jochem uytdehaage heeft auto ongeluk gehad

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

joke20

Berichten: 11092
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Hoorn

jochem uytdehaage heeft auto ongeluk gehad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-04 16:50

De schaatser is met letsel aan nek en rug opgenomen in het brandwondencentrum te Beverwijk.
Het zit Jochem Uytdehaage niet mee. Hij kampt al weken met een knieblessure waardoor hij niet voluit kan trainen. Dinsdagavond belandde de schaatser in het ziekenhuis nadat hij betrokken was bij een auto-ongeluk.

Het ongeval gebeurde rond elf uur 's avonds op de snelweg A27 in de buurt van Hilversum. Tijdens een zware regenbui verloor de tweevoudig olympisch kampioen de macht over het stuur en slipte met zijn wagen op het natte wegdek. De auto sloeg over de kop, raakte de vangrail en vloog in brand.

Brandwonden en kneuzingen
De schaatser kon op eigen kracht uit het voertuig komen. Uit onderzoeken blijkt dat Uytdehaage niets heeft gebroken, maar hij hield wel diverse kneuzingen en tweedegraads brandwonden aan zijn hand, nek en rug over aan het ongeval.

De 28-jarige Utrechter was bij kennis toen hij in het ziekenhuis arriveerde, daar werd hij onder narcose gebracht om zijn brandwonden beter te kunnen behandelen. Uytdehaage is opgenomen in het brandwondencentrum in Beverwijk, waar hij naar verwachting nog enkele dagen ter observatie moet blijven.

Sportieve toekomst
Volgens zijn trainer Gerard Kemkers is de schaatser er goed vanaf gekomen gezien de ernst van het ongeluk. Over de sportieve toekomst van Uytdehaage wilde de TVM-coach nog niets zeggen. Volgens Kemkers is het herstel van zijn pupil momenteel het enige dat telt.

Het is niet bekend of Uytdehaage op tijd fit zal zijn voor het NK afstanden, de opening van het Nederlandse schaatsseizoen.


joke20

Berichten: 11092
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-04 17:01

even een update:

2e bericht erover:

Iets meer duidelijkheid over de ernst van de toestand van Jochem:

Uytdehaage in ziekenhuis na auto-ongeluk (4)
29-09-2004
N i e u w bericht, meer informatie HILVERSUM (ANP) - De olympisch kampioen en oud-wereldkampioen heeft kneuzingen en tweedegraads brandwonden aan rug, nek, hand en hamstring, zei zijn trainer Gerard Kemkers woensdag. Hij ligt in Beverwijk ter observatie en zal naar verwachting nog voor het weekeinde uit het hospitaal worden ontslagen. Zijn zaakwaarnemer gaat er vanuit dat hij dan spoedig de training kan hervatten. Uytdehaage was op weg naar zijn huis in Blaricum toen hij omstreeks elf uur 's avonds slipte met zijn auto. Het stortregende op dat moment. De winnaar van twee gouden medailles tijdens de Spelen van Salt Lake City (2002) verloor de macht over het stuur en raakte van de rijbaan af. Zijn auto rolde over de kop, botste op een geluidswand en vloog in brand. De 28-jarige schaatskampioen kroop op eigen kracht uit het wrak.

joke20

Berichten: 11092
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-04 17:52

ik ook ben helemaal fan van hem Haha!

Happy in me eigen huis met mijn 2 katjes Joris en Lana

joke20

Berichten: 11092
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-04 18:34

nou ja zeg zijn ze nou helemaal gek geworden Verward Boos! hoij leeft gelukkig nog
wil je een berichtje op ze site achter laten ga dan naar www.uytdehaage.nl

joke20

Berichten: 11092
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-04 20:47

ehm schoonzusje? ken je hem dan ofzo?

Happy in me eigen huis met mijn 2 katjes Joris en Lana

joke20

Berichten: 11092
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-04 16:57

Jochem Uytdehaage mag van geluk spreken. Van zijn lichtblauwe Donkervoort, een sportwagen, is niets overgebleven.
'Hij is aan de dood ontsnapt', zegt TVM-coach Gerard Kemkers. 'Kijkend naar de omstandigheden is het een wonder dat hij weinig letsel heeft opgelopen.'

De schaatser ligt nog ter observatie in het brandwondencentrum in Beverwijk. Uit voorzorg werd hij na het ongeluk enkele uren onder narcose gehouden. Onder meer om de negatieve gevolgen van brand en rook voor zijn longen zoveel mogelijk te voorkomen. Achteraf was dit niet noodzakelijk geweest.

'Na een gesprek met de doktoren heb ik begrepen dat het allemaal meevalt. Ik verwacht Jochem eerlijk gezegd over twee weken weer te zien schaatsen', aldus de opgeluchte Kemkers.

ben al blij dat ie het overleeft heeft Haha!

joke20

Berichten: 11092
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-04 18:38

SCHAATSFAN.NL - Jochem Uytdehaage heeft het brandwondencentrum in Beverwijk mogen verlaten na zijn auto-ongeluk van dinsdag.
Uytdehaage liep bij het ongeval tweedegraads brandwonden op aan zijn rug, hand, nek en bovenbeen. Uytdehaage hoopt binnen enkele dagen de training te hervatten.


joke20

Berichten: 11092
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-04 21:17


Happy in me eigen huis met mijn 2 katjes Joris en Lana

joke20

Berichten: 11092
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-04 19:15

er staat inmiddels een mail van hem op ze site als je die wil lezen moet je even naar zijn site gaan > www.uytdehaage.nl

Happy in me eigen huis met mijn 2 katjes Joris en Lana


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, chazzie en 154 bezoekers