duizelig

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

duizelig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-04 20:32

vorige week donderdag ging het even fout met bloedprikken [AM] Onderuit bij bloedprikken

ik heb inmiddels de uitslag en mijn bloed is goed.
Echter, sinds die dag sta ik regelmatig te tollen op mijn benen, ik voel me weer licht in mijn hoofd worden, maar het zet niet door zoals die donderdag. Ook begint mijn oor (rechts) dan vaak te piepen (net of je te lang naast een box hebt gestaan)

Ik weet dat bokkers geen doktoren zijn, maar ik voel me door mijn HA niet echt serieus genomen. Ik overweeg een andere HA te nemen.
Iemand hier ervaringen mee?

Wat ik zelf heb zitten denken is dat ik hier mogelijk al langer last van heb, maar dat ik me sinds donderdag er bewuster van ben ofzo...

Een te lage bloeddruk werd door een kennis geopperd

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 21:07

te lage bloeddruk zou het kunnen zijn, maar het kan ook zijn dat je bloedarmoede of iets in die geest hebt
ik zou als ik jou was snel een andere huisarts zoeken en je goed laten onderzoeken.

Genee

Berichten: 6071
Geregistreerd: 05-09-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 21:09

stef schreef:
vorige week donderdag ging het even fout met bloedprikken [AM] Onderuit bij bloedprikken

ik heb inmiddels de uitslag en mijn bloed is goed.
Echter, sinds die dag sta ik regelmatig te tollen op mijn benen, ik voel me weer licht in mijn hoofd worden, maar het zet niet door zoals die donderdag. Ook begint mijn oor (rechts) dan vaak te piepen (net of je te lang naast een box hebt gestaan)

Ik weet dat bokkers geen doktoren zijn, maar ik voel me door mijn HA niet echt serieus genomen. Ik overweeg een andere HA te nemen.
Iemand hier ervaringen mee?

Wat ik zelf heb zitten denken is dat ik hier mogelijk al langer last van heb, maar dat ik me sinds donderdag er bewuster van ben ofzo...

Een te lage bloeddruk werd door een kennis geopperd



Dit heb ik ook vaak, mijn ouders vertleden ook dat het lage bloeddruk zou kunnen zijn. Ik ga binnekort naarcde HA

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 21:26

stef, mag ik vragen welke huisarts jij hebt?

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 21:50

ik heb het ook amar bij mnij is het bloedarmoede, en een lage bloeddruk

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 21:52

bloeddruk even laten meten, is een fluitje van een cent, kan gewoon op spreekuur.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-04 22:48

Het gaat ook niet om dat hij zijn werk niet goed zou doen ofzo, of ja, eigenlijk ook weer wel.
Hij geeft me keurig medicijnen enzo, maar ik voel me gewoon ongehoord. "zo, neem maar een pilletje, en als het niet helpt hoor ik het wel"
Dat zegt ie natuurlijk niet, maar zo komt het op me over, heel vervelend

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 23:03

Vervelend hoor. Heb je mss een schouderblessure gehad? Mss dat er een zenuw of bloedvat knel zit in je nek vanuit je schouder. Dat kan de duizeligheid veroorzaken en ook de soort fluittoon.

Het kan zoveel oorzaken hebben, des te rotter is het dat je je niet serieus genomen voelt door je HA. Ik zou gewoon weer een afspraak maken en hem dat proberen uit te leggen, als dat niet helpt idd zoeken naar eentje die je wel serieus neemt, het gaat tenslotte om jouw lichaam en je betaald genoeg premie per maand om er goed voor te zorgen, laat die druiloor dat dan ook doen..(sorry heb je nu niets aan, haha)

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 23:27

Het zou ook de ziekte van Meniere kunnen zijn, dat geeft ook klachten als duizeligheid en een pieptoon in je oor.
Toch even doorzeuren bij je huisarts.

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 23:33

Hyperventilatie is een mogelijkheid. Het hoeft geen acute aanval te zijn, maar 'chronisch'. Dan haal je de hele dag verkeerd adem, op een gegeven moment krijg je allerlei klachten zoals duizeligheid, het gevoel onder een glazen stolp te zitten, de grond zakt voor je gevoel weg als je loopt etc. Zweterig, veel plassen, verkrampingen van spieren. Niet alle symptonen komen tegelijk voor, soms combi's ervan.

meer info www.hyperventilatie.org

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 23:37

klinkt niet zo fijn... ik sta ook niet altijd even florisant op me benen...ook d.m.v duizeligheid....

iig succes en sterkt...

btw ga wel ff langs de huisarts zo heb je veel meer zekerheid over wat er echt aan de hand is Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 07:25

Eet je wel voldoende? Is er wellicht iets mis met je ogen?
Het hoeft niet per definitie een moeilijk probleempje te zijn.

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 09:43

Hmz, klinkt bekend. Ik stuur je ff een pb.

spokie79

Berichten: 3010
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 10:16

Ik zou ook denken aan bloedarmoede, lage bloeddruk. lage bloedsuiker (maar dat moet weggaan als je wat eet) of chronische hyperventilatie. Een fysio kan je dan goed leren ademen.