Kan je een broek langer maken?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Samantha_

Berichten: 10797
Geregistreerd: 20-12-02

Kan je een broek langer maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-04 14:51

Een vraag voor de handige huisvrouwen onder ons, kan je een broek langer maken?
Ik heb vrij lange benen en dat in combinatie met een kleine maat. Dus bijna altijd als ik een broek koop, is ie te kort. Ik heb nu laatst een broek overgenomen van iemand, hij zit prima en is erg leuk. Alleen hij is een centimeter of 2-3 te kort!
Kan ik m langer laten maken? Eventueel door de zoom eruit te halen, kan hij denk ik al 2 of 3 cm langer zijn. Maar kan t ook op een andere manier?

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 14:55

Als je de onderste naad openmaakt(onderaan de pijp), kan je de broek wat langer maken, hoeveel langer ligt aan de omslag.
Succes!

angelfire

Berichten: 4715
Geregistreerd: 26-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 17:48

MissJ schreef:
Als je de onderste naad openmaakt(onderaan de pijp), kan je de broek wat langer maken, hoeveel langer ligt aan de omslag.
Succes!


Gaat het niet rafelen dan? Verward

cracker

Berichten: 3155
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 19:47

Ik heb geen idee of je een broek langer kan maken, maar weet wel dat ze in sommige winkels lengte en breedtematen verkopen. Ik heb er ook vaak last van dat ze te kort zijn of te wijd of allebei... Dit is dus voor mij erg handig, misschien ook wat voor jou?

angelfire

Berichten: 4715
Geregistreerd: 26-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 21:35

cracker schreef:
Ik heb geen idee of je een broek langer kan maken, maar weet wel dat ze in sommige winkels lengte en breedtematen verkopen. Ik heb er ook vaak last van dat ze te kort zijn of te wijd of allebei... Dit is dus voor mij erg handig, misschien ook wat voor jou?


Ik heb ook hele lange benen, en die lengte maten gaan tot 34..
Die zijn nog net iets te kort. Bloos!

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 00:19

Ook ik heb lange benen (en een grote wijdte maat) maar een beetje merk heeft ook lengte maten groter dan 34. Meestal niet op voorraad in de winkel maar wel te bestellen. Spijkerbroeken heb ik tegenwoordig altijd van Mac en zij hebben ook broeken in andere stoffen waar hetzelfde voor geldt. Ze verkopen ze o.a. in die grote maak in Bilthoven bij de Kwinkelier. Ik haal ze altijd bij Sophia van Amersfoort in Soest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 00:48

Hmm ik ken het, zelf lengte 36 is te kort voor mij.
Maar idd de zoom eruit halen.
En ik heb het 'geluk' dat ik toch skate broeken draag, dus koop ze wat groter, als die laag hangen maakt dat toch niet uit.

Samantha_

Berichten: 10797
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-04 10:01

Lengte 34 past wel, maar die is er niet altijd omdat ik een hele kleine maat heb in de breedte. Van spijkerbroek maat 26 of 27.
En dan is de lengte meestal 32. Maar goed, er is dus geen andere oplossing dan de zoom eruit halen? Gelukkig is t een brede zoom, dus dan wordt ie toch iets langer.

cracker

Berichten: 3155
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 20:49

Ik had laatst wel ergens een advertentie gezien, van een winkel met broeken tot lengte maat 38, weet alleen niet meer waar..... (Tja, ik had eerst dus ook altijd ruzie met die broeken, maar met die lengte maten + breedte maten lukt het toch meestal wel Lachen

Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 20:54

Hier nog iemand met lange benen. Lengtemaat 38/40 Bloos
Je kunt idd de zoom eruit halen maar je hebt dan grote kans dat hij gaat rafelen. Wat je kunt doen (als je 1cm kan missen) is tegen de goede kant een band te naaien, deze naar binnenslaan en nogmaals vast te naaien. Dan krijg je een heel dun zoompje zonder dat je daar veel stof van de broek zelf van gebruikt.

Ik maak overigens al mijn kleding zelf want echt niets past als ik het in de winkel moet kopen, bij mij zou konstant de 3-kwart look in de mode moeten zijn Haha!

_DuN_

Berichten: 1166
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 20:56

Ik heb dat ook wel s gehad, heb toen een ander kleur stof eronder gedaan wat leuk bij paste.. was een leuk resultaat geworden

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 21:48

samantha23 schreef:
Lengte 34 past wel, maar die is er niet altijd omdat ik een hele kleine maat heb in de breedte. Van spijkerbroek maat 26 of 27.
En dan is de lengte meestal 32.


Toch zijn ze er wel hoor, wat beter zoeken Tong uitsteken . Anders kunnen ze waarschijnlijk wel besteld worden.

_Emma_

Berichten: 6275
Geregistreerd: 18-04-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 22:21

Ik heb juist korte benen, m'n broeken moeten altijd korter gemaakt worden... (of ik heb een te dikke kont Schijnheilig )

promiss

Berichten: 2723
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: ( Zeeuws Vlaanderen )

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 22:25

ja das bij mij ook hihi..ik heb echt geen idee of je die nu ook langer kan maken...

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 22:25

Als het een brede zoom is haal je hem er uit, en leg je er een hele kleine zoom in.

Vaak is een zoom zelfs 2 of 3 keer om geslagen.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 22:55

Ik doe dat ook vaak bij broeken die zoom eruit en dan weer vast stikken onderaan helpt helaas maar voor een paar cm. Soms koop je een broek en dan stik je hem los en dan krimpt dat onding ook nog. Ik weeg 55 kg en ben 1.84 lang dat is ook vrij lastig winkelen. Bij de WE (grote verstigingen) hebben ze wel eens broeken in kleine lengtematen die zijn vaak nog in de aanbieding ook OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 10:33

Ik heb ook een broek langer laten maken (bij de schoenmaker), nu kan ik hem weer aan hebben. Lachen