Ervaring Houdingcorrectors?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sting

Berichten: 12857
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Ervaring Houdingcorrectors?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-04 09:56

Heeft daar iemand ervaring mee? Mijn moeder heeft nogal een kromme rug en ik heb vaak ook de neiging om zo te gaan lopen. Alleen maar omdat het anders moeite kost Bloos . Maar ik wil liever niet zon kromme rug krijgen.
Nu zag ik in de Kampioen een advertentie van een houding BH, en een houding corrector (voor zowel vrouwen als mannen).
Heeft iemand daar ervaring mee?

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 09:57

Weetje wat het is met die dingen.
Ze helpen wel, maar op een gegeven moment kan je helemaal niet meer zonder, omdat dat ding je steun geeft en de juiste houding aanleert.

Denk dat je beter naar een ergotherapeut e.d kunt gaan
Laatst bijgewerkt door Haagsemeid op 22-09-04 10:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Spetter

Berichten: 1885
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Hoogezand-Sappemeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 10:10

Als je nu al wat krom loop kun je beter naar de huisarts gaan. Je zegt dat je moeder krom loopt, kan erfelijk zijn dus. Ik was toen ik 13 was ook krom aan het groeien. Ben naar de huisarts geweest en stuurde me door naar een orthopeed. Daar werd ik voor 3,5 jaar in een brace gehesen omdat ik anders nog krommer zou groeien. Dus verwaarloos het niet! Weet niet hoe erg het is, maar misschien is een mensendieck of ceasartherapeut voldoende om je een goede houding eigen te maken. Vaak is het een kwestie van een nieuwe houding aanleren en trainen. Betekent veel oefenen! Ik zou zeker niet beginnen met houdingcorrectors als je nog niet naar een arts bent geweest.
succes er mee!
groetjes Cindy en Spetter