Tips voor Dublin?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Tips voor Dublin?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-04 18:01

Van 20 tot en met 23 oktober ga ik met een vriendin naar Dublin toe. Ierland heeft ons beide altijd getrokken en dit tripje is bedoeld als voorproefje voor volgend jaar: twee weken Fly en Drive door Ierland.
We weten iig dat we zo een bustour gaan doen, maar verder Verward

Dus hebben jullie tips voor ons wat we kunnen gaan doen in Dublin?
Ervaringen zijn ook gewenst Knipoog

Mendi

Berichten: 2287
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 20:50

Ik kom al jaren in Ierland, maar ben slechts 1x in Dublin geweest Haha!
Leuke stad, niet zo heel groot, erg gezellig en vooral... veel pubs ! De wijk Temple Bar is heel gezellig, daar moet je heen! En winkelen in Grafton Street is een aanrader. Verder heb ik een soort Musical Pub Tour gedaan, dan spreek je ´s avonds af in een pub (volgens mij The Temple Bar Knipoog ) en daar koop je een ticket en begint de rondleiding door 2 muzikanten die je meenemen naar pubs waar ze je dan vertellen over vroeger en andere leuke anektdotes, echt een aanrader. Al luisterend drink je dan gezellig een drankje en zo wordt de avond steeds vrolijker Clown Heel veel plezier en laat even weten hoe het was!
Oh ja, vergeet niet de beroemde Dublin Doors te gaan bekijken *LOL*
(Ik ga 12 oktober weer naar mijn geliefde Ierland, paar daagjes cross country jumping, whaaaaaaah!)

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-04 21:50

Nandoman schreef:
Oh ja, vergeet niet de beroemde Dublin Doors te gaan bekijken *LOL*

Ehm, Dublin Doors Verward

Jij veel plezier bij je geliefde Knipoog

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 00:15

Pub crawls zijn idd heel erg leuk! Niet zozeer om het zuipen maar om de leuke verhalen en het leren kennen van Dublin.
Leuk uitstapje is de National Stud in Kildare, er gaan bustours heen en volgens mij is het niet zo duur. Staan de beste renpaarden van heel Ierland!
Probeer ook de kroegjes buiten het toeristische centrum.. in elk geval goedkoper en in veel gevallen nog gezelliger ook Lachen Trinity college is ook erg mooi om te zien, als je er overdag heen gaat kan je vast ook even binnen kijken Lachen

Mendi

Berichten: 2287
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 08:47

Kusia schreef:
Ehm, Dublin Doors Verward

Jij veel plezier bij je geliefde Knipoog


Dit zijn de Dublin Doors
Afbeelding
Maar in het echt zijn ze veel mooier!

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 09:16

Ik vond een dagje renbaan ook erg gezellig in Dublin.
Verder is de distillerij van Jameson leuk om te bezoeken, en daarna natuurlijk whiskey proeven!

En ierland is natuurlijk HET land om een flinke rit te maken, als je even buiten dublin bent, kan je al fantastische buitenritten maken. Altijd aan te bevelen!!

UK_eef

Berichten: 4218
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Gemeente Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 13:37

Misschien dat je op de anwb site kan kijken, volgens mij stond daar tijdje geleden artikel in over Dublin?

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-04 14:45

Heel erg bedankt voor de tips!

Paardrijden lijkt me idd geweldig en ook een bezoek aan de renbaan lijkt me leuk, MAAR de vriendin waar ik naar Dublin mee ga, moet absoluut niets van paarden hebben Haha!

Ik ben zelf nog van plan om een reisgids over Ierland te halen, ik neem dan aan dat er wat info over Dublin in staat.

Nog meer tips zijn natuurlijk altijd welkom Knipoog