De twee van Putten

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

De twee van Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-02 09:41

eindelijk vrijgesproken!!!
Ik heb deze zaak gevolgd vanaf het moment dat Peter R. de Vries ermee aan de slag ging en ben er eigenlijk ook altijd van overtuigd geweest dat ze het niet gedaan hebben.
Moet je nagaan wat het betekent als je 7 jaar onschuldig hebt vastgezeten... Dat is niet voor te stellen denk ik. De vrouw van Herman vertelde ook dat het met geld niet terug te betalen is. Gewoon 7 jaar van je leven verpest.
Wat wel apart was trouwens, dat Wilco gister, op de dag van zijn vrijspraak, vader is geworden. Kind kan tenminste met een schone lei beginnen *LOL*

Wat vinden jullie van deze zaak?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-02 09:43

Ik vind het allemaal nogal dubieus. Ze zijn destijds mede vanwege hun bekentenis veroordeeld. Je bekent toch niet iets wat je niet hebt gedaan? Dat vind ik vreemd.

Quest

Berichten: 764
Geregistreerd: 13-01-02
Woonplaats: In Duitsland naast mijn paardjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-02 09:45

Ik ben er ook van overtuigd gebleven dat ze onschuldig waren....Ik snap nog steeds niet dat justitie zo een grove fout heeft kunnen maken.... Ik vind het alleen heel erg voor de familie/ vrienden/ kenissen van dat vermoorde meisje...die zijn weer terug bij af, maar ik geloof dat Peter R de Vries niet zal rusten voor dat de echte dader gevonden is....Laten we hopen dat deze ooit nog gevonden wordt!!!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-02 09:49

Ik denk dat je mensen wel degelijk zo onder druk kunt zetten en kunt hersenspoelen dat die op een gegeven moment zeggen 'okee ik heb het gedaan'.
In de krant staat ook over de rechercheurs: 'er zijn teveel aanwijzingen dat zij het verkrijgen van een bekentenis belangrijker vonden dan het vaststellen van de waarheid'.

Ik denk wel dat er een nieuw onderzoek komt, mede door Peter R. de Vries. In de uitzending van gisteravond laat bleken er nogal wat 'losse eindjes' te zijn die eerst tot op de bodem moeten worden uitgezocht.
Ik denk dat Herman en Wilco ook pas echt vrijgesproken worden door het volk als de werkelijke dader vastzit. Tot die tijd blijven mensen twijfelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-02 10:08

Het is mooi dat ze toch zijn vrij gesproken. Nu hopen dat de echte dader snel gevonden wordt!

Overigens heb ik van de week met afgrijzen dit verhaal gelezen, het gaat over Rowena, het meisje van Nulde :http://www.nrc.nl/overig/1019278846568.html

Onbegrijpelijk hoe dingen kunnen gebeuren en hoe mensen dingen laten gebeuren.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-02 10:40

Daders worden hier meestal niet gevonden, dat is niet zo'n hoge prioriteit. Het verhaal van Rowena vind ik zo verschrikkelijk, laat ik die stiefvader en moeder niet in handen krijgen want ik doe ze iets!

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-02 11:00

Ik vind die rol van die broer (Bas) nogal dubieus...

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-02 11:03

Ik ook...
Ben heel benieuwd wat daar uitkomt!!! Verward