waarschuwing..geen rader kijken op nl 1

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

waarschuwing..geen rader kijken op nl 1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-02 16:59

Hai allemaal,

Ik hoor net dat er vanavond op rader een verslag komt over het hondenbont.En het schijnt echt verschrikkelijk te zijn.
Mn moeder vertelde er iets over,en de tranen stonden meteen in mn ogen.
Dus voor de gevoelige dierenvrienden onder ons,niet kijken dus!

Groetjes!

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 19:11

Ik hoorde het ook op de radio. Je hebt toch niet de illusie dat dat nou plotseling alleen voor honden geldt? Er zijn landen waar hond een lekkernij is, smaken verschillen. Maar dit soort opnames kun je moeiteloos van elke diersoort maken, en je hoeft daar Nederland echt niet voor uit.
Weet je waar dure vioolsnaren van gemaakt worden? Van kattedarmen. En hoe denk jij dat ze daar aan komen? echt niet via de dierenarts van toch al dode poesjes.

Apollo
Berichten: 3952
Geregistreerd: 13-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 20:07

ja!!! verschrikkelijk!!! je wilt niet weten wat ik eerst heb gekeken!
dat was ergens in China of japan. daar gingen ze uit eten. en toen moesten de kinderen mee naar achter de keuken ergens. en daar zaten allemaal honden en katten in hokken opgesloten...en daar mochten de kinderen een kat of hond uitkiezen om die avond/middag te eten!!!!!! die kinderen worden er mee opgegroeid gewoon niet normaal!!!! en toen zag je hoe ze die kat gingen klaar maken!!! dat is eigenlijk niet voor herhaling vatbaar.....maar om het in het kort te zeggen: De kat/hond (in dit geval op TV een witte kat) werd in een bak gelegd met gloeiden heet kokend water!!!! de kat miauwde en miauwde!!! echt zielig!!!!! ik wilde niet kijken maar iets zei dat het MOEST!! want ik wilde zien hoe zielig het daar is....maar dit wil ik geen 2de keer meer zien!!! 1 ding weet ik zeker: de honden/katten in nederland leven hier zwat als een prins!!!!

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 20:11

Ik heb altijd de neiging om daar naar te gaan kijken, maar ik weet dat ik het niet moet doen. Zo heb ik echt nachten wakker gelegen van de Bonsai-kittens op internet, gelukkig bleek dat nep te zijn!
Verder heb ik weleens een video gehuurd "Faces of Death" nou wat je daar allemaal op ziet gebeuren... Een puppy dat werd opgegeten werd gepakt en op het aanrecht neergezet, hij dacht "we gaan spelen!" in plaats daarvan werd zijn buikje opengesneden, die piep en jank die die pup maakte zal ik echt nooit vergeten.....

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 20:19

Ik heb het net toevallig ook gezien en vond het idd afschuwelijk. Maar eigenlijk mag de gemiddelde vleeseter zich hier niet druk om maken zonder ook even aan het lot van andere gegeten dieren te denken. Ja, wij skinnen ze hier niet levend, maar de gemiddelde biokip heeft het hier net zo slecht als die honden daar. Neemt niet weg dat ik het afschuwelijk vond Boos!

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-02 21:16

Bah mn maag draait om van deze verhalen.
Dat van die vioolsnaren wist ik niet.

Natuurlijk hebben kippen,varkens en koeien niet echt een geweldig leven hier en ik probeer zoveel mogelijkbiologisch te eten.Helaas is dat niet altijd makkelijk.

Maar katten en honden staan me toch iets dichter bij.Ik word echt misselijk van de gedachtte dat iemand mijn hond zou opeten of vioolsnaren van mn kat maakt Misselijk

Freckles
Berichten: 613
Geregistreerd: 04-10-01

hondenbont

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 22:43

STUUR DEZE MAIL DOOR NAAR ZOVEEL MOGELIJK HONDENLIEFHEBBERS!!!!!

Bont van Honden? Doodzonde!

Al jarenlang zijn er geruchten, maar nu is het eindelijk bewezen: de vacht van honden wordt gebruikt als bont!!!! Verschillende producten zijn getest en inderdaad, sommige van die leuke bontapplicaties blijken gemaakt van ons geliefde huisdier. En wat dacht u van kattenspeeltjes die net echt lijken?

Niet alleen het gebruik van hondenbont is onacceptabel, maar vooral de gruwelijke wijze waarop de honden worden behandeld en aan hun einde komen.


Als Hondenbescherming walgen we hiervan. U toch ook?


Protesteer daarom mee bij de Chinese ambassade op vrijdag 19 april. Onze juristen stellen een ijzersterke petitie op, die dan zal worden aangeboden.

Neem vooral uw hond(en) mee, dan wordt de overhandiging vergezeld van een heus blafconcert: honden voor honden!

blaf met ons mee

Waar? Chinese Ambassade, Adriaan Goekooplaan 7, Den Haag
Wanneer? Vrijdag 19 april
Hoe laat? 14.00 uur


Laat ons even weten of u komt.
Bond tot Bescherming van Honden, Statenlaan 108, 2582 GV Den Haag
E-mail: info@hondenbescherming.nl

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-02 09:03

Ik vind dat het eten van een koe die een schietmasker voor zijn kop krijgt toch anders dan levend gevild worden. En zoals die aziaten met dieren omgaan, zo totaal respectloos, dat is echt niet normaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-02 09:29

ook hier hoor desiree, hier worden kreeften bijvoorbeeld ook levend gekookt en mag je ze ook eerst zelf uitzoeken.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-02 10:02

ja hotdog. GElukkig heb ik minder invoeling bij kreeften omdat ik daar minder van afweet. Maar bij honden weet ik wel wat er in omgaat en dat doet mij ook pijn. Overigens, ik doe er niet aan mee, mij zul je geen kreeft zien eten in een restaurant! Omdat ze levend gekookt worden.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-02 11:58

Ik zag het dus net op tv Huilen , stond er perongeluk op en ik zag honden en ik dacht van; dat is waar ze het op bokt over hadden. Echt erg, een van die hondjes kwispelde zelfs nog. Ik koop iig niks meer van die nep bonte troep.
En dat wat er gezegd wordt over het vlees klopt natuurlijk. Maar ik eet overwegend biovlees en daar gaat dat niet voor op.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-02 11:59

Van Kattendarm maken ze ook snaren voor tennis- en badmintonrackets.... Verder Faces of Death: die pup was heel zielig, het is 10 jaar geleden dat ik die heb gezien, maar ik weet het nog precies.
Ik heb het gisteren niet gezien, maar wel Willibrord en zijn afgeslachte zeehondjes, brrrr dat was ook erg zielig. Ik kon er echt niet naar kijken en ben onder de dekens gekropen...
Dat mensen dat kunnen zeg!!! die moeten ze ook maar eens Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed Frusty Frusty Frusty

Corona

Berichten: 781
Geregistreerd: 01-08-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-02 12:33

Jenna schreef:
Natuurlijk hebben kippen,varkens en koeien niet echt een geweldig leven hier en ik probeer zoveel mogelijkbiologisch te eten.Helaas is dat niet altijd makkelijk.


Als je echt van dieren houd is vegetarisch eten verplicht vind ik. Behalve als je natuurlijk een ziekte heb ofzo waarbij je wel dierlijke vetten moet binnen krijgen.
Ik ben al 5 jaar vegetarisch en mijn vriend 4 jaar. Dat is echt niet moeilijk hoor, maar je moet het wel echt willen. En ik weet ook wel dat het niet uitmaakt als ik geen vlees eet, maar ik hoef me niet schuldig te voelen als ik zulke afschuwelijke dingen op tv zie. De koeien die doodgaan, die kistkalveren, paarden die afgeslacht worden, ik voel me niet verantwoordelijk.
En ik weet nu al dat mijn kinderen later ook thuis geen vlees krijgen. Je kan er makkelijk zonder en ik vind het een soort middeleeuws dat we het nog eten. nergens voor nodig, we lopen toch ook niet meer in ons nakie en wonen niet meer in lemen hutten? Waarom slachten we dan nog wel dieren terwijl we het niet nodig hebben?

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-02 12:37

Ik ben het wel met corona eens, ook ik ben vegetarisch.
Maar ja, dat is wat ieder voor zich moet weten natuurlijk.

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-02 12:49

Ik heb net de herhaling gezien en het stukje film dat ze nietin de uitzending wilde tonen.Te zien op hun site www.trosradar.nl
het is te triest voor woorden dat dit in 2002 nog kan Boos! ,het verkeer op de achtergrond raast gewoon door . Frusty Frusty terwijl de hond levend gevild wordt!!!!!!

ga naar www.hondenleed.nl


Dan te bedenken dat de volgende Olympische Spelen in dat land gehouden worden waar dier-en mensenrechten met de voeten getreden worden!
Frusty Frusty Frusty

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-02 15:10

JONGENS, MET ZO ONGEVEER ALLE DIEREN WORDT OMGEGAAN ALSOF ZE NIET LEVEN. HOE DENKEN JULLIE DAT DE SLACHTPAARDEN VAN NEDERLAND NAAR EEN ANDER LAND VERVOERD WORDEN? HEB DAAR EEN KEER EEN VIDEO VAN GEZIEN, NOU, DAT IS ECHT AFSCHUWELIJK. ZE STAAN MET HONDERDEN OP EEN VRACHTWAGEN, ZE KUNNEN HUN KONT NIET KEREN, MET STROTOUWTJES, DIE IN HUN HUID SNIJDEN VAST, ZE SLAAN ELKAAR IN ELKAAR, ZE VALLEN EN WORDEN VERTRAPT, ZE KRIJGEN NAUWELIJKS TE ETEN EN TE DRINKEN, HUN VERWONDINGEN WORDEN NIET VERZORGD.....

EN DE KIPPEN, IN LEGBATERIJEN, HEBBEN GEEN LEVEN.
DE KOEIEN, DIE EEN KORT LEVENTJE HEBBEN, IN EEN DONKERE STAL.
DE VARKENS, MET ZIJN TWINTIGEN OP 2 VIERKANTE METER.
DE DIEREN IN HET WILD, WORD OP GEJAAGD OMDAT WIJ ZO NODIG EEN VACHT OF EEN STUKJE TAND WILLEN HEBBEN.

DANKZIJ ONS HEEFT GEEN EEN DIER HET GOED...

MAAR, ZOUDEN WIJ NIET VAN DE DIEREN LEVEN, DAN ZOU WEL DE NATUURLIJKE KRINGLOOP ERAAN GAAN, WAT ER TENMINSTE NOG VAN OVER IS, WANT MENSEN ZETTEN DIE KRINGLOOP WEL ERG NAAR HUN EIGEN HAND...

XXX Extreme duivel

Cathelijne

Berichten: 2411
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Vieux Village sur Mer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-02 17:03

ikke schreef:
Weet je waar dure vioolsnaren van gemaakt worden? Van kattedarmen. En hoe denk jij dat ze daar aan komen? echt niet via de dierenarts van toch al dode poesjes.


Dit wordt idd vaak gedacht, maar het is echter meer een verkeerde vertaling uit het Engels... Het exacte woord weet ik niet meer, maar er zit iets in dat klinkt als "cat"
Zal eens kijken of ik het kan achterhalen.