scooter te snel, bekeuring of inname?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dovish

Berichten: 2978
Geregistreerd: 25-05-01
Woonplaats: Oldekerk

scooter te snel, bekeuring of inname?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-04 10:36

hoi, nouja de titel zegt het eigenlijk al...

ik ben op zoek naar een brommertje of scooter, maar er staat bij heel veel scooters dat hij mínstens 70 rijdt. ik weet dat je niet zo hard mag, maar, als ze je pakken nemen ze dan de scooter in of krijg je een bekeuring?

er zijn gewoon meer opgevoerde scooters te krijgen dan niet opgevoerde! en is het eventueel makkelijk om hem weer zachter te laten rijden? Het zou namelijk nogal jammer zijn als ik hem na een week weer kwijt ben Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 10:41

Als je daadwerkelijk te snel rijdt, kan je een bekeuring krijgen ja, zeker in de bebouwde kom. Word je "gepakt" bij een controle bij een school ofzo, dan moet ie op de rollerbank, en dan hangt het vaak van het aantal decibelletjes af wat ie produceert. Ik rijd desondanks al een jaar of 3 rond met een ding die veels te hard kan, gewoon goed opletten, zie je iets wat op politie lijkt, dan houd ik me keurig aan de snelheid Schijnheilig

dovish

Berichten: 2978
Geregistreerd: 25-05-01
Woonplaats: Oldekerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-04 10:44

ooooh... en is het dan zo (ik heb er dus echt helemáál geen verstand van) dat een te snelle scooter meer herrie maakt, en dat hij dus wordt ingenomen op de herrie en niet op hoe hard ie kan?

gelukkig hoef ik me niet in de buurt van scholen of drukke scooterplekken op te houden, en ik denk niet dat de politie snel met een rollerbank in een dorp met vijf scooters gaat staan Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 10:46

Bij een opgevoerde scooter wordt doorgaans een andere uitlaat opgezet. Eentje die heel, heel veel lawaai kan maken Haha! De reden dat er op geluid gecontroleerd en gepakt wordt, weet ik ook niet precies... Trouwens, de snelheid heeft er ook nog wel wat mee te maken hoor. Op m'n vorige school had een gozertje hem zo op gevoerd, tot 120 km/u sja.... toen kon ie wel gaan lopen natuurlijk.

Snader
Berichten: 1560
Geregistreerd: 01-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 10:47

Ori brommers e.d. zijn best te vinden hoor! Knipoog
Ik kijk zelf regelmatig op: www.marktplaats.nl en www.2dehands.nl.
1 nadeel: (vaak) veel te hoge prijzen en de technische staat van de motoren laten vaak te wensen over. Zeker als eraan opgevoerd (spreek uit: gebeund, geprutst en geklooid) is.

In de regio waar ik rijd (R'dam) daar geven ze de 1e keer een waarschuwing. Pakken ze je voor de 2e keer dan nemen ze het voertuig in.
Ook is er een snelheidsgrens waarbij het voertuig in 1x wordt ingenomen, maar die weet ik zo 1-2-3 ff niet meer. Maar dat is wel hoger als 70 km/h. (Zal het ff navragen...).

Hier nog 3 links voor begrenzen van je brommer:
http://viertakt.messageboard.nl/forum3/viewtopic.php?t=12646
http://viertakt.messageboard.nl/forum3/viewtopic.php?t=6903
http://viertakt.messageboard.nl/forum3/viewtopic.php?t=4233

dovish

Berichten: 2978
Geregistreerd: 25-05-01
Woonplaats: Oldekerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-04 10:50

hee, kijk! nu weet ik ineens al heel veel. nouja, mijn vader heeft gelukkig wel verstand van het technische aspect, en hij gaat in ieder geval ook mee kijken, vóórdat ik wat koop.
ik wilde eigenlijk een mooie oldtimerbrommer kopen, maar ik ben bang dat ik dan veel te vaak stil kom te staan, zeker omdat ik er de ballen verstand van heb, en hij wel in ieder geval 50 km op een dag moet rijden Lachen
maar bedankt in ieder geval tot zo ver!

dovish

Berichten: 2978
Geregistreerd: 25-05-01
Woonplaats: Oldekerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-04 10:52

Maya schreef:
Op m'n vorige school had een gozertje hem zo op gevoerd, tot 120 km/u sja.... toen kon ie wel gaan lopen natuurlijk.


jeetje, dan snap ik wel dat ze je liever tussen de auto's laten rijden in de bebouwde kom dan op het fietspad Bloos! dat is echt wel hard.

maar ehh... ik ga er van uit dat ik geen certificaat nodig heb omdat ik mijn rijbewijs heb, is dat wel zo? ik dacht dat, maar misschien heb ik het ook wel zelf bedacht Knipoog

Snader
Berichten: 1560
Geregistreerd: 01-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 10:55

dovish schreef:
hee, kijk! nu weet ik ineens al heel veel. nouja, mijn vader heeft gelukkig wel verstand van het technische aspect, en hij gaat in ieder geval ook mee kijken, vóórdat ik wat koop.
ik wilde eigenlijk een mooie oldtimerbrommer kopen, maar ik ben bang dat ik dan veel te vaak stil kom te staan, zeker omdat ik er de ballen verstand van heb, en hij wel in ieder geval 50 km op een dag moet rijden Lachen
maar bedankt in ieder geval tot zo ver!

Kijk even op mijn profiel als je van oldtimers houd, of neem contact met me op!

EDIT: Ik zit in het circuit en ik heb ook de nodige contacten. Knipoog
Laatst bijgewerkt door Snader op 24-09-04 10:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Snader
Berichten: 1560
Geregistreerd: 01-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 10:57

dovish schreef:
jeetje, dan snap ik wel dat ze je liever tussen de auto's laten rijden in de bebouwde kom dan op het fietspad Bloos! dat is echt wel hard.

maar ehh... ik ga er van uit dat ik geen certificaat nodig heb omdat ik mijn rijbewijs heb, is dat wel zo? ik dacht dat, maar misschien heb ik het ook wel zelf bedacht Knipoog

Zeker 120 op te teller of niet? Want zulke snelheden zijn vaak gelul. (en een enkele keer niet...)

Note: Tellers zijn heel onnauwkeurig, zeker bij hogere snelheden!

dovish

Berichten: 2978
Geregistreerd: 25-05-01
Woonplaats: Oldekerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-04 11:00

oja, jee, je hebt leuke brommers in je profiel staan! alleen het nadeel is, mijn vader houdt er van knutselen, alleen ik mag het wel betalen. en ik ben er gewoon van afhankelijk, want ik ben flauw van het ov hier..
waarschijnlijk heb ik toch een stuk minder onderhoud aan een wat minder oud brommer of scootertje

Snader
Berichten: 1560
Geregistreerd: 01-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 11:01

dovish schreef:
maar ehh... ik ga er van uit dat ik geen certificaat nodig heb omdat ik mijn rijbewijs heb, is dat wel zo? ik dacht dat, maar misschien heb ik het ook wel zelf bedacht Knipoog

Klopt! Theorie voor de auto is niet genoeg, maar het papiertje wel! Knipoog
(En daar baalde ik van, want daardoor heb ik een jaar geleden bromfietstheorie moeten doen...)

dovish

Berichten: 2978
Geregistreerd: 25-05-01
Woonplaats: Oldekerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-04 11:06

o, dat is best zonde.. nee, ik heb in december mijn rijbewijs twee jaar, dus dat moet dan voldoende zijn.

ik heb alleen (jaja, op mijn twintigste) nog nooit op een scooter of brommer gereden, maar een auto kopen zit er voorlopig nog niet in. Maar het zal wel loslopen, zóóóó moeilijk zal het niet zijn. (toch??)

Snader
Berichten: 1560
Geregistreerd: 01-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 11:07

dovish schreef:
waarschijnlijk heb ik toch een stuk minder onderhoud aan een wat minder oud brommer of scootertje

ALS je een goede (waar niet aan geprutst is) kan vinden lopen ze prima!
Mijn Honda heeft nooit problemen gehad, zelf met vrieskou!
Maar goed... Dan heb je het ook over een Honda 4-takt... Knipoog Schijnheilig

Maar ik weet heel goed. Al die dingen die op marktplaats staan (al zien ze er uiterlijk nog zo goed uit) zijn vaak te duur en motorisch heel, heel slecht!

Snader
Berichten: 1560
Geregistreerd: 01-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 11:09

dovish schreef:
ik heb alleen (jaja, op mijn twintigste) nog nooit op een scooter of brommer gereden, maar een auto kopen zit er voorlopig nog niet in. Maar het zal wel loslopen, zóóóó moeilijk zal het niet zijn. (toch??)

Dankje voor je compliment. Knipoog

Super makkelijk! Schakelbrommer leerde ik (met een beetje autoervaring, was toen aan het lessen) in een kwartiertje rijden. Haha!

dovish

Berichten: 2978
Geregistreerd: 25-05-01
Woonplaats: Oldekerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-04 11:18

ooo.... nou, dan zal het mij ook vast wel lukken (zei de gek)
en inderdaad, ik geloof best dat er op marktplaats veel troep staat, aan de andere kant, als ik iets wil verkopen zet ik dat ook wel eens op marktplaats, het geld natuurlijk niet voor álle brommers daar. Gelukkig heb ik een vader die er een beetje verstand van heeft.. Uiteindelijk wil ik ook gewoon motor gaan rijden, maar dan heb je eerst wel weer klauwen vol geld nodig voor het motorrijbewijs en de motor zelf...

SuperQuinta

Berichten: 1484
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 11:23

als je brommer te snel rijdt dan kunnen ze hem ook meteen innemen,
ik was een keer aangehouden met mijn snorscooter die toch wel wat harder reed dan 70, en die wilde ze in beslag nemen, na verdere controle bleek mijn snor een brommer te zijn inplaats van snor, dat wist ik niet want ik had hem wel gekocht als snor maar ze hadden er oranje stikkers op geplakt, toen ze dat zagen kreeg ik en bekeuring voor zonder helm rijden en een opgevoerde brommer... ik had dus geluk dat ik was 'opgelicht' anders was ik hem kwijt.. maar ik mocht mn scooter houden!! Haha! (helaas werd hij een week erna gejat.. Huilen )

dovish

Berichten: 2978
Geregistreerd: 25-05-01
Woonplaats: Oldekerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-04 11:28

oeh, dat is wel rot zeg! maar eh.... een snor mag toch dertig? dan reed hij ruim het dubbele! ik ben ook niet van plan zóóóóveel te hard te rijden. en zeventig zonder helm.. peh, dat durf ik niet eens Knipoog

Snader
Berichten: 1560
Geregistreerd: 01-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 11:37

Nog een leuke om de boel te begrenzen gevonden (maar deze is min of meer permanent, dwz je kan niet onbegrensd rijden en de begrenzer erop zetten als je de politie tegenkomt):
Citaat:
in je carburateur zit een gasschuif, die gaat op en neer, als je de bovenste dop (waar je gas kabel in gaat) er af draait, en dan de gasschuif er uit trekt, zie je hoe dat werkt
als je een stuk tuinslang neemt, die een stukje van 0,5cm lang neemt bv. en om je veer- boven je gasschuif doet, dan de gasschuif er weer in doet, dan kan de gasschuif die 0,5cm minder omhoog, en dus kan je minder gas geven ...
je moet even zien of het goed gaat buiten om je veer, want het kan zijn dat ie gaat klemmen, en dat is niet zo handig, anders zou je kunnen zoeken naar een buisje binnen je veer
ohja, en hoelanger het buisje - hoe minder gas je kan geven en hoe meer die begrenst is

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 11:39

Ik vind al die opgevoerde scooters echt absurt. Kijk; 10 km te hard, ok, maar soms kan ik ze met de auto niet eens bijhouden, terwijl ik toch echt wel doortrek. Bloos! Mijn scootie gaat exact 45. Heuvelafwaarts houdt hij zelfs in, om te voorkomen dat ie harder gaat. Ik vind het wel prima. Zeker in de stad is boven de 30 al vaak te hard met de scooter, voor je het weet lig je op een motorkap.

Goed, nu weer ontopic. 1ste keer bekeuren, 2de in beslag nemen.

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 11:41

Prutswerk Snader, met een tuinslang

@dovish Afvoeren is niet heel ingewikkeld en al helemaal niet duur, maar doe het wel goed! niet met tuinslangen in je carb iig Knipoog

Je kan gewoon een prop in je uitlaat laten zetten, en/of een ring in je vario. En bij zeventig nemen ze je scoot echt niet in beslag Haha!

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 11:48

Als je op de rollerbank te veel iets produceerd krijg je een bekeuring.. Maar als ze je pakken met bijv een snelheid van 90 kilometer p/u nemen ze je de scooter in.. Nagelbijten / Gniffelen en daar heb ik ervaring mee.. Dan kun je hem ophalen zonder de onderdelen die eigenlijk niet mogen.. Of je hebt mazel dat je **** een hoge functie bij de **** heeft en je het zo weer op kan halen met een waarschuwing.. Haha! mazel moet je hebben, maar je leerd er ook wel van.

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 11:49

Snader schreef:
Zeker 120 op te teller of niet? Want zulke snelheden zijn vaak gelul. (en een enkele keer niet...)

Note: Tellers zijn heel onnauwkeurig, zeker bij hogere snelheden!


*LOL* Flitspalen zijn wel nauwkeurig en de meeste autotellers ook Schijnheilig

Snader
Berichten: 1560
Geregistreerd: 01-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 11:56

Wouter24 schreef:
Prutswerk Snader, met een tuinslang

@dovish Afvoeren is niet heel ingewikkeld en al helemaal niet duur, maar doe het wel goed! niet met tuinslangen in je carb iig Knipoog

Je kan gewoon een prop in je uitlaat laten zetten, en/of een ring in je vario. En bij zeventig nemen ze je scoot echt niet in beslag Haha!

De enige goede oplossing is om origineel spul te hebben... Knipoog
Hoezo prutswerk? Je voorkomt zo alleen dat je je gashendel te ver kan draaien. Zo hoef je tenminste niet aan je uitlaat te prutsen. Want die werkt met drukgolven en die zou ik niet willen verstoren. Knipoog Die boel hebben ze niet voor niks zo ontworpen! Maar goed, ik heb geen zin in ellelange discussies hierover. Lachen

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 11:56

Helaas werken flitspalen niet bij brommers Cheese!
Velen doen maar wat ze willen in het verkeer..vaak levensgevaarlijk (en lawaaiig)
Als ze straks een kenteken krijgen zal het een stuk beter worden!

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 11:59

Snader schreef:
De enige goede oplossing is om origineel spul te hebben... Knipoog
Hoezo prutswerk? Je voorkomt zo alleen dat je je gashendel te ver kan draaien. Zo hoef je tenminste niet aan je uitlaat te prutsen. Want die werkt met drukgolven en die zou ik niet willen verstoren. Knipoog Die boel hebben ze niet voor niks zo ontworpen! Maar goed, ik heb geen zin in ellelange discussies hierover. Lachen


Wel joh is leuk Knipoog

Dat tuinslang effect, dat heb je toch geen mooi mengsel meer? Zeker bij de scoot carbs die alleen open of dicht zijn

@Branca je word wel geflitst maar krijgt idd geen bekeuring op de mat Haha! *zucht* the good old day's Haha!