Ouders: hoe omgaan met verliefdheid kinderen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jessica86
Berichten: 89
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: woerden

Ouders: hoe omgaan met verliefdheid kinderen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-04 16:20

Ik zit op de pabo en wij moeten een onderzoek doen naar verliefdheid bij bovenbouwers (groep 6/7/8). Hierbij hebben wij een onderzoeksvraag bedacht die als volgt is: Hoe gaan ouders om met de verliefdheid van hun kinderen?
Ik heb al veel gezocht op internet, en vind het best moeilijk te vinden. Dus toen dacht ik, laat ik het eens op bokt gaan vragen! Er zijn hier vast mensen met kinderen, en die kinderen zijn vast wel eens verliefd. Hoe gaan jullie daar als ouder mee om? Vind je het leuk, of juist niet, en waarom dan? Vertel me er zoveel mogelijk over! Als je het liever niet in het forum zet, mag je me ook pb-en uiteraard!
Dit gaat niet alleen om kinderen van de bovenbouw, het gaat om het algemene beeld. Maar omdat jongere kinderen vaak niet "echt" verliefd zijn, is ons onderzoek gericht op de bovenbouw. Graag de leeftijd en het geslacht van je kind erbij vermelden!
Alvast bedankt! OK dan!

wennie

Berichten: 2760
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 16:22

Goh Jessica, zelfde onderwerp als ik gekozen bij Lln3? Schijnheilig
Ik lees even geinteresserd mee (hoewel wij al een andere opzet hebben Knipoog )

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 16:30

mijn zoontje is nog maar 2 jaar,dus die is alleen nog maar verliefd op zijn mams!!!(ik hoop het nog even zo te houden!) Haha!

maar ik denk dat het belangrijk is het kind het gevoel te geven ,dat je het serieus neemt!voor haar/hem kunnen die gevoelens al heel intens zijn,en zo ook het liefdesverdriet!!

sucses met je studie

jessica86
Berichten: 89
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: woerden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-04 16:41

offtopic: Inderdaad Wennie, heb al vaker gemerkt dat jij ook de Marnix doet Lachen Ik hoop op nog wat meer reacties, alvast bedankt!

Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 17:48

Mijn dochter zit in groep zeven/acht, jouw doelgroep dus Lachen

Gewone verliefdheden komen al jaren voorbij. Ik luister naar de verhalen en geef soms tips Knipoog
Gelukkig zijn zij en haar klasgenoten nog niet in het stadium wat verder gaat dan een vluchtige kus op de wang. Enige voorlichting heb ik toch al gegeven gelukkig, steeds op momenten dat ze daar zelf om vroeg. Ik moet er niet aan denken dat ze op deze leeftijd wel verder zouden gaan dan die vluchtige kus, op dat punt zou ik wel ingrijpen.

Eigenlijk vind ik het meestal wel aandoenlijk, die kleine verliefdheden, het liefdesverdriet is vaak van net zo korte duur als de verliefdheid zelf.

Leo

Berichten: 50120
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 18:04

'Vroeger' heb ik mezelf nooit echt ingelaten met jongens en alles eromheen....
Mijn zusje zit in groep acht en heeft al 4 jaar een 'vriendje'.
Nu is hij in de brugklas, en zij dus ook bijna 12.. Vraag me af hoelang ze nog bij elkaar op de kamer mogen blijven slapen... Knipoog De leeftijden van kinderen díe je wel eens hoort... Scheve mond

isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 22:02

mijn oudste stiefzoon, is momenteel 8 die vind het helemaal niet leuk als je erover begint en zelf zegt ie erook niks over, hij schaamt er zich een beetje over! *LOL* mijn jongste stiefzoon die is helemaal in love op mijn en dat houden we graag nog een beetje zo OK dan! al heeft ie 1 keer een vriendinnetje gehad maar die was niet zo lief, ze wou alleen maar kusjes geven Bloos! en mijn eigen zoon die is nog te klein, die is net als dave helemaal gek op mijn Lovers

Nadir

Berichten: 12720
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 22:19

Percy schreef:
Ik moet er niet aan denken dat ze op deze leeftijd wel verder zouden gaan dan die vluchtige kus, op dat punt zou ik wel ingrijpen.

Tot welke leeftijd denk je eigenlijk nog in te kunnen grijpen? Haha!
Ik denk dat die kids toch wel doen waar ze zelf zin in hebben... Waarschijnlijk worden ze hierdoor alleen maar nieuwschieriger naar het onbekende...

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 22:21

Toen wij in groep 6, 7 en 8 zaten waren we ook weleens verliefd, mijn broertje en ik, al moet ik zeggen dat onze ouders vrij weinig kans kregen te reageren......

Wij zeiden er gewoon niets over tegen onze ouders Haha!
Wel tegen elkaar, en dat was altijd gewoon o ok...en na een tijd vroegen we eens hoe het er voor stond, 9 van de 10 keer waren we dan al verliefd op een ander Haha!

lizjuhh

Berichten: 1300
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 22:41

mijn stiefbroertje is 8 en komt uir Rusland. Gelukkig heeft hij weinig meegekregen van de 'mannenmentalieteit' daar, op het bier drinken met opa na.
De meeste mannen (nee vast niet allemaal) hebben meerdere vrouwen en drinken altijd wodka enzo...
Hij vind meisjes maar niks, een meisje uit zijn klas is liefdesbrieven naar hem aan het schrijven, maar hij moet er niks van hebben Haha!

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 23:05

hum tja mijn zoontje en zijn aanstaande vrouw
zijn al ruim 2 jaar , zo als ze het zelf noemen, vertiefd al lijkt het tegenwoordig meer op verblieft en soms komt er nu een echte
verlieeeeuuuufft uit

ze waren beide net 4 en kwamen tegelijkertijd op school
en het was liefde op het eerste gezicht Lovers
ze wilden trouwen en wel vrijdag , dus toen het vrijdag was vroeg ik
"en gaan jullie vandaag trouwen?"
nee, was het antwoord eerst nog wat spelen en danny wil eerst een
boomhuis bouwen en zij wil eerst een kind krijgen
maar ze gaan wel op een vrijdag trouwen (want de dag erna is iedereen vrij dus mag iedereen laat opblijven )

van de week belde ze op

V:Danny , mag ik je wat vragen
D: uh ja
V: danny
D; ja vraag het nou maar
V;danny wil je met me trouwen??
D: JAHAAAAA dat heb ik toch al gezegd , waarom vraag je dat nou WEER
dat moet je niet blijven vragen (terwijl meneer dus heftig stappend rond de salon tafel met de telefoon in een hand en de ander in zijn zij al zuchtend zwaar gepikeerd rond stapte)

als ze ook samen zijn is het helemaal "aan" met de benodigde knuffels en kusjes!!!! (ze spelen nog net geen doctertje Tong uitsteken )

mijn zoontje zit nu op een andere school , maar het blijft nogsteeds
super aan en ze bellen elkaar regelmatig ! schrijven elkaar kaartjes etc
ze willen bij elkaar blijven logeren , maar dat vind ik toch wel een eng idee , het doktertje spelen kan nooit meer lang op zich laten wachten...

zelf had ik ook op die leeftijd al een vriendje dat heeft tot en met groep 8
(toen nog zesde klas) geduurt
daarna gingen we naar verschillende scholen en zijn we langzaam uit elkaar gegroeit (ben wel benieuwd hoe het nu met hem is ...)

InekeP

Berichten: 281
Geregistreerd: 21-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 23:40

Ja, ik ben ook een mama en mijn kinderen zijn nu een beetje ouder (19,16 en 15 jaar) Maar mijn middelste dochter is nu bijna 17 was wel heel vlug en heel makkelijk verliefd. Al vanaf het moment dat ze op school zat. Echte liefde voor haar beleving. Ook in de bovenbouw heeft ze "het"met diverse jongens "aan" gehad. En inderdaad daar hoort dan ook weer bij dat het net zo snel over was als dat het kwam.! Nu is ze niet meer zo gauw verliefd en kijkt ze eerst de kat uit de boom. Maar dat is niet van belang voor jou onderzoek. Ik hoop dat je er wat aan hebt. Knipoog

jessica86
Berichten: 89
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: woerden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-04 16:17

Allemaal heel erg bedankt!! Aan deze reacties heb ik echt wat! Vooral ook nog blijven reageren, hoe meer hoe beter!

Ik moet zeggen dat ik het ook wel erg leuk vind om te lezen allemaal hoor.. Al die kindjes die al helemaal verliefd zijn Lovers !

Maar, ga zo door! OK dan!

jessica86
Berichten: 89
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: woerden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-04 17:19

Niets meer?
Ik heb al aardig wat aan informatie nu, maar hoop op nog wat meer reacties!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 17:42

Ik had in de hoogste groepen van de bovenbouw MET mijn vriendin verkering met drie jongens. Voor de afwisseling Haha! We hadden op 'ons' manier dus met z'n vijven verkering.

Tuurlijk mochten m'n ouders dat niet weten Haha!

Genee

Berichten: 6071
Geregistreerd: 05-09-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 17:56

Toen ik een jaar of 8 was was ik verliefd op een jongen, samen met nog drie andere meisjes ( en ja, we hadden ook met z'n alle 'verkering' met hem) Bloos En toen ging hij kiezen en viel ik af...Boos! maar ik kan het nog steeds wel goed met hem vinden enzo!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 19:48

Mijn dochter van 7 was hevig "verliefd" op een jongen uit haar klas en sprak over niks anders. Wij hebben maar braaf ja en amen gezegd.
Toen ik haar, na een paar dagen zonder verhalen over M., vroeg hoe het met haar grote liefde was bleek het uit te zijn.
Hij had een vriendinnetje van haar geslagen en meteen was de liefde over Haha!

Mijn twee oudste kinderen (11 en 13) vertelden nooit iets over "verliefd zijn" toen ze in groep 6,7 of 8 zaten.
Nu ze in het 1ste en 3de middelbaar zitten komen er soms vage verliefdheden.
Wij laten ze maar gaan zolang het niet serieus wordt.
(en ja, dat horen we vanzelf want broer en zus hebben regelmatig ruzie en hoe kun je de ander beter te grazen nemen?) Bloos

Onze jongste zoon (5) is verliefd op een juf, echt verliefd!
Zodra hij haar ziet wordt hij rood en heeeeel stil.
Wij wachten maar rustig af tot dit overgaat Lachen