Wat is DE shampoo voor jouw haar?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Wat is DE shampoo voor jouw haar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-04 14:39

AARGH.. Boos! heb net voor de tweede keer vandaag mijn haar gewassen omdat ik vanmorgen de verkeerde fles te pakken had (Andrelon Glad & Steil, voor eigenwijs haar). Resultaat was een dun futloos bosje haar.

Nu weer met mijn nieuwste probeersel gewassen; Clairol Herbal Essences voor droog/beschadigd haar (ja, die van die OOOH JAAAA reclame Bloos ) en wonderbaarlijk, dit lijkt wel te werken voor mij. Ik ben nu op de helft van de fles en nog steeds tevreden.

Ik heb droog haar, maar bovenop wordt het snel vet. Geen goede combi. Ik moet het echt dagelijks wassen. Ik doe al jaren allerlei shampoo's uitproberen, maar steeds merk ik weer dat dit em ook niet is. Ik hoop dat ik nu dus DE shampoo voor mijn haar gevonden heb.

Welke shampoo doet het 'm voor jouw haar?

Nadir

Berichten: 12713
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 14:41

Heb nog steeds niet de goede shampoo gevonden... Moet nog steeds bij de kapper vragen wat voor mijn haar het beste is, aangezien het na 1 dag niet wassen al helemaal vet en klef is... Scheve mond

Heb nu dus gewoon 1tje die ik lekker vind ruiken... Walnoten van Guhl... Bloos

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 14:42

Bij mij Elvive (was vroeger Elseve) Volume (de blauwe). Als ik die gebruik is er niks aan de hand. Geen klitten na het wassen en het wordt niet snel vet. Soms gebruik ik ook de groene Elvive, voor haar neigend tot vet. Dat heb ik altijd als ik op vakantie ben geweest waar ik iedere dag mijn haar heb gewassen.
Ik zweer dus bij Elvive. Heb nu een fles Andrelon met Hop-extract. Vind het 3x niks. Slap, futloos haar, klitten na het wassen en ik vind hem niet zo heel erg lekker ruiken.

Van de mousse heb ik trouwens wel weer Andrelon met hop-extract Haha!.
Laatst bijgewerkt door Rinoa op 16-09-04 15:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Jady

Berichten: 2099
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 14:43

Andrelon zomerblond, op de een of andere manier haalt ie mn haar goed uit de klit en maakt het zacht Haha!

Jady

Berichten: 2099
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 14:44

Ohja, de andrelon kiwi is ook errug goed.
En verder gebruik ik alles emt perzik en mango, of het nou goed is voor mijn haar of niet.
Het ruikt zo lekker!!Ik ben echt mango/perzik verslaafd Haha!

Guess001
Berichten: 5160
Geregistreerd: 09-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 14:45

lies schreef:
Ik doe al jaren allerlei shampoo's uitproberen,


Liesje toch! Haha!

Maar even serieus, ik zit met hetzelfde als jij. Onder droog, boven snel vet. Daarnaast erg pluizig. Ik probeer ook alles uit. Trap ook altijd in die reclames enzo Haha!
Mijn tactiek is tot nu toe: vaak van shampoo wisselen *LOL*
Als ik mijn haar weer met iets nieuws was, gaat dat een tijdje goed tot het niet emer werkt ofzo (haargewenning Verward ) dus dan schaf ik maar weer wat nieuws aan Haha!
Wat ik nu thuis heb staan Haha! :
- Andrelon glanshampoo (was ik nu mee, werkt goed OK dan! )
- Andrelon glad en steil ( Misselijk )
- Lee stafford Poker straight
- L'oreal dure kappershampoo
- Fructis (weet niet meer welke)
Dus ik switch nogal eens.
Daarnaast heb ik thuis zo'n enorm aantal haarverzorgingsproducten, daarw ord je eng van Haha! Tsja mijn haar en ik.. het blijft lastig

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 14:49

Andrelon Bamboe geloof ik

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 14:50

Bealy schreef:
Liesje toch! Haha!

Maar even serieus, ik zit met hetzelfde als jij. Onder droog, boven snel vet. Daarnaast erg pluizig. Ik probeer ook alles uit. Trap ook altijd in die reclames enzo Haha!
Mijn tactiek is tot nu toe: vaak van shampoo wisselen *LOL*
Als ik mijn haar weer met iets nieuws was, gaat dat een tijdje goed tot het niet emer werkt ofzo (haargewenning Verward ) dus dan schaf ik maar weer wat nieuws aan Haha!
Wat ik nu thuis heb staan Haha! :
- Andrelon glanshampoo (was ik nu mee, werkt goed OK dan! )
- Andrelon glad en steil ( Misselijk )
- Lee stafford Poker straight
- L'oreal dure kappershampoo
- Fructis (weet niet meer welke)
Dus ik switch nogal eens.
Daarnaast heb ik thuis zo'n enorm aantal haarverzorgingsproducten, daarw ord je eng van Haha! Tsja mijn haar en ik.. het blijft lastig

Ik heb precies ook zulk haar net stro maar wel gauw vet aan de bovenkant. Nu heb ik ook een tijdje glas en steil gebruikt maar werkt hij niet meer in ene. Fructis heb ik ook een tijd gebruikt ook die versie tegen pluis maar helpt ook niet meer dus lees geduldig mee in dit topic Nagelbijten / Gniffelen

Guess001
Berichten: 5160
Geregistreerd: 09-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 14:53

gouda schreef:
Ik heb precies ook zulk haar net stro maar wel gauw vet aan de bovenkant. Nu heb ik ook een tijdje glas en steil gebruikt maar werkt hij niet meer in ene. Fructis heb ik ook een tijd gebruikt ook die versie tegen pluis maar helpt ook niet meer dus lees geduldig mee in dit topic Nagelbijten / Gniffelen

Weet je welke echt fijn is (maar zo duur..... Frusty ) een shampoo van Redken voor droog haar, de allsoft, die is zoo heerlijk maar nu net wat te duur voor mij als student (en te lui om te halen Haha!)

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 14:56

Bealy schreef:
Weet je welke echt fijn is (maar zo duur..... Frusty ) een shampoo van Redken voor droog haar, de allsoft, die is zoo heerlijk maar nu net wat te duur voor mij als student (en te lui om te halen Haha!)

Moet je die bij de kapper halen of hebben ze die gewoon bij de drogist heb er alles Haha! voor over voor glad haar.

Emilia

Berichten: 4042
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Ergens op het platteland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 15:04

Gewoon die van de Aldi Haha! !Van andere krijg ik jeuk!!Zelfs van al die dure prut Verward

Caira
Berichten: 26056
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 15:04

ik heb andrelon balans, dat is het enige wat helpt tegen mijn pluishaar.

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 15:04

Ik gebruik Elseve Color Vive, zowel de shampoo als de cremespoeling. Daarmee houd je de kleuren van geverfd haar langer mooi. (zeggen ze Knipoog )
Ik heb ook wel goedkopere merken geprobeerd maar die bevallen toch niet zo goed als de Elseve.

PPPeet

Berichten: 5965
Geregistreerd: 06-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 15:05

Jady schreef:
Andrelon zomerblond, op de een of andere manier haalt ie mn haar goed uit de klit en maakt het zacht Haha!


Ja die heb ik ook en dan ook de creme spoeling ervan! Af en toe gebruik ik ook fructise van garnier en daar ben ik ook super tevreden over!

Als mousse heb ik altijd die van andrelon die smeert lekkeer fijn uit en je hebt niet van die kleverige handen na-afloop...

Saera

Berichten: 178
Geregistreerd: 01-04-04
Woonplaats: Zuidholland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 15:07

fructis + fructis vier minuten maskertje
En soms oliemasker van Guhl

Elke

Berichten: 5885
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 15:08

eeemh die moet ik nog ontdekken. Mensen die verstand hebben van shampoo's, ik heb pluizig stro haar maar niet vet. Dus als iemand nog iedeeen heeft Haha!

Saera

Berichten: 178
Geregistreerd: 01-04-04
Woonplaats: Zuidholland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 15:10

ik heb (erg) droge krullen, dus ik zou sowieso 1 of 2 keer in de week een masker aanraden. Verder.. speciale shampoos voor droog haar..

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 15:13

Mijn portemonee rent altijd heel hard weg als ik shampoo's en conditioners ga kopen:

Mijn favo lijstje:

Sheer Blond (John Frieda)
Kerastase (als ik bij de kapper kom)

Herbal Essence ben ik ook erg tevreden over (en m'n portemonee trouwens ook wel Haha! )

Ik heb erg lang haar dus ben aardig wat aan shampoo en conditioners kwijt, maar ik heb er ook een coupe 'd soleil in en als ik geen goede s&c gebruik is het al snel stro-achtig...

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 15:18

Timotei Blond en Timotei katoen.
De enige shampoo waar mn haar niet statisch van wordt, of waarvan het superslap wordt. Ik sla morgen weer een paar flessen in (in Londen)

Dorée

Berichten: 6707
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 15:23

Tot nu toe bevalt Gliss Kur me het beste. Voor droog/beschadigd haar.
Maar ik wissel ook nogal eens van shampoo.

Dat je haar snel vet wordt komt gewoon doordat je het vaak wast en eigenlijk is dat ook niet goed voor je haar. Ik doe het ook. Dagelijks.
Komt omdat ik dat een keer in een vakantie heb gedaan toen ik elke dag werkte en ik mijn haar anders te vies vond en nu kom ik er dus niet meer vanaf.
Je moet dat eigenlijk langzaamaan afbouwen tot 2 a 3 keer in de week, maar als ik ergens niet tegen kan is het vet haar, dus dan was ik het maar weer.
Ik zit overigens ook wel veel met mijn handen in mijn haar. Daardoor wordt het ook sneller vet.

Tinuss

Berichten: 1962
Geregistreerd: 21-10-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 15:26

Ik gebruik kerastase shampoo te koop bij de kapper.
Is speciaal voor de geveolige hoofdhuid. Aangezien ik vaak last had van jeuk op mijn hoofd.
En nu dus niet meer.
Is wel vrij prijzig maar je hebt weinig nodig en het helpt mij van de jeuk af

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 15:26

Ik heb Andrelon met zonnebloemextract voor ieder haartype en voor iedere dag Haha!
Ben er wel tevreden over, had lang dat ik veel afwisselde maar ben nu al met de 3de fles andrelon bezig, ben nog nooit zolang tevreden geweest over één bepaalde shampoo Cool
Andrelon voor blond haar is trouwens ook fijn, maar ik heb mijn haar geverfd, dus ja Tong uitsteken

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 15:36

Ik gebruik de shampoo en conditioner van Loreal met paars etiketje. Voor meer volume. Want dat wil ik: meer volume, en GEEN statisch haar! maar echt 100% tevreden ben ik nog niet. Andrelon Hop vind ik 3 keer niks. Shampoo van Wella voor meer volume krijg ik super statisch haar van.. Dus ik probeer vrolijk verder.. Scheve mond Iemand nog tips?

Voor mensen van wie het haar snel pluist:

John Frieda Frizz Ease (anti-Pluis Finishing creme)! Wondermiddeltje hoor!

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 15:40

Ik (lang haar, droog + vet) ben nu best tevreden over Schwarzkopf 7 kruiden (oid)

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 15:42

Ik ben benieuwd naar tips van mensen met dun en futloos haar dat gauw statisch is: welke shampoo?

En kun je met dun haar (dat snel statisch is) nu beter wel of geen conditioner gebruiken???????