Een jongen uit myn klas heeft byna iemand vermoord

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SPRINGEN

Berichten: 413
Geregistreerd: 10-03-04
Woonplaats: Zelhem, Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 19:32

Hij mag wel flink lang naar een inrichting.
Dat er zulke figuren rond lopen.

Stinkmodder

Berichten: 7975
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 20:06

Ik vind niet dat je de 'schuld' bij de ouders moet leggen. En Sorane, als je dat zou doen, dan ben je zelf niets beter als dat kind...

Ik zou het doodeng vinden als dat joch bij me in de buurt woonde, of op school zat!! Hoop dat ie een beste straf krijgt...

Jady

Berichten: 2099
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-04 20:12

Nee, we leggen de schuld ook niet bij de ouders.
Maar alsnog dragen de ouders wel bij in de persoonlijkheid van het kind.
Maargoed, deze jongen is gewoon gestoord....Hoe je het wendt of keert..

Sietez

Berichten: 8795
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 20:58

Jeetje echt verschikkelijk! Dat kind heeft echt hulp nodig, en hopelijk snel.
Hoop ook dat een flink zware straf krijgt, maar meestal zitten ze maar een paar jaar en dan zijn ze weer vrij, alsof ze daar veel van leren ofzo..

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 21:00

Tjee wat erg zeg! Bloos!

Hoezo heethoofdje?

Dyyy

Berichten: 5360
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Geleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 21:02

Dat is echt niet normaal zeg! Je gaat toch niet zomaar iemand vermoorden! Die jongen heeft echt hulp nodig

Jady

Berichten: 2099
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-04 21:15

Ik vind het echt erg dat het zover heeft moeten komen voordat hij pas ogesloten word....

Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 21:42

damn het word steeds erger he.

toch heb ik dezelfde gedachtegang als sorane.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 21:56

Ik denk dat die jongen heel dringend hulp nodig heeft, op psychisch vlak. Die is echt volledig de draad kwijt. Dan doet een vader die dat min of meer stimuleert (met mes op zak) alleen maar een extra duit in het zakje, daar ben ik het mee eens. Maar een weldenkende jongen van 14 snapt ook wel dat dat niet dé manier is. Die jongen heeft echt een zware geestelijke afwijking, volgens mij is hij gewoon labiel en dus extra vatbaar voor dit soort dingen.
Vreselijk dat zoiets kan gebeuren, dat begrijp je toch niet? Zeker als hij al min of meer bekend staat om dit soort belachelijke acties. Zo iemand maakt nog eens écht slachtoffers

Jady

Berichten: 2099
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-04 22:01

Ja precies, en onze hele klas wachtte in spanning af wie van onze school/klas weer het eerst volgende slachtoffer zou gaan worden....Helaas werd het iemand uit zijn wijk die het bijna met de dood moest bekopen...

Jady

Berichten: 2099
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-04 22:02

Het vreselijke is, dat niemand hem tot een halt durfde en kon roepen...
de jongen in kwestie is een beer van een gast en echt onmetelijk sterk!!

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 22:18

Jezus... Wat een ziek figuur zeg. Hoop echt dat hij goed gestraft wordt. Maar ja dat zal wel weer niet. De nederlanse wetgeving is zooo krom. Je kan een heel dorp uitmoorden en ze zeggen : foei niet meer doen. En als je de belasting oplicht krijg je gelijk ik weet niet hoe veel jaar celstraf.
Het lijkt me een heel eng idee om zo iemand in de klas of in de buurt te hebben. Brrr

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 22:23

Jeetje mina......wat erg zeg...het zal je kind maar wezen Scheve mond
Ik ga het zo even kijken want het komt zo bij Hart van Nederland.

Jady

Berichten: 2099
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-04 22:28

Op de tv zeiden ze vanmiddag: niemand had dit verwacht want hij was zo rustig en aardig....
Boos!:(:(:(
Iedereen was verdomme doodsbang voor hem!!

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 11:04

Jeetje, je bent jong en je wild wat
Vreselijk dat zoiets gebeurd, lijkt me dat die jongen heel veel hulp en psychhise bijstand nodig heeft.

blensink

Berichten: 5608
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Benidorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 18:37

Ik hoop niet dat ik nu veel mensen tegen mij krijg, maar ik denk dat de afkomst van deze jongen er niet zoveel toe doet. In elke afkomst zitten goede en slechte mensen, vaak word alles over een kam geschoren. Ik denk dat de straffen in nederland gewoon te milt zijn, en in nederland kan ook alles. Wat denk je 6-8 jaar als je iemand vermoord dat is toch niets. En dan in een gevangenis wat voor de meeste vergeleken word met een hotel. Maar het sluit natuurlijk niet uit dat deze jongen echt niet alles op een rijtje heeft zitten, het is gewoon verschikkelijk voor woorden, en logish dat zelfs de leraren bang zijn tegenwoordig. Waar gaat dat naartoe.

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 19:39

blensink schreef:
Ik hoop niet dat ik nu veel mensen tegen mij krijg, maar ik denk dat de afkomst van deze jongen er niet zoveel toe doet. In elke afkomst zitten goede en slechte mensen, vaak word alles over een kam geschoren. Ik denk dat de straffen in nederland gewoon te milt zijn, en in nederland kan ook alles. Wat denk je 6-8 jaar als je iemand vermoord dat is toch niets. En dan in een gevangenis wat voor de meeste vergeleken word met een hotel. Maar het sluit natuurlijk niet uit dat deze jongen echt niet alles op een rijtje heeft zitten, het is gewoon verschikkelijk voor woorden, en logish dat zelfs de leraren bang zijn tegenwoordig. Waar gaat dat naartoe.


In elke afkomst zitten goede en slechte mensen, dat is waar. Maar in bepaalde afkomsten zitten gewoon meer slechte mensen dan in andere. Over het algemeen zijn turken en marokanen niets dan ellende (jaja, er zitten een paar goede tussen..).

Zwaardere staffen moeten er zowiezo komen, al is het maar om het leed van de slachtoffers te verzachten. Want ik denk op zich dat criminelen niet stoppen met moorden en stelen omdat ze mischien levenslang de bak in gaan, of de doodstraf krijgen. Als een moordenaar met een honkbal knuppel iemand dood wil slaan gaat ie niet op het laatste moment even nadenken van: "O, wacht eens even, als ik dit doe, dan beland ik levenslang in de bak". Zo denken die idioten niet. Zwaardere straffen moeten er vooral komen om de mens van levensgevaarlijke idioten te beschermen door ze af te maken of levenslang op te sluiten. Maar zwaardere straffen als een voorbeeld voor criminelen om ze van misdaden te weerhouden werkt niet.

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 19:48

hmm en mijn broertje werd "opgeborgen" omdat ie een paar keer een raam in stukken had geslagen en wat kleine probleempjes had.
Wat erg dat het zo ver moest komen zeg met die jongen.. Boos!

druipbles
Berichten: 60
Geregistreerd: 18-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 19:51

wat een ziek kereltje zeg... Scheve mond

Jady

Berichten: 2099
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-04 20:47

Heeel ziek ja...

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 20:52

Natalie schreef:
Leuk, fijn en fantastische reactie.. Als je dat doet ben je toch geen haar beter dan de dader zelf... Ik zeg niet dat hij niet gestraft moet worden, liefst nog ernstig ook... maar oog om oog, tand om tand vind ik niet de manier waarop.

Verschrikkelijk dat zo'n dingen gebeuren, en dan al door kinderen... Vraag me soms af waar het naartoe moet met de maatschappij als het zo blijft doorgaan...



Daar kunnen we over twisten... imo ben je dan toch echt nog altijd beter dan de dader omdat je tenminste een zeer gegronde reden hebt!!! Sorry hoor, maar als iemand op zo'n manier aan mijn dieren/partner/familie/vrienden (of kinderen als ik ze zou hebben) zou komen dan zou ik ze toch echt het licht uit de ogen willen slaan... noem het maar beschermingsinstinct/drift ten opzichte van mijn dierbaren...

gucci_girl
Berichten: 3925
Geregistreerd: 05-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 21:56

die jongen is echt ziek.. ik las het vandaagin de metro...

Jady

Berichten: 2099
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-04 23:43

vikki schreef:
Daar kunnen we over twisten... imo ben je dan toch echt nog altijd beter dan de dader omdat je tenminste een zeer gegronde reden hebt!!! Sorry hoor, maar als iemand op zo'n manier aan mijn dieren/partner/familie/vrienden (of kinderen als ik ze zou hebben) zou komen dan zou ik ze toch echt het licht uit de ogen willen slaan... noem het maar beschermingsinstinct/drift ten opzichte van mijn dierbaren...


Hoe erg ik dit ook vind, als hij een van mijn vrienden/familie/andere dierbaren aan had geraakt had ik hem ook even flink op zn hoofd geramd met een ijzeren honkbalknuppel....
Daarna het liefst met een molensteen om zn nekkie de sloot in....

_DuN_

Berichten: 1166
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 00:16

tsjoh wat een opblaas kikker, ben benieuwd of ze m wel goed straffen ervoor.

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 11:02

blensink schreef:
Ik hoop niet dat ik nu veel mensen tegen mij krijg, maar ik denk dat de afkomst van deze jongen er niet zoveel toe doet. In elke afkomst zitten goede en slechte mensen, vaak word alles over een kam geschoren.

Klopt, ik heb toevallig wel wat turkse vriendinnen, ze zijn gewoon heel lief!