glaasje draaien

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
kanjerfan

Berichten: 165
Geregistreerd: 03-01-09

glaasje draaien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-10 17:44

hallo!
Ik en een vriendin zouden graag eens glaasje draaien,
maar ik heb het nog nooit gedaan, en wil ook niet ''bezeten'' worden ofzo! }>
Kunnen jullie me tips/ ervaringen geven plzzz?

Ik heb ook al gegoogled en dit is het beste wat ik vond

Stap1:
Jezelf en anderen beschermen is het eerste waar je aan moet beginnen. Jezelf beschermen, leer je pas als je beheersing hebt over je innerlijke rust. (hiervoor moet je leren mediteren). Doe dit samen met anderen. Minimaal twee personen.

Stap2:
De ruimte afschermen voor ongepaste persoonlijkheden.
Stap 3:
Bedenk goed vooraf:
• wie je wil spreken.
• wat je van die persoon wil weten. Geen onbenullige dingen. De personen kunnen geïrriteerd raken van stupide vragen.
• wat je gaat doen als het niet goed loopt (preventie).
Stap 4:
Daarna pas begin je met de opbouw van je tafel en benodigdheden.
• Let op dat ondergrond glad genoeg is.
• Leg de letters in een cirkel,
• Sluit deze cirkel af.
Stap 5:
Oproepen van de gewenste persoon.
• Roep één persoon op.
• Wees formeel en vriendelijk (gastvrij).
• Stel geen controlerende vragen. Wordt niet op prijs gesteld.
Stap6:
Als persoon vertrekt:
• Bedank de persoon
• Reinig het glas
• Draai het glas om
• Spoel het glas om in water
• Ruim de spullen op
• Maak de ruimte weer vrij

wat vinden jullie ervan?
en ik ga niet pendelen, want dan draait dat alleen maar rondjes bij vragen!
Reageer plzz
Laatst bijgewerkt door kanjerfan op 26-03-10 18:27, in het totaal 1 keer bewerkt

When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you have a thousand reasons to smile! :)


kanjerfan

Berichten: 165
Geregistreerd: 03-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-10 17:48

Hannah_Menno schreef:
Je wil niet bezeten worden? Begin er dan niet aan. Dit soort dingen zijn écht geen speeltjes of dingen die je gezellig met vrienden doet. Je krijgt er alleen maar narigheid van, NIET doen dus! :n

maar heb jij het al eens gedaan?
Van je mag het niet doen, dat weet ik, maar waarom?

When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you have a thousand reasons to smile! :)


kanjerfan

Berichten: 165
Geregistreerd: 03-01-09

Re: glaasje draaien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-10 17:52

maar ik wil het doen om "vragen" te beantwoorden, niet van een overledene, maar dinge waar ik mee zit.

When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you have a thousand reasons to smile! :)

kanjerfan

Berichten: 165
Geregistreerd: 03-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-10 17:55

Poppetjes_ schreef:
kanjerfan schreef:
maar ik wil het doen om "vragen" te beantwoorden, niet van een overledene, maar dinge waar ik mee zit.

Vragen zoals?
En idd, ben het eens met Jeaninee_Ier.
Denk dat je zelf niet echt die vragen kan gaan stellen en daar antwoord op kan krijgen.


wat mensen van me denken enzo

When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you have a thousand reasons to smile! :)

kanjerfan

Berichten: 165
Geregistreerd: 03-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-10 17:57

Hannah_Menno schreef:
8)7
Sorry hoor, maar dat weten geesten ook niet.


hoe weet jij dat geesten dat niet weten? :o
(niet om grof te doen ofzo)

When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you have a thousand reasons to smile! :)

kanjerfan

Berichten: 165
Geregistreerd: 03-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-10 18:00

hoe weet jij dat geesten dat niet weten? :o
(niet om grof te doen ofzo)[/quote]

Omdat ze geen helderzienden zijn :+[/quote]

Maar ze kunnen mensen in hun gedachten kruipen om ze dingen in te fluisteren, kunnen ze ze dan ook niet lezen? En wat heeft dat met helderziendheid te maken?

When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you have a thousand reasons to smile! :)

kanjerfan

Berichten: 165
Geregistreerd: 03-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-10 18:01

juline schreef:
Dan raad ik je eerder aan om eens met een psycholoog te gaan praten of een vertrouwenspersoon op school. Je bent een 13 jarig meisje wat vol op in de pubertijd zit. Logisch dat je dan wat onzekerder bent maar daar hoef je echt geen geesten voor op te roepen deze zullen dat jou niet vertellen. En daarbij vraag aan die mensen waar je het van wilt weten wat ze van je vinden is een stuk makkelijker en veiliger dat jaren last hebben van een verkeerde geest

maar meestal antwoorden ze niet eerlijk. Als ik vraag; vind je me mooi? gaan ze geen nee zeggen
en als ik vraag, ben je verliefd op me geen ja

When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you have a thousand reasons to smile! :)

kanjerfan

Berichten: 165
Geregistreerd: 03-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-10 18:03

maar wat zijn jullie ervaringen? Dat wil ik weten, nee, je moet dat niet doen, heb ik al genoeg gehoord!

When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you have a thousand reasons to smile! :)

kanjerfan

Berichten: 165
Geregistreerd: 03-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-10 18:05

Poppetjes_ schreef:
kanjerfan schreef:
Maar ze kunnen mensen in hun gedachten kruipen om ze dingen in te fluisteren, kunnen ze ze dan ook niet lezen? En wat heeft dat met helderziendheid te maken?

Meid, ookal zouden ze het weten. Dan zouden ze je dat niet vertellen. Anders kon iedereen wel een beetje glaasje gaan draaien en vanalles te weten komen. Dan kon je ook te weten komen wat het winnende lot ging worden in de loterij enzovoorts.
Het is echt niet de bedoeling om voor dit soort vragen je tot geesten te wenden. Ik neem aan dat je zelf ook wel kan merken wat mensen van je vinden, dat lijkt me toch vrij makkelijk.

Maar ze zijn niet helderziende (van dat lot) Je kunt dat toch helemaal niet zien!
Ik ben ook vriendelijk tegen echte seuten (die dan nog denken dat ik ze afkan ook |( )
en als een bol me vraagt of ze te dik is zeg ik ook automatisch nee.

When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you have a thousand reasons to smile! :)

kanjerfan

Berichten: 165
Geregistreerd: 03-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-10 18:07

juline schreef:
Dan raad ik je eerder aan om eens met een psycholoog te gaan praten of een vertrouwenspersoon op school. Je bent een 13 jarig meisje wat vol op in de pubertijd zit. Logisch dat je dan wat onzekerder bent maar daar hoef je echt geen geesten voor op te roepen deze zullen dat jou niet vertellen. En daarbij vraag aan die mensen waar je het van wilt weten wat ze van je vinden is een stuk makkelijker en veiliger dat jaren last hebben van een verkeerde geest

maar meestal antwoorden ze niet eerlijk. Als ik vraag; vind je me mooi? gaan ze geen nee zeggen
en als ik vraag, ben je verliefd op me geen ja[/quote]
Het gaat hier dus om een jongen? Jij wilt weten of een jongen wat met jou wilt? Heb ik het goed?[/quote]
ik heb een vriendje, maar het gaat inderdaad ook wat een jongen van me vind, maar ik ga het hem niet vragen, want hij weet dat ik een vriendje heb, en k vind hem ook niet echt leuk

When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you have a thousand reasons to smile! :)

kanjerfan

Berichten: 165
Geregistreerd: 03-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-10 18:08

kanjerfan schreef:
maar wat zijn jullie ervaringen? Dat wil ik weten, nee, je moet dat niet doen, heb ik al genoeg gehoord!


Begin je dan niet een idee te krijgen dat 't echt een stom idee is omdat je er echt problemen mee kan krijgen?? 8)7[/quote]

Nee joh, is toch hardstikke stoer? 8-)[/quote]

ik krijg idd het idee hoor, en 't is nie om stoer te doen, k ga niet aan iedereen vertelle dat ik glaasje heb gedraaid, dan vinden ze me een freak ;(

When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you have a thousand reasons to smile! :)

kanjerfan

Berichten: 165
Geregistreerd: 03-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-10 18:10

Dekloktikt schreef:
slokkie schreef:
Zoek er twee vriendjes bij en ga flesje draaien.
Veel leuker en beantwoord ook je vragen.

wat is het verschil tussen flesje- en glaasje draaien? Als ik vragen mag :o

Ikzelf geloof niet in geesten maar vond dit altijd prachtig om te doen met vrienden omdat je dan van die spanning krijgt. Zou t zelf nog wel willen doen alleen durven de meeste toch niet.


een voorbeeld van een goed verhaal

When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you have a thousand reasons to smile! :)

kanjerfan

Berichten: 165
Geregistreerd: 03-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-10 18:13

kanjerfan schreef:
maar wat zijn jullie ervaringen? Dat wil ik weten, nee, je moet dat niet doen, heb ik al genoeg gehoord!


Citaat:
Begin je dan niet een idee te krijgen dat 't echt een stom idee is omdat je er echt problemen mee kan krijgen?? 8)7


Citaat:
Nee joh, is toch hardstikke stoer? 8-)


Citaat:
ik krijg idd het idee hoor, en 't is nie om stoer te doen, k ga niet aan iedereen vertelle dat ik glaasje heb gedraaid, dan vinden ze me een freak ;(
[/quote]

Wat ik nou dus niet snap is dat je het nogsteeds wilt! Je heb hier net gehoord dat:
;Geesten jou niet gaan vertellen wat andere van je vinden
;En dat t levens gevaarlijk is! ( kan zijn. )

Dus waarom wil je het dan nog?![/quote]

ik denk niet dat 1 zo erg is, want als al die mensen zeggen NEE! Niet doen!
en ze hebben het zelf nooit gedaan, hoe weten die dat dan?
Als ze dat nog nooit hebben gevraagd?
En met 2 zit ik in ja

When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you have a thousand reasons to smile! :)

kanjerfan

Berichten: 165
Geregistreerd: 03-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-10 18:14

slokkie schreef:
Zoek er twee vriendjes bij en ga flesje draaien.
Veel leuker en beantwoord ook je vragen.

wat is het verschil tussen flesje- en glaasje draaien? Als ik vragen mag :o

Ikzelf geloof niet in geesten maar vond dit altijd prachtig om te doen met vrienden omdat je dan van die spanning krijgt. Zou t zelf nog wel willen doen alleen durven de meeste toch niet.[/quote]

Flesje draaien is zo'n kleuter spel waarbij je dan iemand een kusje mag geven en vragen enzo mag beantwoorden als 'vind je me mooi?' :+[/quote]

"heb op vind je me mooi" nog nooit nee geantwoord, dan zou dat kind er ook maar mee zitten

When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you have a thousand reasons to smile! :)

kanjerfan

Berichten: 165
Geregistreerd: 03-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-10 18:15

Josien62 schreef:
mee eens
ik denk ok sterk dat ze alleen maar stoer wil zijn
want bij mij in de 1ste dede ze dat ook
ook om stoer te doen

ik vind je helemaal nie stoer als je dat gaat of hebt gedaan


vind ik ook niet dat dat stoer is hoor, heb ook al rondgevraagd bij vriendinnen,
en die vinden dat ook niet stoer!

When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you have a thousand reasons to smile! :)

kanjerfan

Berichten: 165
Geregistreerd: 03-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-10 18:17

Negerzoen schreef:
Dat je wil gaan glaasje draaien om te kijken wat een jongen van je vindt vind ik écht geen goed plan :n
Geesten kun je maar beter met rust laten als jij niet weet hoe je er mee om moet gaan. Als je vragen wil stellen zou je wel kunnen pendelen, naar mijn weten kan dit geen kwaad. (bokkers correct me if i'm wrong!) Voor zover ik weet heeft dat ook niet met geesten te maken ;)


ik heb al eens gependeld:
en de uitkomst:
het is je eigen onderbewustzijn!
als je het niet weet, gaat ie rondjes draaien

When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you have a thousand reasons to smile! :)

kanjerfan

Berichten: 165
Geregistreerd: 03-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-10 18:18

Hannah_Menno schreef:
Denk je niet dat het erg is?
Nou ok! Weetje, veel plezier dan maar vanavond! Oh.. enne, niet zeuren he als er straks 'dingen' achter je aan zitten en je straks misschien wel zo gek word dat je zelfmoord pleegt.

Kom op zeg, mensen geven je hier tips om het niet te doen en er word een site gegeven waar verhalen op staan en nog denk je dat het allemaal wel meevalt?

Nou, succes ermee! :evaw:


ik zet een topic omdat ik niet zeker ben en niet raar bezeten wil worden!
dat is het net! Ik wil tips, en ervaringen en tot nu toe heb ik er 1 gehad |(

When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you have a thousand reasons to smile! :)

kanjerfan

Berichten: 165
Geregistreerd: 03-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-10 18:18

XxJustinexX schreef:
Bezef je wel dat je een poort maakt, en er alles naar binnen kan komen..

Ook als de geest aardig doet , kan het een kwaadaardige zijn ( wat in de meeste gevallen zo is )
En bovendien de poort die je maakt, kan je zelf niet sluiten.

Ik zou het niet doen als ik jouw was.
Ik had een meisje in mijn klas die bezeten was en zelfmoord heeft gepleegt, ze had een brief geschreven met wat er was, en daarna hebben wij voorlichting gekregen niet doen dus !


ai! en wat zeiden ze op die voorlichting?

When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you have a thousand reasons to smile! :)

kanjerfan

Berichten: 165
Geregistreerd: 03-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-10 18:19

Poppetjes_ schreef:
kanjerfan schreef:
ik heb een vriendje, maar het gaat inderdaad ook wat een jongen van me vind, maar ik ga het hem niet vragen, want hij weet dat ik een vriendje heb, en k vind hem ook niet echt leuk

Waarom wil je dan in godsnaam weten wat hij van je vind als je hem niet leuk vind en je al een vriendje hebt.
Sorry hoor, maar dit is niet echt een goede reden in mijn ogen om even lekker met geesten te gaan spelen.

dan weet ik hoe op hem te reageren! Ik wil hem niet kwetsen en hem hoop geven,
maar ook niet afstoten als hij nix voor me voelt

When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you have a thousand reasons to smile! :)

kanjerfan

Berichten: 165
Geregistreerd: 03-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-10 18:21

Miss_Caroo schreef:
Als jij toch glaasje wilt draaien om stoer te doen moet je dat zelf weten. Het is jouw leven...
Maar waarom zou je het nog doen als IEDEREEN het je afraad.
Maakt niet uit of ze het hebben meegemaakt. Zij weten wel beter!

Wat negerzoen ook zegt; je kan wel pendelen.
Daar is niks mis mee. Je komt niet in contact met geesten maar je zoekt je vragen in jezelf.


ik weet het zelf nie, maar heb nu inderdaad zelf twijfels,
maar alleen: ik wil het weten!
en pendelen, dat is in je zelf, en ik heb er geen idee van , en hij draait rondjes bij mij:
teken dat je het niet weet

When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you have a thousand reasons to smile! :)

kanjerfan

Berichten: 165
Geregistreerd: 03-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-10 18:23

MRIIIS schreef:
Oke sorry, maar vanaf de eerste zin kon ik m'n lach al niet inhouden. Gezien de reacties weet je hopelijk dat je hier absoluut niet aan moet beginnen? Echt levensgevaarlijk, vooral als je geen idee hebt waar je mee bezig bent, zoals jullie waarschijnlijk idd niet hebben.


oke, ik denk dat ik het niet wil doen, nu is iedereen vast happy dat ze een leven hebben gered :D
Maar ik zou wel ervaringen willen!
Het onderwerp interesseerd me, en andere niet geaarlijke manieren om een antwoord te komen

When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you have a thousand reasons to smile! :)

kanjerfan

Berichten: 165
Geregistreerd: 03-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-10 18:23

slokkie schreef:
kanjerfan schreef:
maar wat zijn jullie ervaringen? Dat wil ik weten, nee, je moet dat niet doen, heb ik al genoeg gehoord!

Wel eens voor een enorm donkere afgrond gestaan waar je niet weet hoe diep het is?
En een stem achter je fluistert 'spring".
Als je meegaat ben je er niet aan toe en ben je sterk genoeg om nee te zeggen heb je het glaasje draaien niet nodig.

Accepteer dat je hormonen zo nu en dan op hol slaan.
Dat je twijfelt over de buitenwereld en relaties hoort bij het opgroeien.
;)


heb jij dat gehad?

When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you have a thousand reasons to smile! :)

kanjerfan

Berichten: 165
Geregistreerd: 03-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-10 18:24

Jeaninee_Ier schreef:
kanjerfan schreef:
"heb op vind je me mooi" nog nooit nee geantwoord, dan zou dat kind er ook maar mee zitten


Het was ook maar een voorbeeld ;)


Ja, maar behalve als je dat kind ECHT haatte ooit negatief geantwoord?

When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you have a thousand reasons to smile! :)

kanjerfan

Berichten: 165
Geregistreerd: 03-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-10 18:26

Ann_moi schreef:
Als ik jou was zou ik het nevernooit doen!

Door vragen te stellen over je zelf aan geesten stel je je erg kwetsbaar op, dit maakt het voor 'kwade' geesten aantrekkelijker je te volgen. Niet alle geesten zijn slecht, maar om antwoorden te krijgen heb je wel betere manieren, je moet het zelf weten, maar ik denk dat als je het doet, denk dan aan de gevolgen van een geest achter je broek aan. Daar wordt niemand vrolijk van!
Geesten hoeven de waarheid niet te spreken...

Pendelen kan een betere manier zijn om aan antwoorden te komen, mits je zelf het echte antwoord wel wil weten...


Maar welke manieren, en heb al keiveel gezegd dat pendelen rondjes gaat draaien bij mij

When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you have a thousand reasons to smile! :)

kanjerfan

Berichten: 165
Geregistreerd: 03-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-10 18:30

Pradaatje schreef:
Hoe groot is dat bord voor je kop? Jeetje meisje, meerdere mensen hebben al aangegeven dat het toch echt heel gevaarlijk kan zijn, zelfs met voorbeelden erbij. En nog blijf je door gaan! Als je slim bent lees je dit nog is op je gemak door en denk er dan nog is overna.

oke, zal ik doen, maar zijn er geen andere (niet gevaarlijke) manieren?

When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you have a thousand reasons to smile! :)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, beert, ComscoreBot, GrapeshotBot, hagelslag, Jorex, Kairos, Liselot, Sanet en 176 bezoekers