Demonstratie tegen kabinetsbeleid, 2 okt Amsterdam

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 10:47

ArwenLune schreef:
Heb je gelezen dat de oppositiepartijen elk een 'tegen-begroting' ingedient hebben waarbij ze meer banen creerden, de minima ontzagen en NIET meer begrotingstekort veroorzaakten?


Ja en kun jij me vertellen wat die tegen-begrotingen precies inhouden en waar ze het geld daarvoor dan wel vandaan halen als er zogenaamd geen begrotingstekort ontstaat?

*Maak mij niet gek dat kan ik zelf veel beter*


toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 11:54

MissJ schreef:
Hogere huren en hoger collegegeld zijn ontwikkelingen van de afgelopen jaren, dat is niet alleen van de laatste tijd.
Ik zal dat stukje over dat extra begrotingstekort wat gaat ontstaan door die tegenbegroting even opzoeken.


Makkelijk toch zo'n tegenbegroting. Weet niet wie die gehad heeft maar ik niet en ik lees of hoor ook nergens in de media wat die tegenbegroting precies inhoud. Wat is er beter wat is er slechter? Waarop bezuinigen ze niet en waar halen ze dat geld dan vandaan? Bezuinigen ze dan ergens anders op en zo ja waarop of laten ze het begrotingstekort oplopen zodat we in de toekomst nog meer rente over de staatsschuld kunnen betalen ieder jaar.

Ik kan ook wel een tegenbegroting maken en dan ben ik behoorlijk populair en sta meteen op minstens 15 zetels in de opiniepeilingen, maar of het financieel uit kan..???

*Maak mij niet gek dat kan ik zelf veel beter*

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 12:18

MissJ schreef:
Ik zoek me trouwens helemaal suf, maar ik weet niet meer waar ik die tegenbegroting vandaan had.
Ik weet wel dat Bos en Verhagen er een discussie over hadden.
Bos onderbrak Verhagen natuurlijk weer aan de lopende band, op zijn eigen irritante manier, maar de conclusie was dat de tegenbegroting van de PvdA een extra tekort van 2 miljoen/miljard zou opleveren.


Ja Wouter uit het kabouterBos was weer erg irritant en vooral dom! Heb mijn gal daar al over gespuwd in Topic over wie heeft er op dit kabinet gestemd dus zal me hier inhouden.. Haha!

*Maak mij niet gek dat kan ik zelf veel beter*

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 12:25

ArwenLune schreef:
Tegenbegrotingen worden gewoon officieel doorgerekend door de rekenkamer. Nieuws hierover stond gister of eergister in de Volkskrant. Ik neem aan dat de tegenbegrotingen wel online te vinden zijn. Het voornaamste idee was om de aftrek van de hypotheekrente te beperken.

Waar het me om gaat is dat het kabinet heel hard roept 'Ja maar het KAN niet anders' en dat de verschillende tegenbegrotingen uitwijzen dat er wel dergelijk andere opties zijn.


Oja we kunnen ook de hypotheekaftrek gewoon afschaffen zodat minimaal de helft van de koophuizen in de verkoop komen omdat de mensen ze niet meer kunnen betalen.. denk je dat er minder commentaar is als je de hypoheekaftrek aanpakt? Dan heb ik het nog niet over afschaffen maar als het echt geld op moet leveren zodat zo'n tegenbegroting uit kan dan zul je toch aardig in de hypotheekaftrek moeten snijden... staat ook half Nederland op zijn achtertse poten dat garandeer ik je!

*Maak mij niet gek dat kan ik zelf veel beter*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _kimm, Anoukjuuuhh, Berdien, Butterfly, Charaz, Exorcizamus, Facebook, Iccc, koenlover, Lalidan, laura_estee, Lisewiesje, manonutjuh, MarjanB, Momo94, Saaams, Thami, winnetou4502 en 56 bezoekers