sleutel na laten maken als de sleutel er niet is??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

sleutel na laten maken als de sleutel er niet is??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-04 12:25

hallo,
ik heb misschien een beetje rare vraag. maar kan hiervoor helaas niet naar de sleutelmaker.

ik heb een kistje met belangrijke dingen erin en die moet er binnenkort uit. nu heb ik de sleutel ervan niet meer en er is nooit een reserve sleutel geweest.
weet iemand toevallig of een sleutelmaker een sleutel kan maken bij dat kistje, dus dmv het slot een bijpassende sleutel maken?

in ieder geval bedankt!

Saskia008

Berichten: 1735
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: zuidlaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 13:05

nou ik heb geen flauw idee, maar ik zou het kistje gewoon open breken... *LOL*
en dan een nieuwe kopen

Nadir

Berichten: 12713
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 13:07

Ik zou inderdaad ook het kistje openbreken...

Volgens mij kan dat namelijk niet... Scheve mond

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 13:59

Lijkt mij ook niet. Je kan allicht even een slotenmaken bellen, maar ik geen je weinig kans! Anders zou iedereen met jouw kistje naar de slotenmaker kunnen gaan om de sleutel te laten maken! Lachen

*wel een beetje dommig om je sleutel van zo'n belangrijk kistje kwijt te raken...*

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 14:04

Volgens mij kan dat niet, of je moet al bij een meester-inbreker gaan. Maar ik denk niet dat dat de bedoeling is. Ben bang dat je het kistje zult moeten openbreken. Bel eens met een slotenmaker. Misschien kan hij het kistje op een dergelijke manier openbreken dat er een nieuw slot in kan.

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-04 17:21

miepmiep schreef:
*wel een beetje dommig om je sleutel van zo'n belangrijk kistje kwijt te raken...*


hmm ja ik heb hem alleen nooit bij me gehad dus ik weet echt niet wat er is gebeurd met dat dingetje. Lachen
helaas kan open breken ook niet het is van een een of ander sterk metaal.

in ieder geval bedankt voor alle reacties.. OK dan!

IcePrincess

Berichten: 7741
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 17:34

je kan hem iig door een slotenmaker open laten maken. maar of die er ook een sleutel voor kan maken weet ik niet.

Bjarni
Berichten: 2220
Geregistreerd: 28-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 18:16

Ik heb wel bij mijn auto laatst sleutels vanuit het slot laten maken.
Was mijn enige sleutel kwijt dus heeft een bevriende monteur het slot uit mijn deur gesloopt en toen kon een collega van hem de sleutelcode lezen.
Ik heb geen idee of dat hierbij ook kan, zou het gewoon eens navragen als ik jou was, bij auto's kan het dus in ieder geval wel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 18:51

Bij auto's werkt dat anders. Ieder slot heeft een nummer dat geregistreerd staat. Dus die sleutels zijn zo na te maken door middel van de computer. Met dat kistje zit het toch anders denk ik.