Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar
PhiaBink schreef:Tot nu toe heb ik niks gehoort dat er een verschil komt tussen partikulier of berdijfs. Ze moeten wel 1 lijn trekken, anders komen er heel wat bedrijfjes meer in Nederland.
Sylvia schreef:Sarabande, hoe denk je dat ze dat zouden moeten realiseren? Mijn vriend heeft een eenmanszaak met auto, uiteraard. Hij is doorgaans van 8 AM tot 11 PM op pad; zaterdags is ie ook regelmatig aan het werk. Daarbij betaald hij jaarlijks de eigen bijdrage voor de wagen zodat ie 'm ook gewoon privé kan gebruiken. En zo ken ik heel wat bedrijven...
Wb particulieren mogen ze het grijs kenteken verbieden wat mij betreft.
Topcob schreef:Er zijn toch ook veel bedrijven die om de drie jaar een nieuwe auto kopen vanwege de belasting? Die oude kunnen dan terug naar de garage zeg je, die geeft er dan toch ook geen kwartje meer voor? Die willen ze namelijk ook weer verkopen.
Sylvia schreef:Een garage zal er meer voor geven dan een particulier. De Inca van m'n vriend bv, heeft ie een jaar mee gereden en was 3 jaar toen hij hem kocht (ook van een bedrijf!) staat 2 jaar na dato nog steeds voor 9000 te koop bij de garage. Een garage kan dat risico nou eenmaal nemen; daarbij dalen die wagens over het algemeen niet enorm veel in waarde.
Als je bij een particulier verkoopt ben je jezelf goed aan het naaien, dan krijg je er minder voor terug dan wanneer je meteen bij de garage inruilt. Plus dat je bij de laatste BOVAG-garantie etc krijgt.
Topcob schreef:Hier ben ik het dus echt niet mee eens! Moet je bij de garage maar eens vragen hoeveel korting je krijgt als je niks inruilt.
En wat moet je met ene BOVAG-garantie op een auto die je verkoopt??