iemand alweer naar les geweest?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marja

Berichten: 1693
Geregistreerd: 16-03-01
Woonplaats: Op m'n berg in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-01 12:57

Ik vind het zo onduidelijk allemaal. In ieder geval is de hal van onze rijvereniging nog steeds 'gesloten wegens MKZ'. Nu ben ik benieuwd of andere rijverenigingen alweer lessen en wedstrijden door laten gaan. Als dit namelijk het geval is, kan ik onze voorzitter er misschien ook van overtuigen dat het weer kan. Verder ben ik benieuwd naar de 'voorzorgsmaatregelen' die bij die rijverenigingen genomen worden (volledige hygieneprotocol of alleen trailers en schoenen ontsmetten).

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-01 13:13

mmmm, bij ons gaan de lessen ook nog steeds niet door. zullen de manege pony's wel lekker vinden. ze staan volgens mij al dik 3 week stil. ja, ze gaan in het land hoor, maar verder worden ze niet gebruikt!

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-01 14:01

Ik les niet bij een rijvereniging, maar ik heb privelessen in Brummen en ik woon in Almere. Ik heb dus 8 weken geen les gehad en sinds twee weken ga ik weer (ik les bij een dressuurstal, dus er staan veel paarden, maar geen evenhoevigen...)Helaas moet ik een pl***eind omrijden, want je mag niet door het toezichtsgebied heen en ik moet precies aan de andere kant daarvan zijn..moet er nu dus omheen!!!
Wedstrijden gaan in deze regio nauwelijks door, helaas!

Groetjes Suzanne

Jet

Berichten: 11997
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-01 18:25

Hoi Marja,

ik les in Schagerbrug bij LR en PC West Friesland en onze lessen gaan ook nog niet door. Officieel mogen paarden die bij evenhoevigen staan nog steeds niet bij andere paarden komen, korter dan 30 dagen. Dit houdt in dat veel van onze club nog niet mogen komen. Daarom gaan de lessen nog niet door. Volgens mij gaan hier in de buurt nog geen wedstrijden door, omdat ze vaak op weilanden zijn waar ook evenhoevigen hebben gelopen. Dit mag ook nog steeds niet. Hopen dat het snel over is, maar dat is afwachten.
Groetjes van Jet.

Marja

Berichten: 1693
Geregistreerd: 16-03-01
Woonplaats: Op m'n berg in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-01 18:32

Dankjewel Jet, dat is bij ons ook de reden die de voorzitter aangeeft. Hiermee dupeert hij echter mensen zoals ik, mensen die hun paarden daar hebben staan waar ook evenhoevigen staan zouden zelf verantwoordelijk moeten zijn. Ik vind dit niet de taak van het bestuur van een rijvereniging. Gedeeltelijk open dus met die rijhallen en bakken! Natuurlijk vervelend voor de mensen die dan niet mogen komen, maar moeten wij daar de dupe van zijn?

Jet

Berichten: 11997
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-01 22:29

Hoi Marja,

wij zijn een kleine vereniging en hebben alleen een buitenbak. Bij ons is het zo, dat als je niet bij evenhoevigen staat, dat je wel naar die bak toe mag en er zelf rijden. Dat is inderdaad je eigen verantwoording. Maar de lessen gaan volgens mij niet door omdat ze dan te weinig ruiters over zouden houden. Ook moet je dan alle trailers en de paardehoeven ontsmetten, zowel thuis als op club als je aankomt, als op club als je weggaat, als thuis weer als je terugkomt. Erg veel werk. De meesten bij ons hebben wel thuis rijmogelijkheden, en krijgen privéles, anderen hebben die mogelijkheid niet, maar hebben een stel geiten. Zodoende draaien bij ons de lessen niet. Verder rijdt ik twee keer per week met de losse auto langs de binnenbak van de Wieringermeerruiters en daar is ook alles steeds donker, terwijl het anders krioelt van de trailers, dus ook daar geen lessen. Dat houd ik steeds maar in de gaten, dat is een grote vereniging en als ze daar weer lessen, zal het bij ons ook wel weer kunnen. Ook jammer van de wedstrijden, maar dat komt wel weer.
Groetjes van Jet.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-01 09:06

vanavond ga ik voor het eerst weer naar de rijvereniging. Er zijn daar koeien maar daar komt niemand meer bij behalve de stalhouders zelf.