ik word gek van haar gezeur

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

ik word gek van haar gezeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-04 19:40

Me ma zit steeds te zeiken.Dat ik meer contact op moet zoeken met mensen.Ik word daar niet goed van.Ze zegt ook steeds van er is meer in het leven dan alleen paarden.Oke ik ga niet veel uit.Vind in een kroeg zitten maar niks.Ga liever naar een bios ofzo.En veel vrienden heb ik ook niet

de 1 negeert me en ja belt mij nooit.Terwijl ik haar bel en dan kan ze niet.

De andere die vind me aleen belangrijk als ze iet nodig hebt.En ze teert op je zak.En ja veder spreekt ze ook nooit af

En op manege zijn ze wel aardig.Maar niet egt dat we wat afpreken ofzo.
en op school presies het zelfde.En ze vinden me raar op school Verward

Ik heb nog nooit egt een vriendin gehad.Een goede vriendin waar ik alles mee kan doen enz.En die mij gewoon acepteerd

Maarja ik snap gewoon niet waarom me moeder zit te zeiken.Alleen omdat me broer zogezegt wel vrienden hebt.

sorry voor het lange verhaal moest het ff kwijt

Avenir

Berichten: 132
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Waalwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 19:45

ik snap wel wat je bedoelt hoor...ik zit ook in zo'n soort situatie .. Ik heb ruzie met eigenlijk alle mensen die hetzelfde niveau doen als mij, op een paar na..1 meisje heeft een eigen paard en is ook, net als ik, helemaal bezeten van paarden. Dat was het eigenlijk. Verder spreken nog een paar meiden met me maar niet echt veel ofzo.
Ik vind uitgaan wel leuk maar dan ook echt álléén om het dansen. De vrienden waar ik nu dus ruzie mee heb gaan uit om jongens te versieren. Ik vind dat echt totaal niet interessant.

Je kunt beter 1 goede vriendin hebben dan hélébóél losse vrienden.

succes OK dan!

blensink

Berichten: 5608
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Benidorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 19:46

Het is zeker belangrijk om contact met mensen te hebben, jou moeder maakt zich zorgen. Ik heb ook mijn hele leven maar 1 echte vriendin gehad en ik voel me daar goed bij, maar naarmate je ouder word merk je dat dit wel negatief kan werken op de omgang met mensen. Dat je anders bent dat geeft niets. Maar ik weet zeker dat je moeder zeikt zoals jij zegt om die rede. Succes!!!

Nadir

Berichten: 12721
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 19:46

Er is inderdaad meer in het leven dan paarden... Lachen
Maar goed, als jij je hier prettig bij voelt is er niks mis met je... Alleen, als jij het gevoel hebt dat je iets mist zou ik er wel werk van gaan maken...

Ik weet niet hoe oud je bent, maar hoe jonger je bent, hoe makkelijker het is om vrienden te maken... Waarschijnlijk zit je nog op school, en daar zitten ook heus wel kinderen met dezelfde raakvlakken als jij... En anders misschien op de manege, als je zelf iets meer initiatief toont gaat het iets makkelijker... Vraag gewoon of ze zin hebben om naar de bios o.i.d. te gaan... Niet zo verlegen zijn hoor!

Succes er mee!

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 19:48

Ik denk dat je moeder het moeilijk vindt om te zien dat jij zo weinig vrienden om je heen hebt. Het 'ideaalbeeld' dat veel ouders van hun kinderen hebben is dat ze populair, gelukkig en omringd door vrienden zijn.
Dat is niet echt een realistisch beeld.
Maar daarbij vergeet ze misschien dat dit jouw eigen keuze is.
Dat jij je misschien wel prettig voelt bij deze situatie.
Als je er behoefte aan zou hebben dan zou je het zelf welopzoeken lijkt me.
Lastig om je moeder dat duidelijk te maken.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-04 19:49

reactie op:Avenir

nou dat is bij mij ook.ik ben helemaal nog niet geintreseert in jongens.Kijk wel naar ze van ja die is leuk enz.Maar versieren enz.neej

en ik ik ga volgend jaar naar een andere school voor me gevolg opleiding en dan kom ik wel mensen tegen die veel van dieren houden enz.En als ik me pony heb dan ja kom ik ook mensen tegen die van paarden houden.Enz miss krijg ik dan wel vrienden.Maar dat heb ik tegen haar gezegt maar ze blijf zeiken Verward

blensink

Berichten: 5608
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Benidorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 19:54

Kan je je moeder niet gewoon uitleggen, en vragen of ze ophoud met zeuren, zoals je tegen ons zegt. En dat ze zeker niet ongerust hoeft te zijn omdat jij je goed voelt zo, vaak willen ouders dat alleen maar horen, dat jij gelukkig bent in deze situatie, tenminste als dat zo is.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-04 19:56

ik heb het een keer met me pa over gehad,

En zei heeft vroeg haar moeder veloren.En zei had ook niet egt vrienden,.Zij ziet bij mij het zelfde,Maar zij was ongelukkig en ik niet,En dat heb ik al een keer tegen gezecht.Ze hield toen op maar nu begint ze weer.

blensink

Berichten: 5608
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Benidorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 20:05

Dat gebeurd inderdaad vaak dat ouders hun jeugd weerspiegelen op hun kinderen. Zij is gewoon bang dat jij je hetzelfde voelt als zij vroeger ze wil je deze pijn besparen. Gewoon rustig met haar praten en zeggen dat jij je gelukkig voelt en dat ze zich absoluut geen zorgen hoeft te maken, het zou erger zijn als je verkeerde vrienden had en op het slechte pad zou komen, leg het haar rustig uit. Ik geloof best dat het goed komt. Gewoon een kwestie van het elkaar uitleggen en begrijpen. Niet boos worden ik vind jullie uitgangspunten allebij zo logisch. Succes!!!

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 20:20

Ik heb vroeger ook zo'n periode meegemaakt. Ongeveer op dezelfde leeftijd als jij. Ik was op school best populair, maar ik had gewoon een paardje, waar ik elke dag naartoe moest en ze stond ook niet dichtbij. Het is bij mij allemaal goedgekomen.
Doe waar je je gelukkig bij voelt. Misschien lopen er wel hele leuke meiden bij de paarden rond, waar je het goed mee kunt vinden. Dan zijn dat toch ook vrienden?

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 09:08

Ik heb ook weinig vriendinnen. Groot deel is dat mijn eigen schuld, maar ook door dingen die er vroeger gebeurt zijn.

Ik ben een paar keer goed op m'n plaat gegaan met meiden waarvan ik dacht dat het vriendinnen waren, maar die hebben mij ook laten zitten als ik hun nodig had en andersom stond ik altijd voor hun klaar.

Geef mij dan maar lekker de paarden, daar kan je tenminste wel op vertrouwen...

Als ik een beetje mijn best doe kan ik wel vriendinnen hebben, maar het vaak net als met vriendjes. Ze kunnen het vaak maar moeilijk accepteren dat paarden zoveel tijd in beslag nemen en een deel van je leven zijn (net als bv honden ofzo)...

Je bent echt niet raar, ik herken er erg veel in van mij toen ik op school zat. Lachen
Misschien dat het beter gaat bij je vervolg opleiding (als je die gaat doen natuurlijk), maar ga het niet forceren. Dat werkt toch niet, en probeer dat ook voorzichtig duidelijk te maken aan je moeder...

Die meiden die je alleen opzoeken als ze je nodig hebben kan je beter weggooien want die zijn niks waard

Succes Ach gut

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 11:32

hihi klinkt bekend

volgens mijn moeder had ik geen vrienden
nou die had ik wel maar de vrienden die ik had waren niet goed genoeg en mocht daar niet mee omgaan (gescheiden ouders en dat soort rare redenen ...)

de mensen waarvan zij vond dat dat wel goede vrienden waren voor me waren echt van die rijke raswattjes echt erg en de een nog doortrapter dan de ander (ok wel naar hun ouders ed toe niet naar mij maar ik kan daar nou eenmaal niet tegen dat mensen liegen en bedriegen)

ach .. en het lijkt me inderdaad beter naar je paard te gaan dan in de bar te hangen ed sociale contacten kan je ook op een andere manier hebben
je hoeft toch niet persee uit om die te hebben ??

doe waar je goed bij voelt en probeer nog eens met je moeder te praten