Rascisme: wat doe je ertegen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
bloemkooltje

Berichten: 2143
Geregistreerd: 18-04-02
Woonplaats: Paterswolde

Rascisme: wat doe je ertegen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-04 16:14

Wat zijn jullie ervaringen met rascisme en wat doen jullie ermee? Ik heb op dit moment te maken met rascisme tegen iemand die me heel dierbaar is. Ik ben zwaar pist maar voel me ook machteloos. Ik wil er heel graag wat tegen doen. Een brief in de krant of weet ik veel wat. Helaas zijn de desbetreffende rascisten niet zulke lieverdjes en wordt me door mensen afgeraden om er iets tegen te doen. Volgens hen heeft het gezin en als het verkeerd gaat pakken ze mij Scheve mond .
Ondanks deze waarschuwing blijf ik de behoefte houden om er iets tegen te doen, mijn handen jeuken bij de gedachte dat mensen rascistisch zijn Boos! .

Ik ben het zat dat iedereen zijn mond houdt en dat dit soort dingen worden toegelaten omdat anders een stel ettertjes van 15 mij mijn leven gaan zuur maken.. Het ver*tte is dat ik ondanks mijn woede niet goed weet hoe ik iets kan doen. Misschien kan ik wil helemala niks doen. Ik heb de wereld niet in de hand. Ik heb geen controle over de ontwikkelingen die er gebruren in de wereld, in Nederland , in mijn dorp. But what about "een beter milieu begint bij jezelf".. Een betere samenleving begint bij mezelf. I'll keep that in mind Lachen

*\o/* *\o/*



bloemkooltje

Berichten: 2143
Geregistreerd: 18-04-02
Woonplaats: Paterswolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-04 16:23

De politie is ingelicht..

Justy schreef:
Blijf maar bij je laatste zinnetje, dan komt het wel goed Lachen


Eigelijk weet ikk dit ook wel. Maar het is nu zo dichtbij dat ik het liefst deze mensen door elkaar schud oom ze duidelijk te maken waar ze mee bezig zijn...

Ik begrijp nu helemaal wat het woord machteloosheid inhoudt Scheve mond Boos!

*\o/* *\o/*

bloemkooltje

Berichten: 2143
Geregistreerd: 18-04-02
Woonplaats: Paterswolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-04 00:06

Bokkers, jullie hebben gelijk als je zegt dat ik me er niet veel van aan moet trekken. Het gevoel begint ook wat te zaken. Ik moest deze woede en irritatie gewoon kwijt. Nu ik dat eenmaal gedaan heb, en van jullie dezelfde irritaties hoor zakt mijn gevoel wat meer. Ik ben iig blij te horen dat ik niet de enige ben.

En natuurlijk mogen mensen voor hun mening uitkomen, maar niet ten koste van een ander. Nou vind ik dat je "ten koste van" ook moet definieren want als je 2 verschillende meningen tegenover elkaar hebt staan gaat het vaak "ten koste van" de ander. In dit geval wordt iemand uitgescholden en de eignwaarde aangetast. En dat mag niet getolereerd worden vind ik. Verder mogen mensen van mij wat tegen anderen hebben, dat is hun zaak. Maar dan moet die mening wel ergens op gebaseerd zijn.

Voor de Longsdale dragers is het een vervelende zaak. Ik had laatste een gesprek met een vriend die ook Longsdale draagt omdat hij van Hardcore houdt. Hij is totaal niet tegen buitenlanders. Toch wordt hij er wel aangekeken op het feit dat hij Longsdale draagt, omdat er een aantal rondlopen met dit merk als teken dat ze tegen buitenlanders zijn.. Boos!

En ik zeg nu even in mezelf Hammmmmmmm *doet poging om zich niet te irriteren*

*\o/* *\o/*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
cron