Iemand met jicht of een peesontsteking op bokt?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Iemand met jicht of een peesontsteking op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-02 16:50

Ik heb waarschijnlijk of jicht, of een peesontsteking bij de overgang van mijn voet naar mijn grote teen. Huisarts kan het niet helemaal plaatsen.

De pijn komt in vlagen (vooral 's morgens als ik opsta) en is bijna ondraaglijk, belasten (lopen) gaat prima, aanraken doet ook geen pijn, de kleur is normaal. Kortom vaag.

Ik slik nu om de 3 uur ibuprofen, pijnstillend en ontstekingsremmend, op aanraden van de huisarts.

Via i-net ben ik het nodige te weten gekomen over jicht, ik pas dus absoluut niet in de jicht"doelgroep", dus das vaag. Wel komen de klachten precies overeen, behalve de kleur en zwelling. Die ontbreken namelijk.

Is er een bokker die me wat wijzer kan maken?


Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-02 09:02

Bedankt allemaal! Dus ik ben niet het enige "jonkie" met jichtachtige verschijnselen! Haha!

De pijn komt inderdaad in vlagen opzetten, onafhankelijk van of ik iets doe of niet, belasten is niet pijnlijk. Wel is het me opgevallen dat zodra de doorbloeding op gang komt, bijv. 's morgens met opstaan, of na een tijdje met mijn voet omhoog te hebben gezeten, de pijn het ergst is.

Er is geen pijl op te trekken, wel lijkt de pijn nu na een week wel iets minder hevig, evengoed nog heel akelig maar goed.

Ik ga deze week toch nog maar even naar de huisarts toe.


(Moet ik ECHT rusthouden...? Getver..... Boos! )

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-02 10:01

De pijn in mijn voet was heel plotseling gekomen en na een week net zo plotseling weer verdwenen.... Zeer apart!

Ben wel heel blij dat het over is, het deed zo zeer dat ik er af en toe misselijk van werd!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-02 13:29

Als ik ook jicht heb gehad, wat ik zelf wel vermoed, weet ik wat een pijn jij moet hebben. Ik wens je dus heel veel sterkte en ik hoop dat er niet nogmaals een aanval komt. Die pijn is werkelijk niet te harden, je vergeet gewoon adem te halen....

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-02 09:57

Je schijnt ook jichtaanvallen te kunnen krijgen door te snel afvallen. Toevallig was ik net twee weken voor die aanval begonnen met lijnen en de kilo's vlogen eraf. Was ik heel blij mee, kostte me niet eens veel moeite, maar achteraf ben ik wel geschrokken van het feit dat je lichaam daar zo van kan ontregelen dat je zoiets als jicht kunt krijgen.

Dus afvallen prima, maar ik moet wel zorgen niet te snel af te vallen....

Ik slikte inderdaad ook ibuprofen om de drie uur, echt een oplossing is dit natuurlijk niet, gewoon symptoombestrijding... zucht. Bij een eventuele volgende aanval zal ik bij mijn huisarts ook echt aandringen op een nader onderzoek en eventueel een homeopatische arts bezoeken. Deze arts heeft mij nl. vaker van klachten afgeholpen waar de reguliere geneeskunde geen antwoord op had behalve prednisolon of zo... Frusty


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, AnneMarijeP, Contemplate, Lagonda, Liseef, manonutjuh, Marleen_L, miezelke, Milow2018, Poety, Schuur_, sevenofnine, shadowstar, Vavane, Xyris en 163 bezoekers