Omzetting grijs kenteken naar geel; wie weet dat?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Omzetting grijs kenteken naar geel; wie weet dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-04 20:23

Ik heb een leuke auto op het oog, die nog een grijs kenteken heeft.

Nou is het mij dus onduidelijk of het grijs kenteken blijft of niet..

Hoe gaat het als je van grijs naar geel moet omzetten en wat zijn de evt. kosten hiervan?

Ik heb al via google gezocht, maar kan hier dus helemaal niets over vinden...

Ghani

Berichten: 3086
Geregistreerd: 01-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 22:18

volgens mijn vader Schijnheilig weten ze nog niet of het gaat verdwijnen voor particulieren.. maar het blijft wel voor bedrijven.. maar voor particulieren zijn ze er dus niet over uit.. over verdere kosten weet ik niets.. succes!

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 22:23

Het voorstel is idd nog niet als zijnde definitief goedgekeurd, maar persoonlijk denk ik dat je er vanuit mag gaan dat 't eruit gaat voor particulieren. Lekker offtopic Lachen

Quellian, heb je al op de site van RDW en Belastingdienst gekeken? Zal zelf ook eens gaan kijken of ik iets vind Lachen

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 15:37

Het hangt er helemaal vanaf. Je hebt ook personen auto's die op grijskenteken zijn. Als het een personen auto is, heb je kans dat die automatisch terug gaat naar geel kenteken. Ik had toen een Peugeot 106 op grijs kenteken gezien. Als ik die auto gekocht had, kon ik de volle mep betalen omdat die terug ging naar geel, zodra de auto van eigenaar wisselde. Erg leuk want dan heb je een auto zonder achterbank waar je wel voor moet betalen Boos!

ikke

Berichten: 37543
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 15:45

Kosten voor BPM, dit is een percentage van de nieuwprijs en het wordt minder naarmate de auto ouder is.
Daarnaast betaal je wegenbelasting voor een geel kenteken en mag je de auto ook als zodanig inrichten (wel keteken laten wijzigen!!) en gebruiken.

Hangde de situatie zou ik geen grijs-kenteken auto kopen, tenzij de kosten je verder niet uitmaken.

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 17:01


KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 17:05

De auto moet gekeurd worden door het RDW die zet de auto dan ook om naar geel. uit mijn hoofd kostte het iets van 70 euro voor de keuring en daar bovenop komt dan de BPM en daar zijn staffels voor.

Je hoeft geen afspraak te maken bij het RDW. Je krijgt gelijk je nieuwe kenteken en papieren mee.

ik denk dat de site van het RDW je beter kan helpen

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 17:08

PhiaBink schreef:
www.zijnzegek.nl
www.weetjewel.com
Op deze sites kan je alles over het grijskenteken en de verandering vinden.


Behalve hetgeen waar het topic over gaat: omzetten van grijs naar geel; hoe en wat kost 't Rolleyes

G&K: Op de site van RDW staat geloof ik nog niets, eigenlijk ook logisch ook aangezien 't nog niet definitief is.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 17:10

maarja de vraag was ook............ hoe van grijs naar geel Haha! Haha! Haha! nou , zo dus ! Haha!

Hurrycane

Berichten: 1448
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Papenburg OT Aschendorf - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 19:49

ja maar als je daar nog niet aan wilt maar eerst nog even wilt uit Huilen zijn die links misschien heel handig Clown