Waarom stemmen jullie op een bepaalde partij?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Hoeveel zoekwerk heb je uitgevoerd of ga je nog uitvoeren voordat je een partij jou stem geeft?

Niks. Ik doe maar wat.
Geen stemmen
Ik heb alle partijprogramma's grondig doorgespit én lijsttrekkersdebatten gevolgd.
6 (100%)

Totaal aantal stemmen: 6


carola

Berichten: 8686
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Waarom stemmen jullie op een bepaalde partij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-02 13:50

Het gaat er nu niet om op welke partij je stemt, maar waarom. Hoeveel 'zoekwerk' heb je uitgevoerd (of ga je nog uitvoeren) voordat je een partij jou stem geeft?

lies

Berichten: 9626
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 13:57

ik zou graag meerdere antwoorden willen geven.
heb nu in de poll gekozen voor; heb partijprogramma's uitgepluisd (nou ja, in ieder geval gelezen) en lijsttrekkersdebatten gevolgd, maar b: ik heb ook de stemwijzers op i-net gebruikt en c: vind Paul Rosenmöller ook wel een schatje eigenlijk Haha!

PatriciaB

Berichten: 467
Geregistreerd: 14-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 19:54

Ik heb de stemwijzer.nl vorige week ingevuld en daar kwam heel iets anders uit dan ik in gedachten had.Daarna heb ik beide programma,s doorgelezen maar ben er nog niet uit Verward
Nog een weekje en dan is het zover!!!!! (dan krijgen we de sleutel van ons nieuwe huis Tong uitsteken )

ruiterinrust
Berichten: 1012
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-02 13:37

ik denk niet dat er partijen zijn die voor 100% aansluiten op je ideeen. Het kiezen van de partij van je keuze is vooral een zaak van prioriteiten stellen welke punten zijn voor jou belangrijk. dan de partij zoeken die daar het best op aansluit.

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Re: Waarom stemmen jullie op een bepaalde partij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-02 15:47

carola"]

Niks. Ik doe maar wat.
[/quote]
Nou, dit jaar doe ik niks.. Ik was te laat met aanmelden dus kan niet stemmen. Ik dacht dat ik al aangemeld was... Frusty

[quote="carola"]

De lijsttrekker ziet er goed uit en heeft wel eens leuke uitspraken.
[/quote]
Je meent het.. Hier in Finland hebben ze nog een miss Finland in de politiek.. Ziet er niet slecht uit.. Koe

[quote="carola"]

Ik volg het advies van (bijvoorbeeld) stemwijzer.nl op.
[/quote]
Hmm, niet direkt stemwijzer zelf. Ik lees wel veel kranten en probeer mij een beeld te vormen op basis van wat de journalisten hebben kunnen analyseren. Natuurlijk een filter, maar goed, ook mijn eigen hersens en interpretatievermogen zijn filters.

[quote="carola"]

Ik stem altijd al op die partij, dus nu weer. Ik kijk verder niet naar andere partijprogrammas.
[/quote]
Au, niet echt handig.. Moet zeggen dat ik nooit naar de partijprogramma's van het GPV of SGP gekeken heb, ook niet eens richting SP.

[quote="carola"]

Ik stem altijd al op die partij, en na het grondig bestuderen van andere partijprogrammas, ben ik weer bij m'n oude partij uitgekomen.
[/quote]
Nee, ik heb op alle grote partijen gestemd om verschillende redenen.

[quote="carola"]

Ik heb veel (tv) debatten gevolgd tussen lijsttrekkers. Op basis daarvan kies ik een partij.
[/quote]
Gedeeltelijk, helaas wat onpraktisch op het moment vanuit Finland.

[quote="carola"]

Ik heb alle partijprogramma's grondig doorgespit.
[/quote]
Ho, ho, wie heeft daar tijd voor? Ik weet wel, het zou moeten, maar sommige mensen moeten ook nog werken. Daarnaast vraag ik me af hoeveel mensen in Nederland zo'n programma ook daadwerkelijk kunnen analyseren en begrijpen.

[quote="carola schreef:

Ik heb alle partijprogramma's grondig doorgespit én lijsttrekkersdebatten gevolgd.

Zie boven.

Er zijn nog een heel andere faktor die meespeelt, die enigszins samenhangen:

Wat heeft de partij in het verleden gedaan? Zijn ze betrouwbaar? Is de lijsttrekker betrouwbaar? Hebben de mensen op verkiesbare plaatsen van voldoende kaliber?