Weer gaan leren wel of niet doen.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Weer gaan leren wel of niet doen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-02 10:25

Ik zit een beetje te dubbel of ik weer zal gaan leren (boekhouding). Zal even uitleggen waarom.

Ik ben een paar jaar geleden met MBA (2 vakken) begonnen maar door prive omstandigheden is het allemaal niet gelukt. Ik heb dus de cursus liggen en is helemaal betaald. Ook een van de redenen is dat ik te weinig tijd heb om 8 uur per week te leren. Ik heb nu wel wat tijd zit iedere dag in de bus (20 min) dan kan ik stof doorlezen en thuis of op werk ook wat maken en dan insturen.

Ik zit nu op een functie waar ik toch niet kan doorgroeien en aan een hogere opleiding heb ik niets. Maar mijn baas wil wel dat ik wat ga leren alleen al voor het bedrijf. Ik wil eigenlijk ook geen hogere functie want dan ga ik hier weg en kom ik weer op functies waar ik veel moet overwerken (reeds gehad en werd echt te gek 60 uur p/w). Daardoor heb ik dan te weinig tijd voor Leys dat is niet de bedoeling. Ik heb hier een leuke funcitie bij een klein gezellig bedrijf waar eigenlijk bijna alles kan. Maar ja wat als er wat gebeurt ?? Daarnaast wil ik misschien wat cursussen met paarden gaan doen (EHBO enz) om misschien daar wat mee toe doen.

Wat ik eigenlijk wil zijn praktijk gericht cursussen die een paar avonden trainingen in beslag nemen en dan klaar op naar de volgende. Mijn baas vind dat prima en denkt ook dat het wat beter is voor mij.

Wat zal ik doen MBA mee verder gaan op eigen tempo zonder dat mijn baas het weet? Ik wil namelijk geen tijdslimiet hebben. OF heeft iemand iedeeen van curssussen die ik kan doen praktijk gericht. Heb MEAO en 10 jaar werkervaring doe hier alles alleen behalve de salarissen. Wordt wel ondersteund door een extrene accountant (1x per kwartaal).

Iemand ervaringen met salaris admin is dat ingewikkeld ?. Verder iemand iedeeen ?? Lovers

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 11:31

Ik zit ook in dubio. Wil ook weer eens een cursus of zo gaan doen. MAar ik ben het kantoorleven zo verschrikkelijk beu he. Maar er is weinig anders. Ik wil niet meer in de detailhandel, dat is alleen maar werken en er staat niets tegenover. Ik zou zo graag meer met mijn handen willen doen, minder achter de computer en op 1 kamer willen zitten. MAar wat voor mogelijkheden zijn er dan in deze maatschappij?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 18:33

Wanneer jij iets aan opleidingen gaat doen dan is dat absoluut ook in het belang van je werkgever. Je werkgever heeft zelf al aangegeven dat hij graag wil dat je iets aan opleiding gaat doen.
Hoog tijd voor een flinke onderhandeling. Wanneer dit duidelijk in zijn belang is moet hij voor jou ook voorwaarden scheppen die het mogelijk maken je kennis te verbreden.
Wie heeft de cursus betaald die je nu hebt liggen? Komen er nog andere kosten bij wanneer je die cursus weer gaat beginnen? Het is heel normaal dat je werkgever de kosten van je opleiding draagt wanneer die van belang zijn voor het uitoefenen van je functie. Meestal hoort daar wel een clausule bij over het percentage dat je terug moet betalen wanneer je binnen een bep. tijd een andere baan aanvaard.
Verder is het ook normaal dat je werkgever je studieverlof geeft. Wanneer je zelf het grootste deel van de cursus hebt betaald zou ik ook meer studieverlof eisen. Wanneer hij niet met de wens mee wil gaan kun je altijd nog besluiten om zonder medeweten van je werkgever te gaan studeren.

Veel succes er mee!

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 18:51

Pris, salarisadministratie is echt niet moeilijk. Ik ben niet echt boekhoudkundig onderlegd, maar heb toch een handmatige loonadministratie zelf kunnen automatiseren. Dat was een enorme uitdaging voor me, maar ja, toen ik dat eenmaal in de vingers had, was ik ook weer gauw uitgekeken.

Ik heb ook geen tijd en zin om weer in de boeken te duiken, dus ik kies in overleg met mijn leidinggevende ook voor korte cursussen, symposia en dat soort dingen. Bovendien is het vaak ook heel erg bedrijfsgebonden hoe een administratie eruit ziet en leer je dat toch in de praktijk.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-02 21:12

Jippie ik heb het zelf betaald en dat ga ik ook doen wanneer ik een andere cursus ga doen. Ik wil namelijk niet dat mijn baas me onder druk zet. Puur omdat leys en marco op de eerste plaats komen.
We krijgen idd een clausule en daat hou ikniet zo van dat beperkt me in mijn vrijheid van gaan en staan.

Ik hebgebeld voo rmijn ouder cursus helaas er is nu een andere versie *snif* ze gaan kijken wat ze kunnen doen voor me.

Ik denk dat ik maar weer ga neuzen naar losse cursussen bleeeeh kan niet leuks vinden Verdrietig .

Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-02 14:17

Prisca, welke MBA vakken heb jij al wel gehaald?
Ik heb ook in de avonduren mijn MBA diploma gehaald maar heb pas nadat ik mijn diploma op zak had de kosten gedeclareerd bij het bedrijf.
In mijn arbeidsvoorwaarden staat precies wat ik terug krijg en dat ik sowieso betaald verlof krijg voor het examen.

Mijn ervaring is dat als je eenmaal BE gedaan hebt dan is BA een eitje!
Ik heb BE klassikaal gedaan via Praehep en BA gewoon thuis.
Als je toch al eenmaal halverwege bent dan zou ik doorgaan voor de rest.
Een MBA diploma wordt toch weer beter gewaardeerd dan "alleen" MEAO.

Een cursus salarisadministratie lijkt leuk maar als je er voor de rest niets mee doet is het zonde van je tijd! De regels wijzigen elke keer weer dus je zult het constant bij moeten houden en dat is heel lastig als je er niet dagelijks mee te maken hebt.