8 euro bruto per uur... als loon?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 17:53

Hmmm ik ben 21, werk als administratief medewerker op de financiele administratie, part-time. Ik doe een HBO opleiding en heb al wat werkervaring.
Ik verdien bruto 8,55. Hoger kon niet omdat ik dan hoger ingeschaald zou worden dan mijn (meer ervaren en veel langer werkzame) collega's Haha!

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 18:04

Het basis uurloon van een schoonmaker van 22+ is volgens de schoonmaak-CAO € 8,33 voor de eerste twee jaar. Het lijkt me dat jij daar met jouw opleiding toch wel wat boven mag zitten.

Zelfs ik zit met mijn kantoorbaan waarvoor ik geen specifieke opleiding heb toch wel een stukje hoger dan het aanbod dat jij gehad hebt.

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 18:13

Weet je zeker dat ze bruto zeiden en geen netto? Want dan nog is het aan de lage kant maar nu..... Jeetje, bij ons krijgt onze geestelijk gehandicapte postkamermedewerker zelfs meer.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 18:14

Roos schreef:
Weet je zeker dat ze bruto zeiden en geen netto? Want dan nog is het aan de lage kant maar nu..... Jeetje, bij ons krijgt onze geestelijk gehandicapte postkamermedewerker zelfs meer.


Bloos! Haha!

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 18:20

Is geen grapje hoor. Er werkt bij ons een autistische man in de postkamer. Loopt de hele dag zijn rondjes door het gebouw om post te brengen. Iedereen zou alle post in 5 minuten hebben uitverdeeld maar hij doet het per afdeling. Hij krijgt overigens wel minder betaald dan z'n meer valide collega's, omdat hij effectief minder doet maar z'n ouders zijn al lang blij dat hij van de straat is. Overigens is hij twee weken geleden 60 geworden en proberen zijn ouders nu hemel en aarde te bewegen om te voorkomen dat hij met de vut gaat. Want (quote van de vader) "dan zit hij helemaal de hele dag bij ons".

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-04 18:34

ja, maar 60 jaar...
Daar zit natuurlijk wel heel veel werkervaring bij Knipoog

Nou, toen ik het loon invulde bij diverse salaris-calculatoren op internet, brak er zelfs eentje spontaan in een schaterlach uit Haha!

Denk dat ik dan toch maar naar de Hamburger-College moet voor een normaal loon Clown

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 19:08

x
Laatst bijgewerkt door janna op 11-06-22 22:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 19:22

Tja, het is niet veel, maar heb je keuze uit banen, heb je nu een baan of is het de keuze tussen thuis zitten en werken? Iets is toch beter dan niets.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 19:26

Tja het is niet veel.
Ik ben nu oproepkracht in de zorg ( verst. en meerv. gehandicapten) en verdien 8.44 bruto.
Ben 2e jaars SPH, dus nog niet gediplomeerd.
En naar verhouding van het werk dat je verricht is het echt weinig, maar de zorg betaald nou eenmaal slecht....

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 19:32

Mijn salaris is 9 euro bruto per uur (ik ben 25 en werk parttime), geen extraatjes en geen 13e maand. Daarvoor doe ik "gewoon" administratief werk en handel ik klachten af. Mijn moeder werkt op de salarisadministratie van een ander "groter" bedrijf (= vergelijkingsmateriaal Knipoog ) en die vindt het erg weinig wat wij betaald krijgen voor het werk dat we moeten doen. Ik heb het zelfs nog goed voor elkaar, mijn directe collega die fulltime werkt is 5 jaar ouder, werkt daar langer dan ik en ze krijgt hetzelfde salaris als mij Verward .

Als ik nog bij de Appie achter de kassa gezeten had, had ik meer gekregen dan voor het "moeilijkere" werk dat ik nu doe Scheve mond . Een aanbod van 8 euro per uur vind ik persoonlijk erg weinig voor jouw leeftijd en werkervaring.

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 19:46

Ik verdien als 20-jarige bij de AH (bijbaantje) meer dan € 6,- . Ik weet zo uit mijn hoofd niet precies hoeveel. Het maximum dat je als verkoper kunt verdienen ligt bij ons rond €9,50. Dat is dus ongeschoold werk.

diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 20:07

ik ben medewerker fastfood bij macdonalds en verdien 8,76 per uur!!
ik bennet 22 en met 22,5 krijg ik weer verhoging

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 21:01

Ik als 19 jarige ongeschoolde(oke, zit in het laatste jaar MBO ICT) in de bedining verdien 7,50 netto.

Ik vind het dus erg weinig. Heb verder geen idee van lonen, werk hier al een paar jaar en zit hier prima als bijbaantje.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 21:15

Dees schreef:
Denk dat ik dan toch maar naar de Hamburger-College moet voor een normaal loon Clown


Of je begint daar toch, maakt jezelf onmisbaar en zet ze dan voor het blok Haha!
Je zegt het al, het is een jong bedrijf, dus wellicht nog doorgroeimogelijkheden en potentie...

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 21:17

Ik werk in de zorg, ben 24 jaar, werk 90 %, komt neer op zo'n 32 uur per week en verdien bruto 1751 euro.

Ik weet nooit of het "normaal" is wat ik verdien, maar volgens mij valt het best mee wat ik verdien.
Krijg er trouwens ook nog over uren toeslag bij, mag ook wel, werk 2 weekenden in de maand Haha!

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-04 22:20

Laura; dat heb ik overwogen. Ze gaven zelf ook al aan dat er op termijn een ander bedrag op tafel zou kunnen komen... maar waar begin je aan als het nu al te zuinig is? Om over 2 jaar eens 10 euro bruto te mogen verdienen.... dat blijft zuinig.

Wat Kitty zei; iets is beter dan niets: ik ben toch liever gewoon beschikbaar voor de werkgever die wel netjes wil betalen.... eigenlijk....

Maar goed; ik heb de baan nog niet eens, er is nog een andere kandidaat (of 2 geloof ik)..

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 22:24

Mijn man is vrachtwagenchauffeur en die krijgt 10.03 bruto op basis van een 40 uurige werkweek. Die heeft dus alleen lts (laag nivo) en zijn chauffeursdiploma en rijbewijs.
Ik heb zelf een MBO diploma en werk als verkooptelefoniste bij Heineken en krijg daar 13.46 euro per uur. Voor weinig werk .. Laat mijn chef het maar niet lezen Bloos Beetje bokken, beetje telefoon aannemen en doen of ik hard werk Tong uitsteken

Nee ik vind 8 euro voor iemand van jouw nivo met deze werkervaring onderbetaald.

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 22:35

Als 20jarige verdien ik als uitzendkracht op het postkantoor al 8,26 per uur. End at is dus grotendeels dom werk. Postzegels verkopen, geld tellen en auto's overschrijven zijn mn belangrijkste taken (owja pakketjes aannemen, maar dat is nu grotendeels gewoon invoeren en kijken hoe zwaar die is). als ik jou ervaring had zou ik dus gewoon lekker verder zoeken (of kijken hoe de proeftijd bevalt en dan weggaan)

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 22:56

Als ik naar het bruto maandloon kijk, dan zit je maar net boven het minimumloon.
Het is echt geen vetpot, zeker niet voor iemand met een leuke opleiding / ervaring en voor het werk dat je moet doen.
Om eerlijk te zijn vind ik het een belachelijk laag bod Knipoog
Met eenvoudig productiewerk (lopende band) en eenvoudig werk in de land- en tuinbouw kun je hetzelfde verdienen, en misschien nog wel meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 22:57

Hahahahah, wat een lolbroeken. Zal ik ze eens bellen? Wij detacheren jou "soort" natuurlijk. En ik wil ze best een uurtariefje in de oren fluisteren. Krijgen ze het vast heel benauwd van Haha!

Ik heb bij ons even nagekeken wat je bij ons zou moeten verdienen. Wij zitten gewoon op een normaal salaris bij onze professionals. Dat zou rond de 12,98 euro bruto per uur moeten zijn. Daarbij is ingecalculeerd dat je je MBA nog niet helemaal hebt Knipoog Zodra dat papiertje er zou zijn zou je een aardig bedrag omhoog gaan. Niet te vergeten die leaseauto die je erbij zou krijgen.

Maar die jongens zijn wel lollig hoor...........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 22:58

Overigens is het minimumloon 7,33 euro Haha!

Chita

Berichten: 668
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 23:02

Als 20 jarige verdien ik 11 euro bruto. Dit als bijbaantje!!! Heb verder alleen havo diploma. Ik doe een beetje administratief werk, cresit nota's maken enzo. Erg goed betaald, maar helaas is er nu erg weinig werk en ik vrees dat ik er niet erg lang meer werk.

Soda

Berichten: 921
Geregistreerd: 21-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 23:12

Ik ben 21, heb een bijbaantje naast mn studie en ik verdien 9.50 netto! Dit is wel heel weinig vind ik eigenlijk...

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 23:19

Volgend jaar verdien ik als 21jarige 8 euro per uur voor snackbar werk. Ik zou dit dus echt nooit accepteren!

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 10:33

Ik heb alleen havo, ben 23, 3 jr werkervaring, werk 36 uur en verdien 8,60.
Maar ik heb ook baantjes gehad waar ik veel minder verdiende, maar wel fantastisch werk was... Het is maar waar je prioriteit ligt...