Het einde van de wereld

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Het einde van de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-04 02:15

Nee, niet nu Tong uitsteken

Maar het valt me de laatste tijd op dat het klimaat zo snel aan het veranderen is: recordzomers/winters, droogte, overstromingen, een druk hurricane season. Je hoort het steeds vaker. Misschien stevenen we wel recht op een bijna-ijstijd af, gevolgd door een gloeiend hete zomer? Niet het einde van de wereld, maar wel het einde van de wereld zoals wij die kennen. Ik denk niet dat het binnen de komende 50 jaar zal gebeuren, maar zeker een mogelijkheid voor de toekomst.

Ben benieuwd of jullie nog interessante theorieën hebben. Lachen

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 02:20

Iets te veel "The day after tomorrow" gekeken? Knipoog Denk niet dat het zo snel gaat gebeuren, zullen nog vast wel een aantal eeuwen overheen gaan Lachen.

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 08:27

Dat van het weer valt mij inderdaad ook wel een beetje op. Vooral met die orkanen en zwaardere regenbuien (vooral hier in Nederland Knipoog)

Maar het einde van de wereld? Neuh.. dat duurt nog wel even.

serena1978

Berichten: 761
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 08:32

Sypheron schreef:
Iets te veel "The day after tomorrow" gekeken? Knipoog Denk niet dat het zo snel gaat gebeuren, zullen nog vast wel een aantal eeuwen overheen gaan Lachen.


Als je een beetje meer Dicovery Channel kijkt daar worden vaak documentaire,s over dit onder werp gezien!

Het zou ook echt nog wel een eeuw duren, maar er komt weer een ijstijd!

Maar moet nog maar even op zich laten wachten, als ik er niet meer ben, dan vind ik het best! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 08:43

Het eerste wat ik dacht toen ik de titel zag was "Goh leuk alweer?" Haha!

Ik denk dat het klimaat zeer zeker aan het veranderen is, maar ik denk ook dat voor een echte verandering zoals een ijstijd wel nog eeuwen voorbij gaan.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 08:51

Maar een ijstijd is er niet van de ene op de andere dag, dat is juist een ontwikkeling van eeuwen. En het kan best zijn dat die ontwikkeling al is ingezet. Het 'eindpunt' zal dan idd pas over een paar eeuwen merkbaar zijn, maar wie weet zitten we nu al in de aanlooptijd.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 09:12

serena1978 schreef:
Als je een beetje meer Dicovery Channel kijkt daar worden vaak documentaire,s over dit onder werp gezien!


Eerst zien dan geloven, ze kunnen het weer van morgen niet eens voorspellen, laat staan van over een paar eeuwen. Misschien staat er wel iets heel anders op het punt te gebeuren.

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 09:15

Het klimaat veranderd, over de hele wereld, dat is zeker.

Maar voor een ijstijd is er wel wat meer nodig. Om te beginnen een paar eeuwen, lijkt mij Tong uitsteken

En ik denk dat het einde van de wereld zal zijn als de zon sterft. De aarde zal uit de baan geslingerd worden en alle levende wezens zullen binnen een paar seconden bevroren zijn.

Ondergang van de mens zal misschien wel wat eerder zijn...

_DuN_

Berichten: 1166
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 11:28

Zolang de mensen steeds meer domme dinge uit halen zal de natuur wel raarder gaan reageren, maar de ijstijd.... geloof er niet zo in denk ik, voorlopig dan de komende eeuwen niet nee.

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 11:34

Het is zeker aan het veranderen, maar dit is misschien wel een beetje extreem gedacht....

Ik bedoel, vorig jaar een hele hete zomer (schuld van het broeikas effect zeggen ze dan)

En dan heb je dit jaar wat meer regen en minder lekker weer en dan is het ook weer niet goed Verward

Denk dat het meer de schuld is van de media en dat er nu gewoon meer opgelet wordt dan dat er extreme veranderingen zijn.

Maar das mijn mening Knipoog