profielwerkstuk

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-02 15:30

Ik heb het dit jaar gedaan over Bio/Scheikunde. Ik had echt een superleuk onderwerp, en mijn profielwerkstuk was het beste van de hele klas! Haha!
Ik deed een onderzoek naar de sprengen hier in de buurt. Sprengen zijn een soort bronnen die ene paar eeuwen terug gegraven zijn. Het water borrelt op vanuit de (bos) grond en er onstaat een spreng (beek).
De 'legende' hier in het dorp was dat het Sprengwater drinkbaar is. Dat is nooit aangetoont. Dat ben ik daarom gaan doen. Ik heb monsters van het water genomen, en dat onderzocht in een Laboratorium. De conclusie was dat het sprengwater zelfs gezonder (!!!) is als normaal leidingwater.

Het was erg ingewikkeld, maar wel heel erg leuk!

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)


carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-02 21:48

Je woont toch in Deventer? Nou, dat is lekker dicht bij de veluwe en in Deventer zijn ook echt wel sprengen in de buurt! Wij hebben zelfs onderzoek gedaan in een lab in Deventer.
Echt, dichtbij huis zijn meer onderwerpen als je zou denken... Het is erg leuk om een 'natuur' onderwerp te nemen, en erg makkelijk ook!

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)


carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 14:29

Angel, ik zit op Sprengeloo in Apeldoorn. Zelf woon ik in het leuke, kleine dorpje Ugchelen.
En Missy; het is inderdaad een erg leuk onderwerp! Je moet je er wel in interesseren, anders is het erg saai. Maar ik heb ervan genoten.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Tarzan, aliida, Amazonbot, CupCakes_, ellen05, Emmaa_92, Esmee_RS, gigil, GoogleAdsense, GrapeshotBot, Jessica_1998, Nanu, Patriesje, spookyskippy, YandexBot en 157 bezoekers