IK VOEL ME ZWAAR ***

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

IK VOEL ME ZWAAR ***

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-02 14:00

Ik kom zo uit school fietsen, kom ik ineens die eigenaresse tegen van Acci.
We staan zo te praten,en ineens valt het onderwerp "acci".
Blijkt dat ze Acci wil verkopen! Verdrietig
Ik begrijp haar ook wel hoor,maar toch.... Verdrietig
Ze heeft die pony al 13jaar, en wil nu samenwonen enzo,en ze heeft geen tijd en energie meer voor acci.
Ik wist al een beetje van dit,ik heb t er ook al met mn ouders over gehad.
Maar die willen absoluut niet Acci voor me stallen ergens. Door dat ongeluk is alles verpest! Huilen Huilen
Ze heeft een advertentie op marktplaats gezet,en heeft al heel veel reacties gekregen. Grote kans dus dat Acci binnenkort weg is.....
Ik zit nu al te janken, en ook op weg naar huis op de fiets liet ik het lopen......

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-02 14:36

kan iemand me ff helpen of wat......

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-02 14:48

Clautje schreef:
kan iemand me ff helpen of wat......


Geduld is een schone zaak... En 36 minuten is niet lang!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-02 14:51

Ik zou ook bij God niet weten wat ik moest schrijven om jou te helpen. Als kinderen die nog naar school moeten niet de hulp krijgen van hun ouders zijn ze wat een pony betreft kansloos. WAt jou overkomt, overkomt velen. Ik adviseer altijd je niet te hechten aan een dier dat van een ander is.

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-02 15:01

Nee,maar ik mocht dr wel beschouwen áls eigen paardje....ze werd misschien ook van mij, als dat ongeluk niet was gebeurt....
Frusty

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-02 15:03

Ik ken je probleem maar al te goed het enige wat erop zit is tranen weg en doorgaan. Er zijn heel veel mensen die een bijrijder zoeken.
En probeer altijd een afstand te houden tot het paard het is moeilijk want als je veel met zo'n beestje omgaat krijg je toch een band. Maar je wordt er hard van en misschien krijg je ooit een eigen paard of kun je er zelf een kopen.

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-02 15:44

Ik weet ook precies wat je doormaakt! Ik leef in ieder geval heel erg met je mee, een band met je verzorgpony die groeit toch wel als je er veel mee omgaat...dat kun je niet tegenhouden, precies hetzelfde als verliefd op iemand worden! Ik wens je in ieder geval nog heel veel sterkte en ik hoop voor Acci dat als ie verkocht word, een hele goede plaats krijgt...

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-02 14:00

Tinne schreef:
Ik wens je in ieder geval nog heel veel sterkte en ik hoop voor Acci dat als ie verkocht word, een hele goede plaats krijgt...


Bedankt !! Lovers

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-02 14:39

Hè Clautje dat is inderdaad erg naar. Ik heb zelf in dezelfde situatie gezeten, met het enige verschil dat het paardje toen uiteindelijk niet is verkocht. Ik kwam jankend thuis, en de enige reactie was: waarom huil je nou: het is MAAR een paard.

Het heeft me harder gemaakt. Het heeft me ook geleerd om mezelf niet meer te hechten aan een paard dat niet van mezelf was. Het heeft er zelfs voor gezorgd dat ik - omdat ik studeerde en een eigen paard er niet inzat -de paarden voor ruim 7 jaar compleet vaarwel had gezegd. Maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan. Ik ben weer begonnen met lessen, en toen ik na 3 jaar weer op het punt stond om ermee te kappen omdat ik het gehobbel op de manegepaarden weer eens goed zat was heb ik een eigen paard gekocht. Op dat moment heb gewoon salarisverhoging geeist (die was beloofd, maar kwam maar niet)

Heb je er al met je ouders over gepraat? Is het antwoord definitief nee?

Ditta

Berichten: 2567
Geregistreerd: 08-07-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-02 14:49

ik heb precies het zelfde als jouw gehad met Kelly, k ben bang dat je er niks tegen kunt doen. tenzij je haar kunt kopen. je moet de laatste paar dagen lekker van haar genieten en vragen of je het adres mag van de nieuwe eigenaar zodat je haar kan opzoeken!

Heel veel Sterkte en het is verschrikkelijk als je afscheid moet nemen van je lieveling!!

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-02 14:54

(Bedankt voor je verhaal Cassi Lachen Lovers ))

Me ouders hebben niet definitief 'nee' gezegt, ze vroegen wel: hoeveel moet ze voor Acci hebben dan? Dus misschien wel enige intresse?

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-02 14:59

Ik denk dat als je ouders polsen hoe duur Acci is, dat het antwoord in ieder geval niet definitief "Nee" is. Praat er eerst met je ouders over. Ik zou aan de eigenaresse wel vragen voor recht van eerste koop. Het zou toch jammer zijn als Acci ergens anders heenging. Ik zal voor je duimen.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-02 19:11

Ach jeetje... wat rot voor je Verdrietig ! Misschien heb je idd toch nog een kans, je ouders hebben nog niet definitief NEE gezegd! Hoe zit het met je cijfers, zijn die een beetje behoorlijk? Dat wil ook nog wel eens helpen Knipoog !
Ik zal iig hard voor je duimen! Succes!!

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-02 19:56

Heel erg bedankt Cassi & Sterre Lachen
Mn cijfers zijn niet geweldig, komt ook mede doordat ik er 2,5maand uit ben geweest voor school, dus heb veel cijfers gemist.
Ik ga wel over naar het niveau waar ik naartoe wil,en ook de richting enzo Lachen

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-02 20:06

tsja het is erg moeilijk he!
Praat er anders met je ouders over hoe erg je van dr houd enzo
en dat je erg ongelukkig word als ze zou verkocht worden enzo..
Misschien kun je aan dr eigenaresse een vriendenprijsje vragen??

iig erg sterkte en houd me/ons op de hoogte!


Kuss Maaike

Marsje
Berichten: 8089
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-02 20:11

Ja, ik wilde net vragen of jij hem niet van haar kunt kopen. Misschien vindt ze dat wel goed.
Verder kan ik de reactie/advies van Desiree wel begrijpen. Ik weet dat het moeilijk is om je niet teveel te gaan hechten aan een verzorgpony, maar het is niet je eigen paardje. De eigenaresse heeft alle recht om hem te verkopen. Natuurlijk wel zo netjes om het ff te overleggen.
Ik hoop dat je ouders er mee instemmen dat je Accident mag kopen.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-02 20:12

Clautje schreef:
Heel erg bedankt Cassi & Sterre Lachen
Mn cijfers zijn niet geweldig, komt ook mede doordat ik er 2,5maand uit ben geweest voor school, dus heb veel cijfers gemist.
Ik ga wel over naar het niveau waar ik naartoe wil,en ook de richting enzo Lachen


Och ja... je had natuurlijk ook nog dat rottige ongeluk Verdrietig ! Maar... dan is het eigenlijk alleen maar positief dat je ondanks dat, toch over gaat Lachen !
Afgelopen vrijdag kwam er een kennisje van me voorbij, die nogal bezig is met esoterische zaken Scheve mond , mijn vriendin en ik waren behoorlijk gedeprimeerd over een aantal zaken bij ons op de stal en vertelde haar dat we op zoek zijn naar een grondstuk enz.enz. , maar dat dat allemaal niet zo makkelijk is. Zij vertelde ons toen (niet lachen!!! alhoewel.... dat hebben wij ook gedaan *LOL* !) dat op 13 mei, tussen 13.00 en 14.00 uur de hemel open is en daar je wensen aan kan richten; als je ze opschrijft en hardop voorleest, heb je helemaal kans dat je wensen uitkomen Schijnheilig !
Is misschien ook een optie *LOL* Knipoog !!

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-02 20:19

Sterre"]
[quote="Clautje schreef:
Heel erg bedankt Cassi & Sterre Lachen
Mn cijfers zijn niet geweldig, komt ook mede doordat ik er 2,5maand uit ben geweest voor school, dus heb veel cijfers gemist.
Ik ga wel over naar het niveau waar ik naartoe wil,en ook de richting enzo Lachen


Zij vertelde ons toen (niet lachen!!! alhoewel.... dat hebben wij ook gedaan *LOL* !) dat op 13 mei, tussen 13.00 en 14.00 uur de hemel open is en daar je wensen aan kan richten; als je ze opschrijft en hardop voorleest, heb je helemaal kans dat je wensen uitkomen Schijnheilig !
Is misschien ook een optie *LOL* Knipoog !!
[/quote]

haha, nou, ik probeer alles!! dus ook dit Knipoog misschien dat het wel helpt!
maar ik ga straks weer ff naar benee, en dr weer over beginnen, ik hoop dat ze in een goede bui zijn.
en over dat kopen; accident is een 16jarige kruising merrie met een moeilijke gebruiksaanwijzing, dus ik denk dat ze voor Acci ook niet veel geld kan vragen....(hoop t,voor mij...Knipoog)

Druif_01

Berichten: 8837
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-02 21:05

tja, ik kan eigenlijk niet veel meer zeggen dan: heel veel sterkte, en succes, ik hoop dat je je ouders toch nog zo ver kan krijgen, laat je het wel even weten?

Valerie

Berichten: 8604
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-02 21:08

Ja ik vind het echt kl*te voor je hoor!!
ik hoop echt dat je ouders er toch nog even over na willen denken!! ik zou me ook geen raad weten als lyrik ineens verkocht werd aan mensen die ik niet eens ken ofzo.

Je had gesmst dat ze op een manege hier bij mij in rokkeveen komt te staan? dat zou dan toch wel beter zijn, als je dan bij mij ben gaan we elke keer ff langs acci!!

heel veel sterkte verder nog clau, en ik preek je nog wel!! Kusje Lachen

Josti

Berichten: 1534
Geregistreerd: 28-03-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-02 21:13

tis zwaar K*T jah....
iedereen maakt het denk ik wel eens mee Verdrietig maar leuk ist nooit, en kzal me ook altijd blijven hechten aan een paard (of wat voor dier dan ook) alleen je wordt idd wel ietsjes harder als je het een paar keer meemaakt.. Scheve mond

Toen mijn eerste verzorgpony (op de manege) weg ging werd tegen mij gezegd dat ze naar de wei zou gaan, maar later bleken dat dus de eeuwige jachtvelden of iets soortgelijks te zijn, kheb het 3 maanden lang geloofd dat ze op de wei stond.....ben ik die kl**tzak nog steeds erg dankbaar voor, pfff ik heb ook wat afgejankt zeg...
Het klinkt misschien stom, maar je vind wel weer een ander paardje...en dan kom je er wel weer bovenop Lachen
Succes en ik hoop dat jouw pony wel goed terecht komt! Lachen

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-02 11:46

Ik heb nieuws.
(ondertussen met tranen in mn ogen... Verdrietig )
Ik heb eens goed gepraat met de eigenaresse, en zijn tot de conclusie gekomen dat het niet goed is dat ik Acci koop.
Kijk,ik ben nu misschien wel lang en licht,maar óoit word ik wat zwaarder, en dat is gewoon niet lekker voor Acci. En ik ben ook niet van plan Acci me hele leven te houden.
Ik denk dus dat ik Acci beter goed doe om haar op een goede manege te zetten,of bij HELE LIEVE mensen.

En nu staat dat verdomde nieuwe liedje van Marco B. ook al staan, "Zij", nou komen de emoties nog sneller... Huilen Het gaat ook zo'n beetje over Ac...

Dennis

Berichten: 31467
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-02 13:14

Citaat:
Ik kwam jankend thuis, en de enige reactie was: waarom huil je nou: het is MAAR een paard.

Dit ken ik helaas. Ik zou niet eens meer zo thuis komen om het toch 'flauwe kul' zou zijn. Ik ben ook harder geworden. Zeker met paarden waarvan ik toch weet dat ze weer weg gaan(maar dan hangt het nog van de manier af hoe).
Ik hoop voor je dat je het goeie besluit neem. Ik heb Dennis ook gekocht omdat ik hem niet kwijt wil. Tamara had hem anders ook niet verkocht hoor. Maar dit is 'beter', geweldig om precies te zijn. Hij is ook veel te klein voor mij en zal op een dag niet meer op hem kunnen rijden. Maar bij mij gaat het ook niet om het rijden, dat is bijzaak. Alles d'r om heen vind ik veel leuker.