Kreeftje ter deco op de rand van je bord: ethisch?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-02 18:00

tja, eigenlijk nooi over nagedacht, maar 9 van de 10 mensen laten het ook liggen ter decoratie.... idd belachelijk.



Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-02 11:42

Ik eet idd geen paarden vlees, ik eet ook geen frikandel, want daar zit paardevlees in, en ik eet alleen rundvlees kroket.
Hypocriet ? oke dan, maar zo voel ik me er gewoon beter bij.
Een kreeftje dat op je bord ligt, is ter decoratie, die worden gewoon gevangen, om gegeten te worden, ter decoratie, in salades, noem maar op....

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-02 11:43

kleine toevoeging:
En als die niet gegeten worden, wat is het nut er dan van...
dan kun je het beter aan iemand geven die het besteld heeft.....
Maar om nou gekookt te worden, om daarna in het water geflikkerd te worden..... erg nutteloos !

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-02 15:20

Al ik dat niet besteld heb, hoef ik geen dood dier op mijn bord.
Ik eet wel ander vlees, met mate, ik ben ook van mening dat een mens helemaal geen vlees nodig heeft, maar ik was niet van plan om vegetarier te worden. Paardenvlees hoef ik gewoon niet, punt.

Als ik vis bestel, en ik bestel ik dat omdat ik het lekker vind, en ik die op ga eten. ik maak me er niet zo druk om dat er dan een een kreefje bij ligt, maar ik vind het gewoon nutteloos. Het is zielig dat dat beest vermoord word, omdat ons bord anders zo kaal lijkt.... tss...

Een kat handeld instinctief. Net zoals Desiree zegt, van een mens word verwacht dat ze verstand gebruiken.

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 15:05

HugoBoss"]
[quote="Desiree schreef:
En dan nog wel levend gekookt, dat deugt al helemaal niet EN dan ook nog eens voor decoratie! De mens en zijn moordzucht.....


Daar voelen die beesten net zo veel van (of zelfs nog minder) dan wanneer je een koe doodmaakt voor biefstuk hoor...dus dat is net zo'n moordzucht....maar goed..dat is dan even off-topic...
[/quote]

Sterker nog, die voelen daar totaal niets van want een vis heeft geen zenuwstelsel....

Het is niet zo dat ik nu een actie begin tegen kreefjes hoor, maar ik wilde gewoon even kwijt dat ik het nutteloos vind. Dat is toch ieder zijn eigen mening.... Als Desiree, Vegetarier zou worden en veganist en weet ik allemaal nog meer, mag dat toch... ? Als zij dat moordzucht vind, so what ?
Dat is toch ieder voor zich ?

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-02 12:14

Margreet"]
[quote="Sando schreef:
Sterker nog, die voelen daar totaal niets van want een vis heeft geen zenuwstelsel....


Een vis heeft wel degelijk een zenuwstelsel. Met een geleidingssnelheid van 3-36 meter per seconde Haha! (is trouwens wel aanzienlijk trager dan bij de mens)
Dat een vis geen zenuwstelsel heeft is verzonnen door mensen die het leuk vinden om zo'n dier een haak door z'n bovenlip te jagen.
[/quote]


"zucht"..............


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _kimm, Amazonbot, Bonnelover, fnpetter1990, furious, goesju, Knollboll, Ladypronk, Lisselot, Loreke2, MissJeanny, Oehlala, Roosch, Suusw, Tigress en 147 bezoekers