Lieve kassameisjes....

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Lieve kassameisjes....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 17:32

en dan vooral die van de AH in DH.

Het zal heus niet alleen aan jullie liggen.
Waarschijnlijk is het een samenloop van omstandigheden, of simpelweg wrong time, wrong place.
Maar steeds als ik jullie tref verdwijnt spontaan mijn goede humeur...

Ik snap best dat jullie een poedersuiker baan hebben, dat het saai en eentonig is.
Dat jullie de meest vreselijke klanten aan jullie lopende bandje krijgen en dat jullie uren daar zitten voor een schamel loontje.
Waarschijnlijk tref ik jullie ook altijd aan het einde van jullie dienst, of op het moment dat jullie hard aan pauze toe zijn.

Maar lieve kassameisjes, boodschappen doen is ook niet altijd leuk.
Je moet kiezen wat je wilt eten..loopt te zeulen met een mandje, omdat je dacht dat alles er wel in zou passen, maar achteraf heb je meer nodig en is het mandje loodzwaar.
Dan sta je altijd in de langste rij, wachtend tot jullie de belofte nakomen die zo mooi op de bordjes staat. " staat u met 3 in een rij? dan openen wij een kassa erbij"
Maar waarschijnlijk gaat deze slogan nooit op als ik boodschappen doe..

Jullie kunnen dat nog goedmaken.
Door niet naar beneden te kijken als je goedemiddag/goedenavond zegt.
Door de kauwgom uit je mond te halen.
Door het schitterend geoefende zinnetje " bedankt, tot ziens, fijne dag nog" ook welgemeend te zeggen en dit niet op monotone toon te doen.
En door niet met een dodelijke blik te kijken als ik zeg dat ik het bonnetje niet mee hoef.

Dus lieve kassameisjes, ook al is het nog zo'n rot baan.... Doe alsof je het leuk vind.
Word het boodschappen doen weer wat aangenamer.

Blackje
Berichten: 7118
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: In de wolken..........

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 17:38

Haha! whaha leuk verhaal (al vond jij het wat minder natuurlijk)
ach ik heb ook achter de kassa gezeten en het was idd geen leuke baan, maar probeerde altijd nog aardig te doen enzo, ben er ook niet al te lang blijven hangen Knipoog

SweetTinka

Berichten: 2135
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Hoensbroek/Eindhoven (op kamers)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 17:59

Ik heb nog een toevoeging...

Ook al ronden jullie bedragen nu af op 5 eurocent... De 1 en 2 centjes zijn nog steeds een wettig betaalmiddel! Dus ik mag daar ook mee betalen en dat blijf ik ook zeker doen, totdat het verboden is.

Haha!

Nadir

Berichten: 12720
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 18:04

Haha... Haha!
Beetje supermarkt gefrustreerd?!

Je hebt wel gelijk, tegenwoordig zijn ze vaak verschrikkelijk irritant...

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 18:24

Idd wat SweetTinka zegt. Waarschijnlijk is ze dat nog niet zo goed uitgelegd... Tegen mij zeggen ze dus ook doodleuk dat ze het niet accepteren. Nou ik heb nog een hele bak thuis staan en ik ben van plan die vnml bij de AH te spenderen. EAT YOUR HEART OUT!

Tamara

Berichten: 10444
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 18:29

Moet zeggen, moest wel even lachen, je hebt het heel grappig verwoord! *LOL* Ik ben ook een kassameisje maar ik voel me niet aangesproken omdat ik over het algemeen mijn best doe om vriendelijk te zijn tegen de klanten. Maja, ook ik heb wel eens mijn dag niet Knipoog Moet zeggen dat ik me ook nog wel eens erger aan collega-kassameisjes die soms echt op het onbeschofte af zijn... Scheve mond

Leo

Berichten: 50114
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 18:40

Leuk verhaaltje

1 en 2 cent neem ik ook nog gewoon aan, maar het onafgeronde bedrag kan ik niet aannemen, omdat de kassacomputer dat niet slikt Scheve mond Vreemd vind ik het, maargoed, zo zijn die dingen nu eenmaal geprogrammeerd.

Misschien moet je in Anna Paulowna bij de SDB boodschappen gaan doen, daar zijn de meeste kassacollega's wel vriendelijk (voor zover ik m'n collega's heb gezien Lachen )

minka

Berichten: 5689
Geregistreerd: 25-12-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 18:46

Haha, ik ben ook ooit kassiere geweest, wat is dat een p*kke baantje zeg... Maar ik moet toegeven dat ik me af en toe ook erger aan de meisjes achter de kassa als ik boodschappen moet doen. Sommige zijn echt nep enthousiast en bij andere kan er nog niet eens een lachje vanaf...

MiekSpeciaal
Berichten: 2813
Geregistreerd: 28-05-03
Woonplaats: Den-Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 18:47

Leuk verhaaltje Lachen

Kom een keer hier boodschappen doen? Ik ben een heel gezellig kassameisje hoor Haha! Maar inderdaad, onafgeronde bedragen kent de kassacomputer niet meer. Dan leg ik meestal even beleefd uit dat ik hen niks terug kan geven, aangezien ik ook (bijna) geen 1 en 2 centen in mijn kassa heb zitten.

Ellebel
Berichten: 4202
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 18:55

Ze zeggen in ieder geval nog "prettige dag"... het komt bij mij regelmatig voor dat ik "tot ziens" oid zeg, en ze dan gewoon de andere kant op kijken en niks terug zeggen...klantvriendelijk hoor. Zeg ik t meestal gewoon heel hard nog een keer, dan komt het er wel uit. Alleen niet erg gemeend meestal Scheve mond

_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 19:04

Ik moest ook wel even lachen om je verhaal Haha! Ik werk bij de Appie en ik probeer, net zoals Tamara zegt, zo vriendelijk mogelijk te zijn. Naar mijn idee zeg ik op een redelijk normale toon gedag. Ik wens iedereen altijd een fijne dag/fijn weekend en als ze dan zeggen "hetzelfde" dan zeg ik niet altijd dankuwel omdat ik dan vaak al met de volgende klant bezig ben Bloos Als mensen dat echt willen kunnen ze van ons geloof ik nog wel 1 of 2 eurocent terug krijgen.

Ellebel
Berichten: 4202
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 19:13

Nee je hoeft ook niet steeds weer iets terug te zeggen, dan wordt t ook zo'n gebed zonder einde Haha! :

"bonnetje?"
"nee dank u"
"okee prettige dag"
"hetzelfde"
"bedankt"
"graag gedaan"
"tot ziens"
"doei!"

pfffff......

Leo

Berichten: 50114
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 19:16

Haha bij mij is het wel altijd zo... Ik heb voor zover ik weet altijd wel een vriendelijke toon, maar bij iedere klant draai ik weer hetzelfde plaatje af Scheve mond

MiekSpeciaal
Berichten: 2813
Geregistreerd: 28-05-03
Woonplaats: Den-Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 19:19

Ja hetzelfde plaatje, maar dat is opzich wel logisch. Ik probeer wel altijd zo vriendelijk mogelijk te zijn en vaak krijg je ook gewoon vriendelijke reacties terug. Alleen soms heb je echt van die mensen waar nog geen "hallo" of zoiets van af kan. Maar goed, ik blijf vriendelijk Haha!
Ik vind trouwens die kindertjes die aan je kassa komen altijd zooo schattig Haha!

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 19:22

Zeker andere mentaliteit in Apeldoorn want hier zijn ze over het algemeen best vriendelijk en in voor een praatje of grapje.. ligt volgens mij ook aan je eigen houding.. als ik hier op een rustig moment voor 2 kassa's sta die allebei niks te doen hebben vraag ik wie er nog uit wil rusten en wie er graag wat te doen wil hebben.. vinden ze best grappig.. als vervolgens een keer kom als druk is weten ze dat nog en zijn ze gewoon vriendelijk hoewel niet weet of daardoor komt maar..

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 19:30

Leuk herkenbaar verhaaltje Haha!
Ik zit op een eenmanstankstation, en doe altijd alsof ik vrolijk ben.
We hebben dan laatst ook landelijk de Shell Grand Prix ronde gewonnen, met oa het onderdeel klantvriendelijkheid. Haha!
Misschien moeten ze zo'n wedstrijd ook onder de spuermarkten in zetten. Motiverend Knipoog

Leo

Berichten: 50114
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 19:34

Pff klanten waar geen hallo of tot ziens of bedankje vanaf kan... Scheve mond
Vooral aan de klantenservice heb je ze. Kom je aanlopen; 'goeiemiddag' 'Pakje *** graag' Scheve mond
Maar ook; het sleutelwoord; altijd vriendelijk blijven Knipoog Scheve mond

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 19:38

Dan ga jij vast niet naar dezelfde AH als ik. ik vind het meeste personeel bij de AH juist altijd erg vriendelijk *LOL*

Maar ik weet precies wat je bedoelt, ik tref ze ook weleens in willekeurige winkels
Werk zelf alweer bijna vier jaar op een tankstation achter de kassa en dat bevalt me wel goed. Je hebt weleens minder prettige klanten, maar die ben ik ook altijd zo weer vergeten Knipoog

Tamara

Berichten: 10444
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 19:47

Ethelate schreef:
Misschien moeten ze zo'n wedstrijd ook onder de spuermarkten in zetten. Motiverend Knipoog


Weet je dat zo'n wedstrijd bestaat? Tenminste, onze C1000 heeft daar ook aan meegedaan, weet niet of het alleen voor C1000's was of ook voor andere supermarkten. We scoorden vrij goed alleen de klant zou bij ons nog wat dingen missen als klantentoilet, koffiehoek en klantenservice, maar de rest was dus goed! Pling

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 19:48

Ik ga naar de AH op de marsdiepstraat Gomir Haha!

En er is er 1 zooo irri daar. Klein, blond jaar of 16.
Altijd " bednakt, tot ziens, fijne dag nog" en dat zegt ze dan als ze zich al heeft omgedraaid en met de volgende klant bezig is. ( bij de sigaretten)

xingridx
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 11571
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 19:49

bij ons in de Plus zijn ze over het algemeen wel vrolijk en zo, en dan komt het ook nog gemeend over Tong uitsteken
dr is er maar 1 waar het er ook echt niet gemeend uitkomt, maar die vindt dr werk ook niet leuk Scheve mond

Ze hebben ook de jaarlijkse Plusverkiezing, dat motiveert mijn baas ook altijd wel heel erg om iedereen maar erg klantvriendelijk enzo te houden Tong uitsteken
ik sta dan op de vers-afdeling en ik doe wel mn best om zo vriendelijk mogelijk over te komen, ook bij vervelende klanten.
En vaak is hetw el gezellig, je kent toch veel mensen dus altijd even praatje maken enzo

Babsiej

Berichten: 6236
Geregistreerd: 23-09-02
Woonplaats: Aan het eind van de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 19:52

Zo zijn er ook heel veel vervelende klanten:P Zit je net even een bestelling na te kijken, achter de kassa komt er een klant, jij verveelt je zeker? En denk ik bij me eigen nee hoor, zo snel verveel ik mij niet:P En nog meer van die vervelende klanten, of klanten die niks zeggen, want andersom is het dus hetzelfde verhaal Knipoog

Leo

Berichten: 50114
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 20:00

superlenie schreef:
Ik ga naar de AH op de marsdiepstraat Gomir Haha!

En er is er 1 zooo irri daar. Klein, blond jaar of 16.
Altijd " bednakt, tot ziens, fijne dag nog" en dat zegt ze dan als ze zich al heeft omgedraaid en met de volgende klant bezig is. ( bij de sigaretten)


Dat is soms ook wel eens nodig, als het druk is... Dan wil je én je bandje afdraaien én beleefd blijven én de drukte wegwerken. Zó lastig af en toe... Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 20:02

Ja soms ja..maar deze doet het altijd, ook als geen andere klanten zijn..Haha!

Bonte
Berichten: 6056
Geregistreerd: 02-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 20:02

Citaat:
1 en 2 cent neem ik ook nog gewoon aan, maar het onafgeronde bedrag kan ik niet aannemen, omdat de kassacomputer dat niet slikt Vreemd vind ik het, maargoed, zo zijn die dingen nu eenmaal geprogrammeerd


Bij ons (C1000) zijn de kassa's ook zo geprogameerd, maar we nemen wel het afgeronde bedrag aan als de klant het echt wil. Is verplicht. De bonnetjes bewaren we dan, want dan heb je dus een kas tekort. Ik heb trouwens nog niemand gehad die het preciese bedrag wil betalen. Collega's wel.