Wie heeft een Rottweiler keer Bernen Sennen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30609
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Wie heeft een Rottweiler keer Bernen Sennen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-02 20:48

Ik krijg misschien een kruising Rottweiler keer Bernen Sennen. Wie heeft er zo'n kruising? Zal je er wat over willen vertellen? Wie heeft er foto's van deze kruising? Ik heb ze zelf nog nooit gezien. Alvast bedankt!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 21:38

is dat niet een apenseller senne hond??

groetjes [naam]

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 22:06

Appenzeller is een apart ras. Zijn kleiner en feller. Meer richting terriƫr.

Die kruising ken ik niet. Ben niet zo voor het kruisen van raszuivere honden, niet bewust in ieder geval. Wij hebben wel jaren een Berner Senne gehad. Super hond. En de rottweilers die ik ken zijn ook gouden honden (mits afgericht!) dus volgens zit het met die kruising ook wel goed.

Mikey
Berichten: 1090
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Goor/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 22:22

Waarom ben je niet voor het kruisen van Rashonden? Wij hebben 2 keer een Berner Sennen hond gehad en allebei maar 2,5 jaar geworden (snif snif) waarschijnlijk omdat ze nogal door gefokt zijn. Als je ze gaat kruisen met een ander ras, fok je er goede dingen bij in en blijft zo'n beestje veel gezonder! Vooral met van die doorgefokte rassen (bernersennen en labrador, om maar ff de bekendste te noemen) vind ik het goed, zo komt er nieuw "bloed" bij in.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 22:26

Onze Berner is bijna 11 geworden. Kwestie van een goede fokker uitzoeken (rasvereniging!) en op de bloedlijnen letten of er niet teveel doorgefokt is.
Daarvoor hebben we een andere gehad die ook maar 2,5 geworden is (kritische leeftijd?) maar dat had een andere oorzaak, had ook eerder of later kunnen gebeuren (bloedvergiftiging).

Waarom ik tegen het kruisen van raszuivere honden ben? Simpel, om het ras zuiver te houden. Leuke vuilnisbakkies zijn er al genoeg, ga eens bij het asiel langs, dus ik ben er niet voor om bewust een kruising te maken. Ongelukje kan gebeuren, maar bewust? Nee, dank u.

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30609
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-02 06:36

Het is niet expres gebeurd. Maar er lopen bij mij in de buurt zoveel honden dat er nog weleens puppies komen. Er komen er nu dus ook kruising Rottweiler keer Bernen Sennen. Het lijken mij erg leuke honden. Maar is er iemand die zo'n kruising heeft of kent?

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 12:03

Bij mij op stal loopt er eentje! Leuk braaf beest, maar ook wel waaks. Ik heb ook een kruising Hollandse Herder met Berner Sennen gekend, was ook een ontzettend gave hond.

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 12:08

Ik heb een kruising berner x duitse herder, die kruisings zijn gaaf! Was een foutje, maar er is een hele mooie hond uitgekomen. Ik heb ook een rottweiler, maar een kruising tussen een berner en een rottweiler? Nog nooit gezien, wil wel foto's zien als je er zo 1 hebt! Wat ga je dan met de staart doen, erop of eraf?

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 13:11

Begin nou niet aan een kruising.
Kruisingen van raszuivere grote honden geven vaak ellende...

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30609
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-02 19:22

Sando dat valt echt heel erg mee, want ik ken veel kruisingen met grote raszuivere honden.

De foto zal wel lang duren, want het duurt nog in ieder geval nog +/- 2 maanden voor ze geboren worden.

Ik ben daarom erg nieuwsgierig naar hoe ze eruitzien. Ik heb natuurlijk wel een aardig idee.

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 21:51

Wij hebben een kruising, beaglex spaniel (vermoeden ze)
En iedereen vind mijn hond gaaf! (is ie ook! Lovers )

En dierenarts heeft me ooit gezegt: kruisingen worden vaak ouder, omdat ze niet zijn doorgefokt!

E onze hond heeft wel eens 4 pups veroorzaakt ( Bloos Haha! Lovers )
Alle 4 een goed tehuis gekregen!

Vaak zijn mensen zo negatief tegenover een kruising! Boos!

wietske
Berichten: 60
Geregistreerd: 10-11-01
Woonplaats: noordbergum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 22:30

Ook wij hebben een kruising en het is en hele leuke en vooral lieve hond.
Het is een kruising bouvier met waarschijnlijk een ierse wolfshond,een hele grote hond dus,maar ze is supper gezond,terwijl vrienden van ons een evenoud hondje kochten(labrador) en die heeft nu al last van de gewrichten (1jaar oud). Verward

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 00:47

Ik heb meerdere Rottweilers gehad en vind het een super ras! Ze zijn wel erg dominant, ik raad je ook aan met je kruising naar kursus te gaan, OOK als je wel vaker honden hebt gehad, een Rottweiler is altijd een geval apart.

Het zijn super waak honden, blaffen alleen als het nodig is (dus niet om een duif in de tuin...zoals mijn Border-Collies)

Ik denk dat de combie met Berner Senner wel wat rustiger zal zijn, maar toch, wees wel op je hoede, en wees heel consequent!

Heeeel veeeel plezier met je pup!