Digitale Camera?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-02 14:12

Dat DPI gebeuren is nogal verwarrend als je niet gewend bent om er mee te rekenen..

Overigens is 300dpi meeeeeer dan voldoende voor kleurenfotos. Bij tekst (zwart op wit) is de resolutie _erg_ belangrijk. Bij kleurenafbeeldingen wordt dat al minder en bij kleurenfotos heeft de resolutie al heelmaal een ondergeschikt belang. Een gemiddelde monitor komt niet verder dan 100dpi, een krant zit al helemaal erg laag.. Maar dat die fotos nou echt slecht zijn? Neuh..

Waar je het beste naar kan kijken is het aantal megapixels, da's een stuk handiger met vergelijken, een camera levert namelijk niets af met een bepaald aantal DPI..

Ik heb zelf een 1.3Mpixel camera, heike heeft daar een paar keer fotos van af laten drukken en die zagen er IMO erg scherp uit.. Het verschil met een normale compactcamera was IMO niet te zien.. Haar ouders hebben dacht ik een 3Mpixel camera en dat is echt meeer dan voldoende, zeker voor afdrukken op normaal formaat.. 5Mpixel is al flink overkill als je niet heftig groot af wil drukken...

Alles boven de 2Mpixel is dus ruim voldoende lijkt me..

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje


BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-02 16:17

Ah, ok.. Het is dus niet voor huis tuin en keuken gebruik..
Dan is 5Mpixel wel leuk, erg veel hoger kom je op dit moment ook niet snel, zelfs niet met iets geils als een Canon EOS-1D (a 8000 euro) Haha!

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amandavd, Amazonbot, Astrid_Brann, BanjerLief, ComscoreBot, Eefje_Sammy, Esmee_RS, Finesse, IASCrawler, Jojoju, karinmanon, Mandy_89, mika11, roosjenat, rosalie_a, Toffeltje, Varekaj, Vavane, xxmichellexx, YandexBot en 117 bezoekers

cron