Vraagje mbt snorfiets; certificaat nodig?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 11:46

Waarom ga je niet naar de gemeente waar je hem gehaald heb en haal je een nieuwe. Dan moet je een vermissingsraport laten maken en krijg je gewoon een nieuwe mee lijkt mij. Zo gaat het met een rijbewijs ook.

Wanneer krijg je hem trouwens??


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 12:05

Branca schreef:
Sorane...dat is niet "gewoon"..
Dan moet je dus naar de politie een bewijs van verlies op laten maken.
Dus verklaar jij en onderteken je, dat ie kwijt is.
Met een rijbewijs kan dat ook ja, maar gaat het om een ander formulier.
Het is wel erg makkelijk gedacht zo.

Het kost je dan uiteraard geld en eea wordt vastgelegd.


Je hoeft tegenwoordig niet meer naar de politie. Dat vermissingsraport laat je opmaken bij de gemeente. Daar geef je aan dat hij weg is.
Dus zo gewoon is het wel Haha!

Zo hebben mijn vriend en ik het gedaan dat mijn tas gejat was waar zijn rijbewijs inzat. Heel simpel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 14:03

Branca schreef:
Ik weet dat de gemeente een formulier van de politie verlangt ivm je rijbewijs. (ivm "oprechtheid")
Maar als die tas gejat is..doe je toch aangifte en worden de goederen daarin verwerkt?
Kennelijk is het bij jouw gemeente "gewoon".. en jammer dat eea niet vastgelegd wordt zo bij politie.



Ik heb inderdaad aangifte gedaan, maar de gemeente Haarlem heeft geen verklaring van de politie gevraagd. Het enige wat mijn vriend moest doen was:
1. een geldig paspoort meenemen
2. pasfoto's

Hij moest een vermissings rapport door de gemeente laten aanmaken (a38 euro). Er werd in de GBA gekeken of hij daadwerkelijk zijn rijbewijs had. En toen kreeg hij een nieuw VERVANGEND rijbewijs mee.
Meer niet. En zo is dat ook in de gemeente Amsterdam.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 14:19

Tessebes schreef:
Toen mijn rijbewijs gejat was, moest ik wel aangifte doen bij de politie. Verward


Mischien dat dat per gemeentje verschilt. Dat weet ik ook niet. Ik weet alleen hoe wij dat toen der tijd hebben afgehandeld.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 14:22

Ik heb dit stukje even van de website van de gemeente Haarlem vandaan.

Bron: www.haarlem.nl
Citaat:
Rijbewijs kwijt
Wat moet u doen bij vermissing van uw rijbewijs?


Bij verlies of diefstal van uw rijbewijs kunt u een nieuw document aanvragen.
Bij vermissing van uw rijbewijs wordt aan de balie van bureau Burgerzaken een vermissingsrapport opgemaakt.
Bij vermissing van een rijbewijs stellen wij geen onderzoek in naar uw identiteit als u zich kunt legitimeren met een geldig reisdocument. U betaalt naast de kosten voor het duplicaat rijbewijs altijd extra leges voor het opmaken van het vermissingsrapport en het eventueel in te stellen onderzoek.
Aangifte van vermissing bij de politie van uw rijbewijs is niet verplicht.
Meer informatie?

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

bureau Burgerzaken, 023-5115115.

6U kunt hiervoor ook een e-mail sturen naar: burgerzaken@haarlem.nl.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _soraja_, Amazonbot, Amyyy, Camino_S, Chantalla, ComscoreBot, douschka, Eefje_Sammy, Flieno, Geodeo, hel1, Jannie79, journee, Just_Natural, Lestria, lillylover, maessie, meisje_, sollair310, Tatjanaa, Travel_me, Valerie93, xEva, xPabloBokt en 176 bezoekers