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 10:23

Margreet"]
[quote="avantilover schreef:
Waar ik mij ook zorgen om maakt is hoe halen ze dat varken uit dat flat, laten ze dat varkens naar beneden valeen, want tja dat is weer wat goedkoper Frusty


Een lift? Had je slimmer ingeschat hoor!
Nogmaals, heb je de achtergrondinformatie gelezen? Vooral die van het Rathenau instituut moet je eigenlijk wel gelezen hebben voor je hier een mening over geeft. Heb sterk de indruk dat je dat niet gelezen hebt en dus niet weet hoe zo'n varkensflat werkt.
[/quote]

sorry, maar die bovenste van de links in echt niet te lezen dat is mischien lettertypen 6 ofzo. Maar hoezo had je mij slimmer ingweschat je ken mij helemaal niet.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie