Leren en/of werken in het buitenland? Hoe?!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Elzie

Berichten: 520
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: Eindhoven

Leren en/of werken in het buitenland? Hoe?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-04 15:10

Ik heb nooit echt mn draai kunnen vinden op de scholen die ik gedaan heb en heb die wegens verschillende omstandigheden geen van alle afgemaakt.
Ik weet ook nog steeds niet wat ik nou graag zou willen doen of wat ik leuk vind. De laatste tijd gaat het zoiezo allemaal wat minder, het is uit met mn vriend waar ik mee samenwoonde dus zit weer thuis en thuis is het nooit echt lekker gegaan om het maar even zachtjes uit te drukken.

Vandaag heb ik mijn eerste dag gehad van een opleiding waar ik vanaf het begin af aan al niet achter stond, maar ik wil wat doen en niet thuis zitten en mn tijd verdoen en werken kan ik ook altijd nog. De opleiding is totaaal niets voor mij en ik voel me een alien als ik daar rondloop dus dat gaat niet werken, word doodongelukkig zo!

Ik wil nu heel graag iets gaan doen en weg van hier weg van de problemen.. gewoon zoveel mogelijk dingen op een rijtje zetten en eens helemaal opmezelf aangewezen zijn en mezelf leren kennen want ik weet gewoon dat ik mezelf ontzettend onderschat! Misschien kom ik er dan ook wel achter wat ik echt graag zou willen doen.

Ik zou graag ergens willen gaan werken in het buitenland, heb niet echt een voorkeur voor een land zolang ik me maar een beetje verstaanbaar kan maken met engels.
Het maakt me ook niet uit wat voor werk ik doe.. maar het zou fijn zijn als ik er wat van op zou steken.
Wil evt ook een cursus doen of vrijwilligerswerk maar dan zit ik zonder geld en heb geen flauw idee hoe dat gereld is.

Heeft er iemand ervaring met een tijdje naar het buitenland gaan? Hoe pak je het aan? waar kun je terecht voor info? hoe doe je dat met je verblijf? zijn er bepaalde organisaties waarmee je mee kunt gaan?

Ik ben ontzettend benieuwd naar de mogelijkheden dus hoor het graag!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 15:45

Praat met je mentor of decaan, of kijk eens op internet rond. Er zijn diverse uitwisselingsprojecten van scholen en opleidingen met andere internationale scholen etc. etc.

Verder vind ik ook dat je er heel goed over moet nadenken. Ik doe momenteel ook een opleiding die ik niet alles vind. Het interesseert me niet bijzonder, wil eigenlijk ook *iets* anders, maar wat weet ik niet goed. Toch ga ik eerst door met deze opleiding, en maak ik hem af, zodat ik een HBO-papiertje heb, en ik desnoods daarop kan terugvallen. Voor veel functies, baantjes, etc. etc. worden steeds meer eisen gesteld, om een boterham te verdienen moet je toch bijna altijd wel een opleiding afgerond zijn, en bereid zijn om voortdurend bij te scholen...

Je hebt nu 1 dag achter de rug van je opleiding, vind het eerlijk gezegd wat flauw dat je nu al weg wilt, dan had je echt niet naar deze opleiding moeten gaan, en er voor moeten betalen. Zo verspil je geld, jouw tijd, en tijd van je medeleerlingen/leraren. Na 1 dag kan je niet voorspellen dat het écht niks voor je is, moet je toch echt wel wat langer voor naar school gaan...

Enfin, doe wat je zelf wilt.

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 15:47

Ik weet niet of je hbo/ wo doet, maar ik zou even gaan informeren bij de school/universiteit zelf. Zij hebben meestal genoeg folders en mensen die zij kennen die het gedaan hebben. Ik ken wel mensen die een jaar naar het buitenland zijn gegaan, die hebben bij gastouders gelogeerd.

Carolinef

Berichten: 4939
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Sleeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 18:16

gewoon goed laten onformeren, vooraf s denken waar en elke kant op en dan gewoon stoute schoenen aan en gaan! ik heb zo in totaal 5 jaar buitenland erop zitten; 2,5 jaar Portugal en 2,5 jaar Engeland. Ik kan het iedereen aanbevelen!