Afstuderen (WO)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Skipper

Berichten: 2111
Geregistreerd: 28-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 10:27

Breek me de bek er niet over open Haha!, ben nu mijn onderzoek aan het afronden en ik ben het eigenlijk een beetje beu 6 maanden de diepte in aan 1 onderwerp! Vooral het gezeur of de kleine lettertjes van de begeleiders breekt me nu een beetje op!

Maar nu wil ik je niet al teveel de put in praten hoor! Het is gewoon die laatste loodjes dat ik het ff gewoon heb gehad zeker omdat mijn laatste vrije dagen vorig jaar met kerst waren, dat scheelt Haha!.

Ik doe vanuit wageningen een afstudeeropdracht voor het opzetten van een Tracking & Tracing systeem een een Management informatie syteem voor een uienhandel en verpak bedrijf.

Zoals bij alle WO is de theoretische onderbouwing en de onderzoeks opzet mega belangrijk. Dit zou ik echt 100% voor elkaar hebben voordat je uberhaupt maar denkt aan het praktisch onderzoek. Bij mij liep het wat door elkaar ivm het onderwerp en dat werkt niet prettig. Is fijn dat je je theorie helemaal in orde hebt voordat je praktsich onderzoek (interviews in jou geval) gaat doen.

Verder liep het gelukkig vrij voorspoedig alleen het afronden begint me nu te lang te duren. Ik hoop begin november m'n colloqium en verdediging te hebben en dan heb ik eind november mijn bul!



Skipper

Berichten: 2111
Geregistreerd: 28-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 11:29

Wij hadden als leidraad voor het onderzoeks plan :
Veschuren, P., en Doorewaard, H., Designing a research project. Utrecht: Uitgeverij Lemma BV., 1999.

Alleen is het zo jammer dat je tijdens het praktisch onderzoek tegen onverwachte dingen aanloopt en uiteindelijk je heel onderzoeksplan gewijzigd zou moeten worden. Teminste dit was wel bij mij het geval jammer genoeg!

Skipper

Berichten: 2111
Geregistreerd: 28-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 14:06

Uums schreef:
Gek genoeg hoefde ik helemaal geen brei aan theorie te verzamelen, omdat er nagenoeg niets wetenschappelijks geschreven is over mijn onderwerp. Dat had ik wel verwacht en dit voelt ook erg 'niksig', maar het is niet anders. Ik heb het wel geprobeerd, maar er is gewoon niets. Wel put ik veel uit stukken die de redacteurs van de tijdschriften zelf hebben gepubliceerd, maar dat is nog erg algemeen.


wees blij! Ik vond dat echt een ramp, ben toch een HBO'er, wat praktischer ingesteld!

Skipper

Berichten: 2111
Geregistreerd: 28-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 11:13

Voor jezelf deadlines stellen of met je begeleider afspraken maken wanneer je wat inlevert volgens een planning. Dan moet je wat meer. Op school gaan werken ipv thuis of ik zit bij het bedrijf zelf omdat ik dan wat moet doen als ik er toch zit, thuis voer ik mezelf kennende geen flikker uit. Heb ongeveer hetzelfde als jou, vrij makkelijk alles gehaald, weinig gedaan en geen idee wat ik ga doen als ik klaar ben (en dat komt nu wel erg dichtbij dus moet toch eens gaan bedenken Haha!)

Skipper

Berichten: 2111
Geregistreerd: 28-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 13:39

Balen zeg!!!

Ik ben momenteel aan het mierenneuken om verslag beetje goed te krijgen, de lettertjes, zinnetjes etc. Pffff ben het beu ga zo naar huis denk ik!!!

Skipper

Berichten: 2111
Geregistreerd: 28-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 14:03

Goed idee gewoon naar HK verhuizen en elke dag onze activiteiten rapporteren Haha! jammer dan dat ik al bijna klaar ben! Knipoog

Skipper

Berichten: 2111
Geregistreerd: 28-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 17:13

Ja ik ben wel blij dat ik klaar ben alleen jammer dat er nu pas een afstudeer topic komt in de HK had ik eerder kunnen gebruiken!!!! *LOL* Om me af en toe een schop onder de kont te geven om wat te gaan doen Haha!

Skipper

Berichten: 2111
Geregistreerd: 28-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 11:28

Ben aan het doorlezen, wegleggen, doorlezen, alle kleine rot fouten eruit halen, verwijzingen en nummering kloppend maken. Het priel werk dus waar ik een hekel aan heb!!

Moet nog een paar dingen verder afmaken (2 tabellen) alleen op dit moment lukt dat niet dus laten we ff liggen tot volgende week, we hebben de tijd (niet zoveel meer maar toch Haha! )


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Divers, MallyBelly, MariskaFally, Petra_O, Schuur_, YandexBot en 156 bezoekers