vervolgopleidingen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Linnie
Berichten: 1103
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

vervolgopleidingen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-04 23:51

ja ik zit du smet dilemma.. zit in havo5 en moet dus beslissen wat ik hierna wil doen... ik weet dat t in de buurt van toerisme/recreatie/horeca wordt maarja... das beetje groot he... hotelschool is wel leuk maar maastricht is t ver om na t eerste jaar heen en weer te reizen en een kamer kan ik toch niet vinden. in breda is de opleiding engelstalig. weet iemand welke taal in den haag word lesgegeven? (ned / eng)

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 11:03


Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 11:10

je hebt in leeuwarden ook de hotelschool zitten (zit bij de chn in)
kamers zijn eigenlijk geen probleem (wel het bedrag dat je ervoor neer wilt tellen)
en ik studeer er ook Schijnheilig

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 11:33

In Den Haag wordt dacht ik ook in het Engels les gegeven. Vergeet niet dat er een vrij strenge selectie is, dus ga er niet gelijk vanuit dat je aangenomen wordt.

ukkie

Berichten: 1669
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 12:19

Wil je doorstromen naar het HBO? want volgens mij zit in Wageningen de MBO opleiding

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 12:23

ukkie schreef:
Wil je doorstromen naar het HBO? want volgens mij zit in Wageningen de MBO opleiding


In Rotterdam zit er ook eentje. Lachen

skipperfan

Berichten: 10877
Geregistreerd: 23-07-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 12:24

Ik wil ook naar de Hogere Hotelschool, maar dan in Den Haag, ik zit nu in 4 havo en we zijn nu met mentoruur bezig met loopbaanorientatie.
In Den Haag is het 1e jaar ook intern.
Verder kan je ook HBO Toerisme en Recreatie doen, dat heb je o.a in Breda. En Hoger Toeristisch en Recreatief onderwijs, dat zit op verschilldne plaatsen.

Linnie
Berichten: 1103
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-04 18:28

ben er al achter:
in den haag heb je 2 soorten 1tje helemaal in engels en 1tje gedeeltelijk engels en gedeeltelijk nederlands. Dat lijkt me wel wat eigenlijk.. oefen je veel in t engels enzo dat is wel goed. Daar is het ook verplicht om 1e jaar op campus daar te wonen, lijtk me wel gezellig en van den haag naar r'dam ben je er zo met trein en auto (die ik tegen die tijd van mn 2e jaar hoop te hebben)
ik weet t van maastricht daar is t idd ook verplicht 1e jaar op campus maar dan zit ik nog altijd met 2e t/m 4e jaar dat ik dan heen en weer moet reizen. En leeuwarden vind ik echt te ver worden.
Ik wil wel naar HBO idd...
nhtv in breda heeft wel veel toeristische opleidingen.. lijken me ook wel leuk (management toerisme/ functiegerichte toerisme en recreatie / vrijetijdsmanagement) maar ik weet niet tis wel weer breda.. in r'dam heb je op inholland toerisme en recreatie zitten maar die leek mij helemaal niet zo leuk. Op hogeschool rotterdam zit ook een vrijetijdsmanagement dus ga ik binnenkort daar is even kijken. en ik ga ook een kijkje nemen bij den haag...

en dan zit je idd ook nog eens met t probleem of je wel aangenomen wordt..

tis toch wat he... een vervolgopleiding kiezen Scheve mond

Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 18:56

Ik wou ook die richting op en heb uiteindelijk gekozen voor CMV! (cultureel maatschappelijke vorming), daarmee kan je ook de recreatie/toerisme kant op maar ook kunst/cultuur, samenlevingsopbouw! ik ben pas 3 weken bezig maar tot nu toe vind ik 't heel leuk.
Ik studeer aan de HvU, daar richt je je ook heel veel op creatieve kant (drama ed.)
Maar dit is wel allemaal meer kant op van projecten organiseren ed. niet echt het management gedeelte Lachen