in de war na het eten??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

in de war na het eten??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-04 11:45

Steeds als ik wat gegeten heb raak ik helemaal van slag, raak in de war en kan dus niet meer helder nadenken. Heel erg raar maar ook best angstaanjagend, ik ben deze week nu al 2 kilo afgevallen omdat ik haast niet meer durf te eten.

Ik ben dus naar de huisarts geweest en heb bloed laten prikken, dat was allemaal goed, nu moet ik 2 november voor een maagonderzoek. Ik heel erg het gevoel dat het eten niet verder komt dan mijn middenrif en doordat gevoel wordt ik heel erg zenuwachtig en gespannen, gevolg daarvan is dat ik in de war raak.

Heeft iemand anders hier ook als last van gehad? Beter is zelfs iemand die weet wat ik heb, loop namelijk de hele dag met honger. 's middags eet ik gewoon iets wat licht verteerbaar is, zoals crackers met mager vlees ofzo. Maar na het avond eten gaat het echt helemaal mis en raak ik echt overstuur.

Dus heeft iemand een tip ofzo??

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 11:57

Volgens mij is die echt iets wat jij jezelf aanpraat, en waardoor het alleen maar erger wordt. Maar wat je er dan aan moet doen zal ik niet weten. Kun je wel drinken of yoghurt ofzo eten?

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 12:21

Wat naar zeg...het lijkt wel op een paniekstoornis/angstaanval en die word vaak veroorzaakt door je denken..heb je mss ooit iets meegemaakt dat je bijna gestikt bent, of heel erg bang bent geweest in het verleden voor iets wat je heel erg benauwde? Mss is dat heel erg in je onbewuste en weet je het niet eens meer, maar op n gegeven moment moet dat er toch uit en dat je het verband legt met het eten? Ja ik opper maar wat hoor, weet het ook niet, kan natuurlijk best dat er iets met je maag is.

Bij de supermarkt kun je Goedemorgen kopen, dat is best lekker, het vult goed en een stevig glas staat voor 1 boterham met kaas.

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-04 12:26

Nou ik ben dus de hele dag vrolijk en dan na het eten gaat het mis. Het was in het begin van de week een stuk erger dan nu. Nu is het echt alleen maar als ik veel eet, of iets dat zwaar valt, verder niet.
Ja ik ben wel een negatieve denker, maar de afgelopen weken juist helemaal niet, het gaat heel erg goed met me verder. Ben aan het begin van deze week ziek geweest en dit ging er dus mee gepaard.
Het kan zijn dat ik mezelf het aanpraat, maar dat doe ik zeker niet bewust, omdat ik me er behoorlijk naar onder voel en er alles aan zou doen om het te stoppen!!
Zelf denk ik het ook wel dat er mij iets heel erg dwars zit, maar daar reageer ik dan onbewust op met het eten. Maar ik heb ook geen flauw benul van wat mij nou heel erg dwars zou zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 12:29

heb je ook last van buikpijn?

Ik heb zelf al maanden last van het 'prikkelbare darmsyndroom' ben ook de heledag 'gewoon' en tijden en direct na het avond eten word ik duizelig en krijg enorme buikpijn.. Voel me dan echt heel raar, ligt in mijn hoofd en zie alles draaien, zweet me ineens kapot en hang vervolgens de rest van de avond bij de Wc rond..

Dit scheint te komen door stress.. bewust of onbewust...

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 12:32

Meestal als je ziek bent, ga je anders denken(althans ik wel), net alsof je je in een andere wereld bevind, heel freaky...mss is dat een staartje ervan.
Je zegt dat je geen flauw benul hebt van wat je dwars kunt zitten. Je kunt daar achter komen door bv elke avond te schrijven wat je voelt, soms kan je emotie zo oplopen tijdens het schrijven dat je opeens weet wat er aan de hand is en zo de puzzel in elkaar valt. Het kost wel eventjes tijd en het kan ook best zijn dat het heel naar is dat schrijven, iedereen reageerd daar weer anders op. Probeer na te gaan wat je exact voelt na het eten, wat er dan in je omgaat en wat het in je losmaakt, op welk moment die angst begon.
Ga zoizo naar je HA, want je zult toch moeten eten weer en mss heeft hij vaker van dit verschijnsel gehoord.
Sterkte, want dit klinkt niet leuk idd.

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-04 12:34

Nee geen last van buikpijn en ook niet van overgeven, was de eerste dagen wel wat misselijk na het eten, dat is nu ook over, afhankelijk van wat ik eet. Bij de gedachte aan melk wordt ik al misselijk, terwijl ik dat eerst heel erg vaak dronk.
Ik begon eerst ook snel te zweten en als ik nou een trap omhoog ga moet ik eerst even weer op adem komen, anders heb ik daar ook nooit last van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 12:37

SAKKIA schreef:
Nee geen last van buikpijn en ook niet van overgeven, was de eerste dagen wel wat misselijk na het eten, dat is nu ook over, afhankelijk van wat ik eet. Bij de gedachte aan melk wordt ik al misselijk, terwijl ik dat eerst heel erg vaak dronk.
Ik begon eerst ook snel te zweten en als ik nou een trap omhoog ga moet ik eerst even weer op adem komen, anders heb ik daar ook nooit last van.



is het gevoelig als je in de buik 'prikt' met je vingers?? Het zou mischien best een 'variant' van de prikkelbare darm syndroom kunnen zijn... vraag het anders eens bij je HA

sterkte Ach gut

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-04 12:53

Nou oke ik zal nog even wt toevoegen. Ik ben dus ook met een nieuwe baan begonnen en het is allemaal erg leuk, maar het zijn mijn mensen niet. Ze leven totaal in een andere wereld en ik kan niet tussen hun inkomen. Mijn baas huurt onder bij een stel advocaten. Ik heb altijd het gevoel dat zij heel erg op mij neerkijken. Dat maakt mij onzeker. Kan zijn dat ik daarvan in de war ben geraakt.
Maar dan de vraag, waarom na het eten en waarom me zoveel zorgen maken als ik toch weet dat ik over geplaats wordt zometeen, waar ik met hele aandere mensen kom te werken.
Ik heb me hier nooit druk over gemaakt en dat doe ik nu ook nog niet echt, alleen over hun achterbaksheid kan ik me heel erg druk maken, daar houd het op, want ik ga straks immers ergens anders heen.

Het gaat hier om een advocatenkantoor die graag de zaken die ze hebben in de lunchzaal bespreken. Op zich is hier helemaal niks mis mee, maar....... ze laten zich uit over clienten op een manier die ik niet vind kunnen.
Zo ook bij de arbeidsdeskundige die helpt mensen weer aan en baan via een reintregratieproject, al die mensen zijn psychisch in de war. Dat kan daar heb ik helemaal geen moeite mee, mijn mening is die mensen moetje in hun waarde laten en zorgen dat ze weer een beetje vertrouwen krijgen inzichzelf en in de omgeving. Wat doet de arbeidsdeskundige als ze net een client aan de telefoon heeft gehad|?? Ze loopt hardop te verkomdigen dat die man of vrouw echt zo gek als een deur is en nooit weer aan een baan zal komen en ze lacht er ook nog een hartelijk bij.

Zulke dingen kan ik dus niet hebben omdat die mensen het ten eerste al zwaar genoeg hebben met het zoeken naar een baan, ten tweede kunnen zij zich helemaal niet verdedigen als er zo over hun gepraat wordt.
Ikkan me hier dus echt mateloos aan ergeren.

Maar goed verder snap ik dus nog steeds niet waarom het na het eten komt!!!

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 12:56

Als jij 1 keer maagpijn hebt gehad na het eten en je bent al wat gestressed, dan kan het best zijn dat jij onbewust eten gaat associeren met pijn. Verder denk ik, gezien je situatie die niet echt lekker is, dat het best wel eens behoorlijk door de stress kan komen.
Toch maar even langs de HA dus Lachen

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 13:00

Toen ik de titel las dacht ik..hmm suikerziekte ?
Maar ik neem aan dat ze dat al gecontroleerd hebben ?

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-04 13:13

ja ik ben al voor een bloedonderzoek geweest, maar de HA vertrouwt het toch neit helemaal en laat een maag onderzoek doen.
Zelf denk ik dat het na een uitbarsting van gisteravond ook wel stress is en heel erg veel onzekerheid, maar ik ben juist bezig met heel erg positief denken en dat lukt ook heel erg goed. Maar nu op eens is alles in de war zonder dat daar heel erg aanleiding voor is.
Ik laat de mensen op mijn werk gewoon met rust en schenk er niet al te veel aandacht aan en dat gaat me ook wel goed af. Tuurlijk ik denk er weleens bij na, maar dan denk ik ook van: O gelukkig ik ga zo naar een ander kantoor met andere werkzaamheden en daar zal ik veel meer contact hebben met andere mensen. klanten.
Deze mensen beginnen bij elke kleine doos die ze moeten sjouwen al te zeuren, terwijl ik denk: Jeetje zet die doos gewoon daar neer en zeur er verder niet over, je gaat er toch niet dood aan. Nee zij kunnen er dagen over blijven zeuren, dat ze er bijvoorbeeld vies van zijn geworden of dat het zo zwaar was dat ze een beetje last van hun armen hebben.
Het zijn van die mensen die weten dat als een schaap op hun rug ligt, dat ze dan dood gaan, maar hun denken dan: Ik hoop dat er nog iemand langs komt om dat dier weer op hun benen te zetten want ik doe het niet, stel je voor dat ik er nog vies van wordt.

Maar goed suikerziekte komt wel erg veel voor hoor in de fanilie, maar ik weet hoe ik me voel als mijn suiker te laag is en dan gaat het weer over. Een gevoel waar ik heel erg onrustig en gespannen van wordt.

silver

Berichten: 2043
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 14:15

zo te horen zit je dus erg met het feit dat je het gevoel hebt dat je niet op je plekje zit. het kan natuurlijk dat je daar onbewust erg mee bezig bent, en dat het je toch van binnen erg raakt.

nou heb ik wel gelezen, dat eten en stress erg met elkaar in verband staan. Ik heb daar zelf ook mee te maken gehad, wel in een andere vorm dan jij, maar misschien dat het met elkaar in verband staat.

Mijn vorige stage bedrijf was in het begin ook helemaal niet leuk, de mensen waren naar mijn idee onaardig en achterbaks, en ik kon absoluut niet tegen die harde wereld. Bij mij was het zo dat wanneer ik thuis kwam, ik gelijk naar de keuken liep om te gaan eten, eten en nog eens eten. Bij mij was voedsel dus juist iets wat mij erg op me gemak stelde. Maar het kan in jou geval misschien het omgekeerde effect hebben. ook omdat je al zegt dat veel van die onaangename gesprekken gevoerd worden tijdens de lunch. Misschien sluit jij je onbewust af voor eten (lijk wel een psycholoog hier haha Bloos )

Ook is het zo, dat wanneer je 1 keer zoiets meemaakt je ook die angten kan krijgen omdat je bang bent dat het weer zo gaat als de vorige keer! het kan namelijk best zijn dat het kwam doordat je ziek geweest bent.

Ik weet echt niet of dit jou oorzaak is hoor, dus het is cker verstandig om naar de HA te gaan! Maar dit zijn alleen oorzaken die het misschien ook kunnen zijn!

Sterkte!! Ach gut

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 14:17

Lijkt me toch een vorm van stress...

Stress uit zich meestal door een (lichamelijke) zwakke plek bv je maag.

Ik krijg ook ontzettend last van m'n maag in drukke situaties. Bij een collega van mij slaat het op d'r longen (heeft ooit een longonsteking gehad).

gentille
Berichten: 1466
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: veendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 14:28

ik heb wel gehad dat ik last had met eten enzo, alsof het bleef steken, erg benauwd, last met ademhalen...

dus ik naar de dokter, zei hij dat het aan m'n rug en nek lag??? dus i,k: die is gek, maar toch naar de fysio. zat hartstikke vast, een paar keer geweest en toen was het over

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-04 09:50

Ja dat ik vast zit in mijn schouders is ook nog eens zo, maar dat is iets anders denk ik.
Het is nu alleen nog na het avond eten zo, maar ik kan nog steeds geen grote hoeveelheden eten.
Ik heb zelf het gevoel dat ik ergens allergisch voor ben, aangezien ik nu ook allemaal vlekken op mijn armen en borst heb, die heel erg jeuken. Ik ga morgen dus opnieuw naar de dokter.

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 09:58

Citaat:
Ik heb zelf het gevoel dat ik ergens allergisch voor ben, aangezien ik nu ook allemaal vlekken op mijn armen en borst heb, die heel erg jeuken.


Is dat geen vorm van netelroos? Idd een soort van allergische reactie op iets..

Heeft mijn vriend een keer gehad, maar heel erg. Allemaalt bultjes die enorm jeukte en je kon het gewoon erger zien worden begon op z'n armen en eind van de avond zat z'n hele bovenlichaam onder... Verward

Sterkte Ach gut

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-04 10:07

Nou ja het zijn ronde rode plekken, en het lijkt net of die huid heel erg droog is en het schilfert ook nog al, heel erg vervelend. Gister was het wel roder als nu maar nog steeds wel erg ongemakkelijk.

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 10:07

Hmm... dit komt enigzins bekend voor, behalve het gegeven dat het eten een effect heeft op je geestelijke gesteldheid. Het kan natuurlijk zijn dat je last hebt van een maagzweer. De ontwikkeling van maagzweren worden bovendien bevorderd door stress (zegt men). Daar komt nog eens bij dat je ook nog eens last kunt hebben van een zuur gevoel in je maag. Gelukkig is het bij mij minder geworden. Ik heb er een paar dagen last van gehad, maar op één of andere manier is het minder geworden. Misschien is het een signaal van je lichaam om je eet -en drinkpatroon aan te passen (dat van mij was op sommige momenten niet gezond te noemen Bloos veel koffie en even een snelle hap Haha!). Ik had het idee dat mijn lichaam zei "tot hier en niet verder!"

Ik zou zeggen, ga weer eens naar je huisarts met de opmerking dat je misschien denkt dat het een maagzweer is. Misschien gaat hij dan een andere kant opdenken Lachen

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-04 10:12

Tja ik eet juist heel erg gezond de laatste tijd, veel groente en ik drink veel water enzo, vandaar dat ik dus niet weet waar het vandaan komt.
Enige voordeel is dat ik 4 kilo ben afgevallen door dit hele gedoe.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 10:19

kun je niet zwanger zijn?

het lijkt mij ook tussen de oren te zitten
ik heb zelf ook een paniek / angststoornis. en ik weet dus wat die "foute hersencellen " van me kunnen veroorzaken in mijn lichaam !
heel erg vervelend iig
ik heb ook van de stress een keer een maagzweer gehad
elke keer als ik mijn eten of zelfs mijn speeksel doorslikte kreeg ik een vuile steek in mijn maag
melk verzachtte het een beetje
maar aangezien je ineens geen melk meer lust moest ik dus denken aan een zwangerschap , dan kan je smaak ook ineens erg veranderen

sterkte iig

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-04 10:43

Nou ja ik lus nog wel melk, heel erg graag zelfs. Maar omdat melk erg zwaar kan vallen heb ik het maar niet gedronken.
Zwanger kan ik volgens mij niet zijn want ik ben gewoon ongesteld geweest met alles er op en eraan.

Ik eet verder alles gewoon hoor, daar komt bij dat ik maar periodes heb dat ik heel erg graag melk drink en dan weer niet.
Het werd mij trouwens ook afgeraden om melk te drinken juist omdat het zo zwaar kan vallen.
Verder kan ik alles eten en wordt ook niet misselijk hoor, het is dat het eten haast niet weggaat uit mijn slokdarm. Nou moet ik wel zeggen dat ik van het weekend haast geen last heb gehad, dus het gaat wel de goede kant op.
Ik heb trouwens een bloedonderzoek gehad en zwangerschap is uitgesloten, aangezien onze huisarts daar bij vrouwen meestal ook direct op test.

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 12:17

Ik heb iets dergelijks een tijdje gehad. Na elke maaltijd dacht ik dat alles er weer uit zou komen. Gevolg ik ging minder eten, ik voelde me zo rot na het eten. Daardoor viel ik wel af. Heel vervelend allemaal.
Nog steeds vind ik het niet fijn om me proppie vol te eten. In restaurants krijg ik nooit mijn bord leeg.

Kijk of je ergens les kan krijgen in ontspanningsoefeningen/yoga zodat je wat rustiger wordt. En met eten dan maar de hele dag door kleine porties, voorlopig?

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-04 12:36

Ja zo voelt het een beetje.
Ik wordt niet misselijk ofzo hoor.
Het is wel vervelend idd, maar ik hoop dat het snel overgaat.

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 12:40

Het kan ook zijn dat je maagvlies geirriteerd is.

Hier heeft mijn vriend ook last van gehad en met capsules van een kruidenwinkeltje is dat een stuk minder geworden.

Maar ik denk dat je idd beter ff langs de dokter kan gaan, maagklachten komen veel voor en kunnen 100 verschillende oorzaken hebben Knipoog