Wat te doen met jaloersie?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Wat te doen met jaloersie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-02 15:41

Jaloerse mensen... Helaas kom je ze overal wel tegen.

Ik had een goede vriendin, écht een heel goede vriendin. We wisten alles van elkaar. Ik had een paardje, zij af en toe een verzorgpony.
Maar sinds ik Adventure heb (m'n tweede paard dus) is onze relatie een stuk slechter geworden. Ik heb het gevoel (weet het eigenlijk zeker) dat het gewoon jaloersie is. Iets anders kan ik me niet indenken. We hebben nooit ruzie gehad, niets...

Zij begon steeds meer te praten over mij, achter m'n rug om. En mij zwart te maken bij andere mensen. Ik kwam daar toevallig achter, en ik heb besloten om het contact maar te laten verwateren. Ik had er geen behoefte meer aan om haar te spreken hoor. Die 'beslissing' heb ik ruim een jaar geleden genomen.
Ik heb haar geholpen met vanalles en nog wat, maar ze viel me nu gewoon af. Ik voelde me gebruikt.

Waarom kon ze niet blij voor me zijn? Nooit, maar dan ook nooit kon ze één goed woord zeggen over mij of Adventure. Nooit een complimentje. Ze kraakte Adventure en mij alleen maar af. Ze deed neerbuigend tegenover mij. Nooit meer was ze positief... Ach, daar zat ik ook niet zo mee. Laat maar, dacht ik...

In het jaar waarin we dus elkaar stukken minder spreken en zien, heb ik er nu vrede mee. Ik neem het haar niet meer kwalijk. We zien elkaar nog wel eens, maar ik heb totaal geen behoefte meer om haar (écht) te spreken. We praten nog wel, maar gewoon heel oppervlakkig. Ik heb genoeg vrienden die niet jaloers zijn, en die me niet zwart maken.

Maar nou had ze van de week nóg weer een rotopmerking over mij naar mijn moeder gemaakt (jaja, de brutaliteit...). Zit zei er nou nog mee? Wat moet ik hier nou mee? Waarom kan ze mij niet gewoon negeren, net zoals ik bij haar doe?

Zucht... Ik vind het zo vervelend. Negeerde ze me maar gewoon..... Of hadden we maar knallende ruzie gehad.... Dit is echt vervelend. Ik had ook eigenlijk verwacht dat ze er na een paar maanden wel mee zou ophouden, maar nee hoor...

Wat denken jullie? Moet ik haar erop aan spreken, of gewoon doorgaan met het negeren van al die roddels, rotopmerkingen enz.

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-02 15:46

Ik zou maar eens rustig met haar gaan praten waarom er een verwijdering tussen jullie is ontstaan. Misschien is er wel heel iets anders aan de hand dan wat je nu denkt. Gewoon open kaart spelen.

Sydney
Berichten: 117
Geregistreerd: 30-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-02 17:34

Hai,

Ik denk dat het inderdaad jaloersie is. Ik ben zelf namelijk ook wel een jaloers typje Bloos .

Je kan er denk ik weinig aandoen. Het enigste is er over praten en gewoon heel recht voor zijn raap zeggen: Waarom doe jij zo tegen mij?

Dan hoor je het waarschijnlijk en kan je kijken wat je daaraan kan doen.

ruiterinrust
Berichten: 1012
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-02 18:10

ehmm er op af stappen vind ik, anders blijf je maar aanmodderen en het i sduidelijk dat je het echt heel vervelend vind. en dat is een goede eigenschap hoor! het is logisch dat het je raakt als het zon goede vriendin is geweest, maar stap er op af veel te verliezen heb je niet meer bij haar. misschien word het je ineens allemaal duidelijk als je hoort hoe zij er tegenaan kijkt, of juist niet maar dan is het in ieder geval afgerond. Dat heeft jullie 'vriendschap"nodig denk ik en kun je allebei opnieuw beginnen of in ieder geval tot een afsluiting komen. Ik denk dat je je daarna echt veel lekkerder zult voelen, maar ja dat werkt voor iedereen anders. maa rik denk als je zo doorgaat dat het nog een tijdje aanmodderen wordt als je steeds alleen maar via via wat hoort. Op die manier worden ook vaak verhalen verdraaid soms zelfs onbewust

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-02 18:30

Wat mij vaak opvalt is dat als je vraagt waarom ze zo doen mensen het dan niet eens weten waarom ze zo doen.
Bij mij is net ook een jongen weer begonnen met zijn opmerkingen naar mij. Toen ik hem vroeg wat zijn probleem was wist hij dat niet eens. Dan denk ik dat je dan beter kunt doen alsof het je helemaal niets doet. Laat haar dan lekker opmerkingen maken, jij en je vrienden weten de waarheid wel. Werkte bij mij iig goed.

Als ze gaat zeggen waarom precies kun je het beter uitpraten.Dan heb je er iid veel meer aan. Misschien was ze jaloers, jij hebt immers een eigen paard, zij niet. Persoonlijk vin ik het dan een hele flauwe reden, om dat te zeggen. Maar als ze echt een reden geeft voor die opmerkingen, wat haar dus duidelijk dwars zat, dan is het het beste om het uit te praten. Misschien zit datgene dat haar dwars zit dan niet meer dwars en houdt ze op. Dat zou beter zijn toch?

iig succes ermee

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-02 18:41

Ik ken het ook, precies dezelfde situatie. Het is gewoon jaloersief, meestal bereik je met negeren een heleboel, maar in dit geval blijkbaar niet. Ik zou er eens over gaat praten als het je heel erg dwars zit. Misschien lucht dat iets op.

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-02 19:00

Ik denk ook dat je er recht op af moet stappen.

Een vriendin van mij (wilde bijna beste vriendin typen, maar als ze zo doet, is dat dus echt niet) hoorde van mij dat ik dus een paard ging kopen en die moet ik dus helemaal zelf kopen. Ik mag wel geld lenen bij me ouders, maar ik moet dat wel terug betalen.

Toen begon ze me echt gewoon tegen me te schreeuwen dat ik een verwend nest was, dat ik alles van me ouders kreeg... maar dat is dus echt niet zo... ik moet echt alles zelf betalen (ook mn telefoon, tv en stereo heb ik zelf betaalt).

Ik weet wel hoe dat komt, zij heeft het thuis namelijk niet zo breed, maar dan nog... dan hoeft ze niet zo tegen me uit te vallen...toch?

Iig, ik heb haar hierop aangesproken (zelfs mn bankafschriften laten zien, zodat ze zag dat het geld voor mn telefoon eraf geschreven was). En nu is het weer zo'n beetje goed. Mar ik ben het echt gewoon zat dat ze zo tegen me doet, want dat heeft ze al vaker gedaan...

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-02 19:17

ik ken het... *neej, ik ben niet snel jaloers* ... sinds dat ik Toscar heb, zijn er een stel meiden hier in de buurt die nogal graag over mij roddelen. Via via hoor ik de vreemdste roddels!
*we zouden Tos laten afmaken,. aangezien hij is afgekeurd Verward Frusty , hij zou mij het ziekenhuis in hebben getrapt (kan Toscar trappen? Verward Nog nooit gezien!) en ik zou hem mishandelen en weet ik veel...*
Echt wild west verhalen, met echt... de gekste dingen er tussen!
Ik haal er me schouders op.. glimlach en ga rustig verder met leven!
In het begin trok ik het me aan, zeker omdat ze tegen een stel waar bij ik in de les kwam dus al een negatief beeld over mij haden, en me pony. Maar nu is het gelukkig allemaal goed gekomen!

In het begin werd ik er echt kwaad om... trok het mezelf aan, "wat had ik fout gedaan?" Tot (een echte) vriendin zei dat het gewoon jaloezie was! Ze zei me dat ze ook best wel eens jaloers was als ik trots over Tos vertelde... maar ze was juist blij voor me!

Nu haal ik me schouders op!
Ik heb Tos nu 5 maanden, en de laatste tijd houden ze zich volgens mij ook in... maybe ook omdat ze er geen lol meer in zien!


gewoon negeren en haar duidelijk laten merken dat je er niks om geeft, maar ook bv tegen echte vrienden, die haar wel eens spreken dat zeggen... *een vriendin van me heeft een van die meisjes wel eens recht in het gezicht staan uitlachen, toen ze weer zo'n roddel vertelde*

succes en sterkte

jaloerse mensen heb je altijd... maar als ze "gemeen" worden... blijf uit hun buurt!

Nu heb ik zoiets

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-02 19:45

Ik zou haar niet eens vriendin kunnen noemen... ik gun mijn vriendinnen alle geluk van de wereld, ik ken geen jaloerse gevoelens tegenover mijn vriendinnen.

Ik zou haar eens goed duidelijk vertellen hoe jij erover denkt en haar naar de reden vragen waarom ze zo doet. Gewoon even goed duidelijk zijn, en zeggen dat je er niet van gedient bent om zwart gemaakt te worden.

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-02 22:05

Ik noem haar nu ook geen 'vriendin' meer hoor. Ik zit er niet (meer) mee, en ik hoef niet opnieuw een vriendschap met haar. Mjin vertrouwen in haar is weg helaas.

Het gaat me echt niet om haar, maar om het feit dat ze me gewoon constant zit zwart te maken. Zelfs tegenover m'n eigen moeder!

Ik weet ook niet of ze jaloers is omdat ik 2 paardjes heb, of omdat ik makkelijk leer op school, ... Ik weet niet waarom ze jaloers is. Het is begonnen vlak nadat ik m'n tweede paardje kocht.

Ik denk dat ik het inderdaad maar een keer ga aankaarten. Ik ben alleen niet zo'n 'heldhaftig' type, en ik heb al helemaal een hekel aan ruzie...

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 03:37

Carola, ik zou er gewoon op af stappen. Ik weet best wel dat je dat kunt doen want dat kan iedereen wel zien aan je reaties hier op Bokt! Niet verkeerd bedoeld, je staat sterk in je schoenen! Knipoog Je kunt hat natuurlijk een tijdje laten aanbroeien maar na een tijdje zou ik toch ook gewoon naar haar toestappen hoor. Ik heb een grondige hekel aan mensen die een ander zitten zwart te maken voor een heel onduidelijke reden, misschien wel helemaal geen reden. Het zou inderdaad makkelijker zijn als ze je met rust liet maar het blijkt dat ze niet weet van ophouden. Gewoon naar haar toegaan hoor en duidelijk laten weten dat je het niet waardeert wat ze doet. Zeer zeker niet na alles wat je voor haar hebt gedaan.

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 11:09

Je kunt het er het beste met haar over praten.
zo lijkt het me ook niet leuk als je steeds roddels via via hoort.

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-02 11:29

DiamondCheckers schreef:
Ik weet best wel dat je dat kunt doen want dat kan iedereen wel zien aan je reaties hier op Bokt! Niet verkeerd bedoeld, je staat sterk in je schoenen! Knipoog


Schijnheilig

Ja, jullie hebben gelijk. Ik ga het maar eens aankaarten als ik alle moed genoeg heb...

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-02 22:57

wat een rot wijf zeg. Mischien kan je het beste een grotem ond tegen haar opentrekken zodat ze niets meer durft te doen }> Ik wil wel helpen }> Haha! Ik zou trouwens ook wel een beetje jalours zijn op die knapperd van jou Haha! Maar zoiets zou ik echt niet doen, je moeder uitschelden is echt belachelijk!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-02 23:38

Zie mijn onderschrift.
Denk daar maar aan, zij is dus degene die zielig is en eigenlijk hulp nodig heeft. Biedt die hulp maar eens aan }>

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-02 23:38

Ik ben blij dat ik er (nog) geen last van heb, jaloezie omdat ik een prachtig paardje heb *trots*. Ik ben inmiddels al wel meerdere keren uitgemaakt voor verwend nest, maar of dat uit jaloezie voortkwam durf ik niet te zeggen.

Overigens ga ik je geen raad geven, dat is mijns inziens al genoeg gedaan, en daar sluit ik me volledig bij aan Lachen