rijden er hier mensen met een (hart)afwijking?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

rijden er hier mensen met een (hart)afwijking?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 22:17

ikzelf heb al sinds mijn 7de een pacemaker. dit omdat ik zeer ernstige hartritmestoornissen heb. soms was het zo ernstig dat hij gewoon 7/8 slagen oversloeg en ik dus even voor 'dood' op de grond lag of op mijn stoel zat. eigenlijk zetten ze er geen bij kinderen maar omdat het zo vaak gebeurde en ik eigenlijk het advies kreeg om heel rustig te doen (gho en dan ADHD hebben) wat dus voor geen meter ging.
nu op dit moment gaat het super goed. ga eens in het half jaar op controle maar verder leef ik als ieder ander van 19 jaar. ga flink op stap had een vriend en doe gewoon dingen die ik leuk vind. doe trouwens best zwaar bijwerk. paarden. en dan heb ik ook tot nu toe nergens last van.

nu ben ik benieuwd of er hier nog meer mensen zijn met een hartafwijking of iets anders.

veel liefs [naam]

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-02 05:24

Zelf ben ik gelukkig gezond, maar ik herriner me wel dat er vroeger bij ons op de manege een vrouw jarenlang paard reed, 1 keer per week, deed af en toe ook mee aan dressuur wedstrijden en zij had (heeft waarschijnlijk nog) een pace-maker. Behalve de 'normale' mensen klachten heb ik nooit gehoord dat ze er problemen mee had....

Groetjes, Jeddah

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-02 13:05

Ik heb ook iets aan mijn hart. Ben woensdag nog bij de cardioloog geweest op controle geweest. Ik heb een vernauwing bij mijn longslagader, maar ik merk er niet veel van (Alleen in de bergen in het buitenland).

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-02 13:36

Ik heb ook een afwijking, hartritmestoornissen. Een echt duidelijke oorzaak hebben ze bij mij nog niet gevonden, maar de artsen hebben zo hun speculaties dat het gaat om een aangeboren afwijking waarbij mijn sinusknoop foute impulsen afgeeft. De laatste 2 maanden werd het pas echt gevaarlijk omdat mijn pols boven de 200 kwam en ik zo nu en dan knock out ging, dus nu slik in medicijnen wat mijn hartritme redelijk regelt. Voel me dus happy en gezond en kan alles weer doen!

merelberfe

Berichten: 674
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Eersel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-02 14:06

Ik heb ook een kleine afwijking: een ruisje in mijn hart dat is dus een klein gaatje maar ik heb er geen problemen mee hoor. heb het al sinds mijn geboorte. De doktoren wouden toen wel met een operatie dicht maken maar dat hoefde niet perse en is dus ook niet gedaan omdat ik toen in Bangladesh woonde. Maar ik heb er dus never nooit problemen van gehad.

vlieg

Berichten: 2908
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-02 14:21

Citaat:
Ik heb ook een kleine afwijking: een ruisje in mijn hart

ik ook....

Corona

Berichten: 781
Geregistreerd: 01-08-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-02 14:32

merelberfe schreef:
Ik heb ook een kleine afwijking: een ruisje in mijn hart dat is dus een klein gaatje maar ik heb er geen problemen mee hoor. heb het al sinds mijn geboorte. De doktoren wouden toen wel met een operatie dicht maken maar dat hoefde niet perse en is dus ook niet gedaan. Maar ik heb er dus never nooit problemen van gehad.

Ik ook. Ik ben ermee geboren en ik zou er over heen groeien. En dat klopte, toen ik 6 was was ie weg. Maar toen ik 14 was kwam ie weer terug. Nu ben ik 20 en hij zit er nog steeds. Mijn nicht heeft het ook zit in de familie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-02 15:04

ik schrik ervan hoeveel bokkers het aan hun hart hebben, brrr!
Lijkt me maar eng.
ik heb het gelukkig niet.
Maar dat was de vraag geloof ik niet Schijnheilig