Knie tips voor mij?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-01 22:52

Ik las hier dat meerdere van jullie een knieprobleem hebben? Ikke dus ook. Korte uitleg: zit bij mij in de familie; mn kraakbeen kraakt (lol) bij het bewegen en na fietsen en of lopen worden ze een beetje dik en rood en pijnlijk. Nu na de Big0diet fitnes voel ik ze weer Scheve mond\
Iemand nog een tipje qua middeltje oid wat ik kan smeren? Huisarts kan me niet zoveel vertellen Verdrietig

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-01 23:48

Tandum of SRL-gelei helpt heel erg goed.(zalfjes) Je kan ook tijdens het lopen of fietsen een rekband om je knie doen,( sportband knie - 19.95 bij de kruivat)

Groetjes Ymke

Bartje

Berichten: 1651
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-01 00:37

zelf heb ik dat de binnenkant van mn knieschijf ruw is ipv glad en tjah.. wat IK doe is gewoon door blijven gaan met sporten, tenzij het ECHT niet meer gaat.. het slijt vanzelf een keertje hebben ze me gezegd.. dus wa mij betreft zo snel mogelijk Lachen

maar of dit nou het beste is wa je kan doen?! Frusty

coco

Berichten: 2140
Geregistreerd: 25-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-01 14:32

Mijn vriendin heeft dat ook.Ze hebben het geprobeerd te operen maar dat was mislukt.(ze heeft in beide knieen een ontsteking die minstens 4 jaar duurt)Ze gaat naar fysiothetapie en heeft altijd zo'n band om.En ze smeert er tijgerbalsem op.

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-01 14:52

klinkt misschien vreemd, maar bij mij heeft magnetiseren ontzettend geholpen. Ik liep al van jongs af aan met knieklachten rond en nix hielp meer. Ik ben toen naar een magnetiseur gegaan en die heeft me na ongeveer 10 behandelingen van de pijn verlost.

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-01 14:55

ik heb er ook last van, maar de huisarts zegt dat het niets is.
ff stoten super dik, en pijn,.
weet niet wat ik er van moet denken, met sporten heb ik een knie ding om,( meestal dan)


groetjes lara

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-01 14:57

ik heb ook knie klachten. hoe of wat ik precies heb, weten ze niet. maar ik moet juist door gaan met sporten, nite dat ik het erg vind....!

Ik heb ooka ltijd zo'n knieband om! alleen met het rijden wil het neit, want dan stroopt dat ding op!

wat ook helpt is een soort spray. en dat smeer je op je knie, en dat begint dan ongelooflijk te branden! en brand als het ware gewoon de pijn eruit! echte aanrader! alleen ik weet neit hoe dat ding heet.

coco

Berichten: 2140
Geregistreerd: 25-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-01 15:12

Die spray heet Perskindol heb ik ook een tijdje moeten gebruiken op mijn pols.

gillian

Berichten: 4421
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-01 17:30

tja ik ben natuurlijk geen dokter maar de enige optie hier is amputeren.
tot boven de knie natuurlijk want anders heeft het geen zin.
geintje *LOL* Party!! Knipoog
heel vervelend, ik heb er ook een tijd last van gehad, groeipijn zei de dokter(yeah right)
ik voelde zelfs precies aan wanneer het weer omsloeg(regen, sneeuw, vriezen)
therapie gehad, hielp geen bal, ingetaped, hielp ook niet.
niet meer fietsen heeft dus wel geholpen bij mij, maar helaas moet ik nu wel want ze hebben mn brommer gejat en gesloopt Extreme duivel zie sh*t.
nou ja sterkte ermee in ieder geval.
toedeledoki
gillian

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-01 20:26

Van ome reumatoloog mag ik niet fietsen, geen traplopen, niet de vloer boenen op mijn knieen (??), etc. Paardrijden hebben we het maar niet over gehad.
Mijn manueel heeft een oefening die soms wel helpt:

Zit op een stoel met je voet gewoon naar voren. Til je ondergeen op en draai je voet opzij, dus vooral je hiel omhoog willen brengen. Dit doe je dus terwijl je je onderbeen heft. Boven aangekomen draai je je teen weer omhoog en laat je been weer zakken. Dit dan een aantal keer herhalen. het tempo is langzaam en je hoeft niet zo hoog.
Het doel is om ook eens spieren die aan je knieschijf hechten te gebruiken wat je anders minder doet. Je schijf heeft 3 spieren en als er 1 steeds te weinig getrained wordt, trek je ook nog je schijf scheef als het ware. Bij mij verergert dit de pijn heel erg, vandaar de oefening.
Soms klinken mijn knieen als klitteband, rotgehoor.

fieke

Berichten: 1060
Geregistreerd: 08-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-01 20:48

Kun je dat ook aan je ellebogen hebben???????

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-01 21:01

ik heb altijd last van mijn enkels en polsen. Was een hele tijd over, maar nu komt het terug met mijn hardlopen Boos! , maar ja, ik loop toch wel door. Ze hebben bij mij slappe voeten geconstateerd, oefeningetje, en nog nix! Andere schoenen (zonder hak ed), ook nix. Toen ik uitgegroeid was ging het 'over' maar met belasten komt het dus weer terug!
Ik loop sowieso niet op hoge hakken, daarmee belast je je hele lichaam op een onnatuurlijke manier. Verder veel bewegen enzo (niet belast bewegen, maar gewoon buigen in de lucht zeg maar). Bij mij bewegen mijn polsen en enkels ook helemaal niet soepel zoals het hoort, maar stoterig. Lijkt net of ze meer gesmeerd moeten worden. Ik heb er nu niet echt heel erg last van (alleen als ik hardloop mijn enkels, en mijn polsen als ik ze belast met mesten ed, dan knakken ze en doen ze de rest van de dag pijn), en dat wil ik graag zo houden. Vrijdag weer naar de fysio, en dan vraag ik het hem wel weer even (ben al tig keer daar geweest om mijn enkels, de laatste tijd alleen om mijn lopen).... Zou best eens kunnen helpen, beetje fysio.