Wat weet jij van Satanisme en wat vind jij hiervan

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Wat vind jij van het Satanisme en wat weet jij er vanaf..

A: ik vind het niet goed, Satanisten zijn gemene bruten..
6 (6%)
B: ik vind et stom, en ik wil er niets vanaf weten
7 (7%)
C: ik oordeel niet omdat ik er te weinig vanaf weet
52 (59%)
D: ik vind et goed: want de regels van het Satanisme maken veel logica
5 (5%)
E: ik vind et goed, maar ik zou zelf nooit Satanist worden..
7 (7%)
F: ik vind het puur slecht: want Satan is de vijand van God
11 (12%)

Totaal aantal stemmen: 88


Deadpoem
Berichten: 20
Geregistreerd: 01-10-04
Woonplaats: Noord-Holland

Wat weet jij van Satanisme en wat vind jij hiervan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-04 14:31

hey daar!

ik wou graag jullie mening weten over het Satanisme... want vaak wordt hier heel raar over gedacht... terwijl het eigenijk gewoon een religie is zoals elk ander!
ik vind dat het er net aan ligt hoe je het intreperteerd...
heel veel geloven niet eens in Satan zelf, maar waarderen de normen en waarden van het Satanisme.
het valt me op dat het Satanisme een behoorlijk slechte naam heeft, en het zal me ook niets verbazen als deze topic niet geplaatst wordt...
maar mocht hij wel geplaatst worden en zou je wel eens willen weten wat de ECHTE gedachte achter satanisme is, kun je altijd op mijn website terrecht: www.cu2.nl/psychopathic2 hier vind je van alles en nogwat over het Satanisme en de vergelijking tussen andere culturen en religies Knipoog

ik hoop dat deze topic serieus wordt opgevat, en jullie je eerlijke mening laten horen..

mzzls!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 14:43

Euhm je mist een optie in je poll. * Dat moet ieder voor zich weten

Ik vind ook dat ieder dat voor zich moet weten. Ik heb een hele duidelijke mening over God en zal daarom ook nooit daarin kunnen geloven. En wat Satan betreft. Als iemand daarin wil geloven moet je dat helemaal zelf weten zolang je mij er maar niet mee lastig valt.

Ik respecteer ieders geloof of dat nou christelijk, moslim of satanisme is zolang het maar niet opgedrongen wordt.

Deadpoem
Berichten: 20
Geregistreerd: 01-10-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-04 14:48

je hebt helemaal gelijk! je moet elkaar in zijn of haar eigen waarde laten... ongeacht het geloof of cultuur! die optie heb ik expres wegelaten in de poll omdat de vraag niet luidt: wat vinden jullie van Satanisten.... Maar de vraag luidt wat vinden jullie van het Satanisme... snappie Knipoog in ieder geval bedankt voor het reageren Haha!

doeeeeeeeiii!!!

SdaphneS

Berichten: 11422
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 14:51

ik vind dat iedereen zelf
moet bepalen waarin hij/zij gelooft
en men moet dat ook respecteren
iedereen is hetzelde wat voor geloof dan ook !!!! Lachen

Deadpoem
Berichten: 20
Geregistreerd: 01-10-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-04 15:03

idd goed gesproken hoor Knipoog

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 16:02

Doet de h het wel op jou toetsenbord?

Ik geloof dat ze bestaan, maar ben zeker geen aanhanger o.i.d. Vind het een gevaarlijk onderwerp, zou mij er nooit en te nimmer in verdiepen.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 16:20

Ik weet niets van satanisme maar over het algemeen vind ik dat vooral heel zwartgallige mensen zich hiermee bezig houden.

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 16:32

LuvdaTossa schreef:
Doet de h het wel op jou toetsenbord?

.

en bij jou de 'w' niet zeker Haha! Jouw toetsenbord *LOL*

verder weetik niet veel van satanisme en vind het dus moeilijk daarover te oordelen. Maar iig denk ik niet dat het veel goeds in houd...

Nadir

Berichten: 12720
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 16:36

Ik heb getracht de tekst op de Cu2 site te vertalen naar het Nederlands, omdat ik graag zou willen weten wat er in staat. Helaas is het voor mij onbegonnen werk, en begrijp ik er geen hout van. Misschien dat de TS even de moeite wil nemen om duidelijk uit te leggen wat het inhoud, eventueel in een verkorte versie. Lachen

Ik vind het namelijk wel een boeiend onderwerp om over te discusseren...

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 16:37

ehm, satanisme is geen religie, maar een levenswijze die gebaseerd op de satanic bible van laVey. zo geloven ze in geen enkele god of monster of wat dan ook en streven ze ernaar alleen zichzelf te verbeteren en niet zozeer de wereld om hun heen.

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 16:38

en door middel van wat willen ze dat bereiken dan? Dat gaat dus niet middels 'zwarte'praktijken of iets dergelijk?

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 16:39

SuperSmurf schreef:
en bij jou de 'w' niet zeker Haha! Jouw toetsenbord *LOL*


1 keertje kan gebeuren Schijnheilig Maar hier lees ik een aantal keer et... En volgens het woordenboek betekend et niets...

Brrr alleen die foto's al op de site Lips are sealed Nee, ik ben meer iemand van het 'licht'.

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 16:53

Ik ben in Parijs in een satanistische kerk geweest, per ongeluk..
Ik schrok me echt rot en ben de rest van de dag van mijn stuk geweest..
Maar verder weet ik er weinig vanaf.
Ga nu naar de cu2 pagina kijken..
Zal een en ander vertalen

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 16:56

Het komt er op neer dat er in de wereld veel geweld is, en wij moeten dat verbeteren, de dood is wellicht minder erg dan het leven op aarde.
Vanaf 1900 is het geweld veel erger geworden en er is sprake van een vicieuze (schrijf ik dat goed?) cirkel.
Sommige mensen zeggen dat haat de meest schadelijke emotie is maar volgens de cu2 pagina is dat zeker niet zo. Maar wraak is dit wel, het is kinderachtig, trots is ook een dergelijke schadelijke emotie,
geld, wraak en trots, daar gaat het in Irak om.
(stukje over Bush/Irak)

Mensen zijn anders en dat maakt dat je bent wie je bent, je moet elkaar accepteren, je moet je niet uitten over de verschillen, dit leidt tot wraak verdriet en haat. De maatschappij is wat jij ervan maakt. Voor de massa is het makkelijk in deze wereld te leven, maar voor de individueel is het verschrikkelijk moeilijk.

En ander ding dat de cu2 eigenaar ergert is hoe mensen over Satanisme denken.
'en ik denk dat ik precies weet hoe dat komt. Satanisme zijn van nature goed. Maar kwaad bij hun eigen vrije wil.'
Als alles goed gaat is alles prima, en is er geen publiciteit, maar zodra er iets fout gaat (zoals het verhaal over het satanistische ritueel) komen er allerlei verhalen.
Daarom wordt Satanisme zo verkeerd begrepen, maar het is slechts een religie, zoals Christendom (niet met elkaar vergelijkbaar).
Satanisme draait om respect en eigenwaarde

Het pad van de linker hand
Het pad van de linker hand is een naam die normaal gesproken gegeven wordt aan gelovensgroepen die tegen de 'normale' religies indraaien (rechterhandpaden).
Ze worden vaak gezien als duistere religies...

ik ga nu even iets anders doen, als iemand het overnemen, halverwege de eerste alinea van het stuk van 'The Left Hand Path' anders maak ik het een andere keer nog af..

ik vertaal het overigens relatief vrij, en het zijn niet mijn woorden!
Laatst bijgewerkt door ElizeVdS op 02-10-04 17:12, in het totaal 3 keer bewerkt

favorietje
Berichten: 956
Geregistreerd: 22-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 17:02

ik vind de cu2 niet echt positiviteit uitstralen in elk geval, en ook dat hele gedoe met satan is niet echt positief! Je kan je veel beter met vrolijke dingen bezig houden en dan zul je zien dat het leven ook leuk kan zijn!

Ik denk dat het gewoon een fase is en dat je vanzelf weer bij positieve komt!

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 17:25


SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 17:32

LuvdaTossa schreef:
1 keertje kan gebeuren Schijnheilig Maar hier lees ik een aantal keer et... En volgens het woordenboek betekend et niets...

Brrr alleen die foto's al op de site Lips are sealed Nee, ik ben meer iemand van het 'licht'.



Misschien is het nieuwe spelling Haha! (had wel gelijk even mijn taalgebruik aan gepast Schijnheilig Bloos )

Verder weet ik nu nog niets over hoe ze dat allemaal bereiken. Is het gewoon iets wat in een boekje staat en ze lezen of passen ze ook hun levensstijl aan?>

Deadpoem
Berichten: 20
Geregistreerd: 01-10-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-04 17:38

hey ff als reactie op de zin: Je kan je veel beter met vrolijke dingen bezig houden en dan zul je zien dat het leven ook leuk kan zijn!

ik persoonlijk geniet erg van het leven door de slechtere dingen des levens proberen te verklaren en begrijpen.. want je weet pas wat leuk is, als je ook weet wat niet leuk is... toch ?

ik geniet erg van het leven, laat dat als een paal in de grond staan!
iets is niet negatief als het anders is...
alles is relatief..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 17:50

SuperPepeijn schreef:
ehm, satanisme is geen religie, maar een levenswijze die gebaseerd op de satanic bible van laVey. zo geloven ze in geen enkele god of monster of wat dan ook en streven ze ernaar alleen zichzelf te verbeteren en niet zozeer de wereld om hun heen.

Satanisme is ooit verkeerd geinterpreteerd en zo ontstond er een stroming die zich wel heeft toegelegd op verheerlijking van Satan alszijnde de duivel, duivelsaanbidding dus.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 17:53

Klopt Lov

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 17:54

Ik heb niet zo op Satantisme, in mijn "subcultuur" wordt er ook veel gesproken over satanisten. En ik kan er echt niet positief over spreken en ik veroordeel niet!
Het is duivelsaanbidding waar ik dus niks van moet hebben. Ik kan misschien wel spotten over/met duivel maar verder hoef ik niks van duivel te weten.

Trouwens ik stem niet want de poll klopt niet in mijn ogen!

Nadir

Berichten: 12720
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 17:56

MoonChloe schreef:
Ik heb niet zo op Satantisme, in mijn "subcultuur" wordt er ook veel gesproken over satanisten.

Mag ik vragen wat jouw subcultuur dan is? Lachen

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 18:02

xtwisterx schreef:
Mag ik vragen wat jouw subcultuur dan is? Lachen

Gothic, en ik vind het jammer dat door velen wordt gezien als satantisme.

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 18:53

ik heb mij er niet in verdiept gaat het ook niet doen. vind het doodeng. enzelfs gevaarlijk

Leo

Berichten: 50114
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 19:12

Ik heb er zelfs een spreekbeurt over gehouden met Godsdienst Lachen

Wat is er mis mee? NIKS!
Het is gewoon een vorm van leven, heeft niets met een god of wat dan ook te maken. Het is individueel, en het gaat om eigen leven. Je bent zelf de belangrijkste persoon in je leven, en je verjaardag is de voornaamste feestdag van het jaar.

Waarom zou het gevaarlijk zijn Alikesflame? Je zegt zelf dat je je er nooit in verdiept hebt, hoe kun je dan zeggen dat het eng en gevaarlijk is?

Satanisme offeren niet met 'bloed', mogen geen dieren of kinderen kwaad doen. Ook geen anderen, mits deze hen tegenwerken, en niet luisteren als hen gevraagd wordt te stoppen.

Ik heb de spreekbeurt nog ergens staan, voor geïntresseerden Lachen

Heel veel mensen hebben een verkeerd beeld van het Satanisme