Rijbewijs ingenomen en weer terug voor werk

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Moet degene zijn rijbewijs weer terug krijgen

Nee, Eigen schuld dikke bult
101 (86%)
Ik weet het niet
6 (5%)
Ja hij moet hem terug krijgen
10 (8%)

Totaal aantal stemmen: 117


Chantalleke

Berichten: 4633
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Rijbewijs ingenomen en weer terug voor werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-04 20:03

OKey een beetje een rare titel maar wat ik weer eens las in de krant is dat iemand had teveel gedronken en zijn rijbewijs is ingenomen. Maar die persoon had zijn rijbewijs nodig voor zijn werk.

Moet hij die dan terug krijgen JA of NEE!!

Ik vind van niet! Als jij je rijbewijs nodig hebt voor het werkdan drink je toch niet???
Laatst bijgewerkt door Chantalleke op 07-10-04 20:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 20:06

Nee, ik vind niet dat zo iemand zo direct z'n rijbewijs maar terug moet krijgen omdat hij dat nodig heeft voor z'n werk.
Daar moet je dan aan denken vooraleer je dronken achter 't stuur kruipt.
Een rijbewijs wordt niet voor niets afgenomen, dus om het dan zomaar terug te gaan geven vind ik ook te gek.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 20:07

if you cant do the time dont do the crime......... met andere woorden.. NEE

Niet lopen huilenbalken als je gepakt wordt met alcohol op, je weet dat het niet mag..... had je ook eerder over na kunnen denken Haha!

Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 20:07

Ik heb ook nee gestemd, had ie maar niet zo stom moeten zijn om onder invloed de weg op te gaan, werk of geen werk! Ervaart ie meteen mooi de consequenties, niet alleen zn rijbewijs kwijt maar ook gelijk zn baan met een beetje pech! Net goed! ~~}>

Leuke poll trouwens, waar je niet eens Ja kan stemmen Knipoog

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 20:08

Als ik me niet vergis kunnen bijvoorbeeld vrachtwagenchauffeurs hun rijbewijs gedeeltelijk terugkrijgen als het vergrijp niet te ernstig was. Dan mogen ze dus alleen onder werktijd rijden.

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 20:13

Nee, want ik zou zo iemand dan niet tegen willen komen als hij op weg is naar zijn werk.
Want wie zegt dat het de eerste keer was dat hij beschonken acher het stuur zat?

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 20:15

Nee, ik vind dat je die niet terug moet krijgen. Had je eerder moeten bedenken vind ik hoor.
Een vriend van mij werkt bij een loonbedrijf en rijd ook af en toe als hij gedronken heeft. Ik waarschuw hem dan, want zonder rijbewijs kan hij er niet komen, en mag hij niet eens tractor rijden en kan dus helemaal niets.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 20:22

Niet teruggeven. Dadelijk drinkt ie weer, of onder wérktijd, en ligt er een kind onder.

Jet

Berichten: 11981
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 20:27

Ik heb het ook gelezen en verbaasde me er ook weer eens over. Belachelijk gewoon. Wie zijn billen brandt, moet op de blaren zitten, of tewel: wie zo achterlijk is met drank op achter het stuur te gaan zitten, moet zijn rijbewijs inleveren, ongeacht of hij het voor werk nodig heeft of niet. Ik kan ook niet zonder mijn rijbewijs.... Maar ik prakkizeer er niet over om nog te rijden, ook al heb ik één drankje op.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 20:29

Het is trouwens niets nieuws hoor. Ik heb een x-aantal maanden terug een stuk in de krant gelezen over een man die vanwege zeer fikse snelheidsoverschrijding zowel auto als rijbewijs kwijtraakte. Kreeg z'n rijbewijs echter terug omdat ie als werk bij een pakketdienst werkte...

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 20:40

Ze gooien mensen toch ook de gevangenis in, ook al hebben ze de week erop een afspraak bij de tandarts?

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 20:42

Waarom zou hij niet met alcohol op rijden als hij werkt? Rolleyes

Nee, laat hem lekker fietsen...

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 20:49

Alcohol + rijden = funest.
Dus nee, ik vind het goed dat zn rijbewijs in beslag is genomen. Iemand die zn rijbewijs voor werk nodig heeft, zou toch moeten weten dat je niet met alcohol achter het stuur moet gaan zitten.... lijkt me dan toch.

Chantalleke

Berichten: 4633
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-04 20:52

*Tamara* schreef:
Leuke poll trouwens, waar je niet eens Ja kan stemmen Knipoog


Oeps,... Veranderd!!!

Chantalleke

Berichten: 4633
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-04 20:54

Justy schreef:
Als ik me niet vergis kunnen bijvoorbeeld vrachtwagenchauffeurs hun rijbewijs gedeeltelijk terugkrijgen als het vergrijp niet te ernstig was. Dan mogen ze dus alleen onder werktijd rijden.


maar hij heeft hem wel terug. Ook al is het voor zijn werk!! dat mag niet vind ik!! Eigen schuld

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 10:08

Nee, wij ze billen brand moet ook op de blaren zitten. Zou lekker makkelijk zijn: 'ik heb wel te veel gedronken maar ik rij wel, mag tohc me rijbewij houden als ik word aangehouden' nee hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 10:31

Nope daar had je aan moeten denken voor je het deed.

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 10:53

Hoe vaak zie je dat wel niet bij prgramma als blik op de weg of wegmisbruikers dat mensen te hard gereden hebben en dan zeggen ik heb het rijbewijs nodig voor het werk, jammer dan eigen schuld had je maar niet te hard moeten rijden, of in dit geval teveel moeten drinken, eerst nadenken. Maar mensen waarvan het rijbewijs ingenomen wordt is eerst een week en dan kijkt de officier van justitie hoevel je teveel gedronken hebt (beetje een rare zin :S) of hoeveel je te hard gereden hebt.

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 11:00

Ik vind het er toch wel een beetje aan liggen hoeveel TEveel hij gedronken had. Zat het op het randje, dan zou hij nog een kans krijgen van mij. Echt veel te veel, innemen en nooit meer terug geven.
Zelfde voor mensen die meer dan 50km te hard rijden, die mag je van mij voorgoed het rijbewijs afnemen als ze dit doen overdag, maar midden in de nacht heb ik er niet zoveel moeite mee.

G&K schreef:
Niet lopen huilenbalken als je gepakt wordt met alcohol op, je weet dat het niet mag..... had je ook eerder over na kunnen denken Haha!


Probleem met alcohol is dat je niet meer zo helder na kan denken Haha!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 11:19

Voor beschonken rijden mogen ze hem van mij afpakken,
je giet zelf die glazen naar binnen.
Mijn vader is zijn rijbewijs echter ook wel eens kwijt geweest nadat hij een behoorlijk ernstig ongeluk had veroorzaakt, hij mocht ook tijdens zijn werk blijven rijden, dat vind ik toch een andere kwestie.

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 12:01

lies schreef:
Ik vind het er toch wel een beetje aan liggen hoeveel TEveel hij gedronken had. Zat het op het randje, dan zou hij nog een kans krijgen van mij. Echt veel te veel, innemen en nooit meer terug geven.



Als je een beetje nadenkt vind ik 1 glas al teveel als je nog moet rijden. DAT zou verboden moeten worden. Gewoon geen druppel alcohol als je nog moet rijden! Waarom 2 glazen wel goedkeuren, terwijl sommige mensen (zoals ik Haha! ) dan helemaal bezopen zijn??

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 12:06

Ik heb nee gestemd, laat maar lekker gaan fietsen!

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 12:10

Als je iemand het rijbewijs niet terug zou geven dan draait de gehele maatschappij ook op voor de kosten.
baan kwijt, etc....
En waarom is het een andere kwestie als de persoon niet gedronken heeft maar wel een ernstig ongeluk veroorzaakt heeft of iemand heeft geen ongeluk veroorzaakt maar tijdens een controle blijkt dat hij teveel gedronken heeft...

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 12:17

Alane, je kan ook met het OV, genoeg mensen die geen auto hebben maar wel een baan.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 12:20

een vrachtwagenchauffeur die de spullen per trein wegbrengt.
Een taxichauffeur?
loonwerker?
vertegenwoordiger?
privechauffeur? of iemand die in ploegendienst werkt? legio voorbeelden te bedenken van mensen die afhankelijk zijn van een auto voor hun werk.