Wie ervaring met ANWB rijopleiding?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 19:14

Ik heb ook ANWB gedaan. Even een toelichting, ik ben begonnen, heb 1,5 dag gereden en ben toen door persoonlijke omstandigheden gestopt en ben 1 maand later opnieuw begonnen.

De eerste keer vond ik het behoorlijk zwaar. Mijn mede-lesser reed nogal *** en ik was echt kotsmisselijk in de auto. Bovendien moest ik in de uren dat ik zelf reed echt heel intensief mee alles volgen.

De 2e keer dat ik ben begonnen was veel leuker. Mijn mede-lesser reed lekker en mijn instructeur liet me met rust tussen de lessen door. Dus dan kon ik even lekker met m'n ogen dicht wegdommelen en uitrusten. Ik reed soms op een dag 5 uur en mijn mede-lesser 3 uur. Dus ik was wel echt kapot na zo'n dag (laat staan na die 1,5 week).
Maar je bent er iig wel meteen vanaf. En je zit er veel meer in zeg maar. Normaal als je een uurtje rijd, heb je dat uurtje al bijna nodig om in te komen.
Maar ik ben ook in 1 keer geslaagd en ik heb iets van 30 lessen gehad.

[RT-HAW] Supergave rijfoto's van Rongo (AdB manier)
Waarom denkt iedereen dat door die kop maar omlaag te trekken, die rug gelijk ontspant?
Wie een paard zoekt zonder gebreken, kan beter te voet gaan.
Als je twijfelt, doe dan wat het vriendelijkste is.


Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 22:43

Ja ik moet ook heel eerlijk zeggen dat ik ook blij was dat ik eerst 1,5 dag les had gehad toen een maand niet en toen opnieuw ben begonnen. Dan heb je even tijd gehad om alles te laten zakken en ja, ik kan dat niet uitleggen, je basis 'zakt' dan goed in je geheugen.

Het ligt ook een beetje aan de persoon die je bent om zo'n cursus te doen. Je moet het vrij snel leren en begrijpen. Maar toch ben ik ook niet helemaal gecharmeert van de ANWB. Ik vind dat mensen die gewoon gelest hebben bij een normale rijschool toch netter rijden dan die van de ANWB.
Bij de ANWB wordt het er toch snel, snel ingestouwd en je hebt maar die bepaalde uren. Terwijl je bij een gewone rijschool wat rustiger aan doet en bekijkt hoeveel lessen je nog nodig hebt voordat je op examen kunt.

[RT-HAW] Supergave rijfoto's van Rongo (AdB manier)
Waarom denkt iedereen dat door die kop maar omlaag te trekken, die rug gelijk ontspant?
Wie een paard zoekt zonder gebreken, kan beter te voet gaan.
Als je twijfelt, doe dan wat het vriendelijkste is.


Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 23:06


[RT-HAW] Supergave rijfoto's van Rongo (AdB manier)
Waarom denkt iedereen dat door die kop maar omlaag te trekken, die rug gelijk ontspant?
Wie een paard zoekt zonder gebreken, kan beter te voet gaan.
Als je twijfelt, doe dan wat het vriendelijkste is.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie