Help! Pup poept in de auto!

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 16:13

Geduld. Waarschijnlijk is het gewoon opwinding. Mijn puber gaat moet ook vaak poepen als we iets leuks gaan doen, meestal is het dan ook nog aan de dunne kant. Goed uitlaten voordat de pup in de auto gaat en verder (hoe vervelend ook) negeren.
Wat ook een goede oplossing kan zijn is de pup in een bench of reiskennel te vervoeren, niet te groot zodat hij alsnog ruimte heef om te kunnen poepen en niet te klein zodat hij prettig kan reizen.
Absoluut niet met de neus er doorheen halen. Daar snapt een pup dus helemaal niets van.
Als ze ouder worden gaat het ook vanzelf over.

PS: wat ook niet onbelangrijk is, uitsluiten dat er medisch niets aan de hand is!


ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 16:19

Shaienne schreef:
Ja, moeilijk...
Als je puppiejuf het al niet weet, weet ik het ook niet.


Stel je daar niet teveel van voor. Een hoop puppiejuffen hebben net hun eerste hond en geen opleiding gehad om te kunnen lesgeven.
In het gunstige geval hebben ze een half jaartje stage gelopen bij een andere instructeur die wel gediplomeerd is (helaas meestal niet) en hebben ze een instructieboekje hoe ze moeten lesgeven.
Over dingen die niet in het boekje staan (zoals poepen in de auto) weten ze helemaal niets en over hondengedrag meestal nog minder.
Mijn ervaring nadat ik bij veel hondenclubs en KC's ben geweest Knipoog


ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 18:51

14 weken is ook nog wel erg jong. Dan is het niet zo vreemd als ze niet meer zo zindelijk zijn als er wat leuks aan zit te komen.
Koop inderdaad een bench, of voor in de auto nog beter zo'n speciale vervoerskennel en ik denk dat je probleem al voor een groot deel opgelost is. Zo'n bench of kennel moet zo groot zijn dat je hond er in kan liggen en ook goed rechtop in kan staan.
Wat vaker hele kleine stukjes rijden zonder dat er wat leuks achteraan komt wil ook weleens helpen!

Succes!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: brennie85, capriz, colette40, Danij, Firebug, Froukje, gillian, JoT, Kinke, Mirranda, Missy_, Soepblik, XXInKA en 57 bezoekers