Burenoverlast om gek van te worden

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
puma

Berichten: 2275
Geregistreerd: 21-08-01
Woonplaats: Lobith

Burenoverlast om gek van te worden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-02 10:41

Ik woon met mijn vriend op een flat in Nieuwegein. Nu hebben wij al een aantal maanden last van een schizofrene overbuurman die het woonplezier behoorlijk vergalt. De hele dag door loopt hij te razen en te tieren en ik zal maar niet herhalen wat zijn favoriete woord is waar hij elk zin mee begint. Het begint met k- en eindigt op –er.
Ook heeft hij zijn muziek vaak keihard aanstaan en stinkt het naar wiet of wat voor troep dan ook. Soms staat hij ook op zijn balkon te preken (over de oorlog en weet ik al niet wat) en dan hoor je hem drie straten verderop nog steeds.

We hebben al een aantal keer de politie gewaarschuwd en de woningbouw ingelicht omdat die jongen een gevaar voor zichzelf en anderen is. Wat als die stemmen nou bijvoorbeeld een keer zeggen dat hij zijn flat in brand moet steken of van het balkon moet springen?

Alsof dit nog niet genoeg is heeft mijn vreselijk naïeve onderbuurvrouw wederom een nieuwe criminele vriend aan de haak geslagen. Afgelopen zaterdag heeft hij, nadat hij straalbezopen de begane grond heeft ondergekotst, met haar auto een aanrijding veroorzaakt tegen een lantarenpaal. Hij heeft toen een nacht in de cel gezeten. Vannacht was het weer raak. Hij ging als een idioot tekeer, wij vlogen recht overeind in ons bed en dat is een hele tijd doorgegaan zo. Vanochtend kwam ik het ‘gelukkige’ gezinnetje tegen (ze heeft ook nog een zoontje!!) en heb ik haar en later hem er op aangesproken dat dit niet nog een keer moet gebeuren. Het enige wat ik als respons kreeg was een grote bek en waar ik me mee bemoei. Zij adoreert die jongen zo dat ze niet eens in de gaten heeft met wat voor idioot ze zich nu weer heeft ingelaten.

Vanochtend dus weer de woningbouw gebeld. Beide gevallen zijn daar bekend. De schizofrene is een moeilijk geval omdat hij zelf niet weg wil. De criminele zal aangesproken worden op zijn gedrag via de naïeve onderbuurvrouw. Gelukkig was er al een andere klacht geweest gisteren.

Weten jullie wat ik nou het ergste vind? Dat het zoontje van haar, wat een heerlijk ventje is, in zo’n verkeerd milieu opgroeit. Wat moet er van dat jochie terechtkomen! Dit is al de zoveelste crimineel waar ze mee omgaat ..

Tips om deze mensen de flat uit te krijgen?? Ik weet het niet meer. Ik word bijna bang in mijn eigen huis, de hond wordt een zenuwpees en de situatie wordt alsmaar erger ..

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-02 11:16

Ik den dat ik weet waar je het over hebt.
Zoal je misschien weet werk ik bij...blauw op straat, om het maar populair te zeggen.
Zo'n geval, die schizo, ben ik al eens mee in aanraking gekomen. Deze man verpeste het totale woon genot van een deel van een flatje (4 hoog). Waren koopflats en zaten veel ouderen in. Als we aan de deur kwamen, na een overlastmelding, deed ie gewoon niet open. We hoorden buiten al de muziek en geschreeuw van hem. Ja, doet niet open...dus na een een gesprek met de bellers weer weg. Tip gegeven, bellen als je last hebt. Zo dus dezelfde avond weer daar. Bleek, was niet in mijn eigen buurt, dat meneer al veel vaker voorkwam vanwege de overlast. Veel waren bang van hem omdat ie dus psychisch niet io was.
Uiteindelijk zelf gehoord wat er gaande was, qua geluid en leed....overleg gehad met chef van dienst, deze gaf een machtiging tot binnentreden. Afijn, deur eruit geramd, stond ie daar met een messie in de kamer...overmeesterd en afgevoerd.
Maar...het ergste, hij is 1 nacht weg en komt weer terug. Wij konden/mochten hem niet houden. De moeder van wie de woning was, woonde elders en kon niet aangesproken worden vanwege haar zoon.
Zoals je leest, best een drama, waar je weinig aan kan doen. Zo'n aktie draagt wel bij tot andere aktie.. Ik weet ook niet hoe eea precies is afgelopen.
Je hebt 1 geluk, een woningbouwvereniging. Je moet samen met andere bewoners (samen sterk) klagen. Dus een brief naar woningbouw, of in persoon-en (beter) en met z'n allen bij overlast om en om de politie bellen. Hoe meer meldingen hoe beter voor het eindresultaat.
Dat met die onderbuurvrouw....dat lukt niet meer, als ze al zo tegen je doet....ja ik weet niet wat je gezegd hebt... Maar enige is ook de politie bellen. Praten lost dus niks meer op. Hoe zielig ook. Brand je vingers niet meer...met zo'n vent!
Elke melding van politie wordt verwerkt, dus staat dan officieel.
Hopelijk weet je iets meer. Suc-6, Sandra

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-02 11:23

Helaas heb ik ook zo´n geval gehad op mijn vorige flat. 3 grote honden en 4 katten in een 3 kamer flat die de hele nacht blaffen.

Woningbouw doet er helaas te weinig aan ze hebben het te druk (was vaak het antwoord). Ik had toen Mitras Verward . Ik kreeg op een gegeven moment wel respons door iedere dag op hetzelfde tijdstip te gaan bellen net zolang totdat ze het echt zat waren. Ze moest toen verplicht op cursus met de honden en later bleek dat je volgens de woningbouw regels geen 3 honden en 4 katten in je flat mocht hebben. jammer genoeg ging later een hond dood en 2 mocht Frusty .
De enige uitweg die ik nog had was verhuizen tja dat hebben we toen dus ook maar gedaan. Vond het heeeerlijk om haar te melden dat we verlost van haar waren hihihi.

Helaas staat de wijk waarin je woont ook niet echt bekend als top laten we zeggen zeer slecht. Ik weet niet hoe lang je daar al woont maar ik ken die wijk nog van de dagelijks schietpartijen. Ze hebben het geprobeerd lekker op te knappen met schilderen enz maar helaas de bewoners blijven hetzelfde? Zelf heb ik voor mijn andere flat op de Fagotlaan gewoont boven een zeeeer bekende Zigeuner familie de politie scheet in hun broek als ik belde. Asl bv mijn deur was opgeblazen of brievenbus.

Helaas heeft nieuwegein veel flats en heeft veel minder bedeelde mensen toegelaten dit is ook een klacht die als lang heerst in Nieuwegein. Alleen doen ze er weinig aan Verdrietig . Mensen met een goede vaste baan en die er al jaren wonen moeten helaas wachten tot sint jutemus Frusty . Als je naar een andere woning gaat kan je beter een aantal keren in de week de wijk controleren of het wel oke is. Er zijn er nog een antal die echt wel oke is vooral omdat daar de huren veel hoger liggen Haha! .

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-02 11:28

Leuk he mensen, al die buren! En het zal nog erger worden in de toekomst want het wordt alleen maar drukker in nederland en nergens kan iets aan gedaan worden! Jippieieieieie!

puma

Berichten: 2275
Geregistreerd: 21-08-01
Woonplaats: Lobith

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-02 11:31

Branca, heel erg bedankt voor je reactie. Ik denk inderdaad dat het verstandig is als ik eens wat buren pols om gezamenlijk actie te ondernemen. Misschien middels handtekeningen?


Pris, ik denk dat jij de flats bij City Plaza bedoelt? Daar zou ik inderdaad van mijn leven niet willen wonen ..

Wij wonen in een flat in Jutphaas. Toen we hier kwamen wonen 4 jaar geleden was er nog niets aan de hand, nooit geen problemen. Helaas is het de laatste tijd zo dat bij alles wat er uit gaat de flat een stukje achteruit gaat bij de nieuwe bewoners. Het is het ergst voor de oude mensjes die er nog wonen, die weten niet wat ze meemaken ..
Laatst bijgewerkt door puma op 03-04-02 11:39, in het totaal 1 keer bewerkt

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-02 11:37

Mhh dan staat je adres op je giro of bank afschriften nog verkeerd ??

Helaas heeft iedere wijk zijn slechte flats Huilen ook in andere plaatsen.

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-02 12:35

Ik herken dit wel, vroeger toen ik nog op een 2 kamerflatje woonde had ik dus ook zo'n buurman. Echt om gek van te worden. Aangezien hij mij blijbaar niet aaantrekkelijk genoeg vond, had ik geen last van hem. Mijn buurvrouw echter wel. Die kreeg brieven van hem, hij viel haar snachts lastig, klom over het balkon heen etc. Zij is toen verhuisd -met urgenntie- omdat het niet te harden was. Op een gegeven moment ben ik de politie maar gaan bellen. En gemeld keer op keer (totdat zij er gek van werden) dat hij overlast veroorzaakte. Als ze langskwamen deed hij dus de deur niet open. Vervolgens ging het dan wel weer een week of twee goed....Op een gegeven moment hebben we met de bewoners-commissie besloten dat hij maar weg moest, hoe dan ook. Woningbouw gaf geen reactie op brieven van ons, op een gegeven moment is de boel geescaleerd en stond hij voor een nieuwe bewoonster met een mes te zwaaien. Vanaf dat moment ging het razendsnel. De schizo werd onder behandeling gesteld van het Riagg en kreeg andere woning toegewezen... op de een of andere manier moeten dit soort zaken eerst escaleren voordat er actie op wordt ondernomen.... ach ja...

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-02 15:00

Dat is inderdaad vervelend zeg! Ik heb er gelukkig niet echt last van gehad, hoewel mijn bovenbuurvrouw ook niet spoort. Die loopt af en toe te schelden en te tieren vanaf haar balkon en heeft een keer de politie op mij af gestuurd, vanwege een blaffende hond van een vriend. Zelf heeft ze ook een hond en kinderen die de hele dag lopen te rennen en te schreeuwen. Gelukkig ben ik toch niet vaak thuis en heb er weinig last van. Verder valt het eigenlijk wel mee en er wonen ook hele leuke mensen in deze flat. Maar over een paar maanden ben ik helemaal van al die buren af, want dan wonen we in een hoekhuis en hebben we nog maar aan 1 kant buren, hopelijk vallen zij mee. Haha!

En wat betreft die schizofrene jongen; als die stemmen zeggen dat hij de flat in brand moet steken is dat natuurlijk niet leuk, maar als ze zeggen dat hij van de flat moet springen ben je er wel mooi vanaf. Lips are sealed Extreme duivel

puma

Berichten: 2275
Geregistreerd: 21-08-01
Woonplaats: Lobith

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-02 16:04

Jura schreef:
En wat betreft die schizofrene jongen; als die stemmen zeggen dat hij de flat in brand moet steken is dat natuurlijk niet leuk, maar als ze zeggen dat hij van de flat moet springen ben je er wel mooi vanaf. Lips are sealed Extreme duivel


Je mag het eigenlijk niet eens denken, maar af en toe als ik hem weer eens op het balkon met keiharde muziek het 'volk' zie toeschreeuwen .. Lips are sealed
Ik blijf maar steeds tegen mezelf zeggen dat die jongen ziek is en er zelf ook niet veel aan kan doen, maar het wordt steeds moeilijker om hier op een rustige manier mee om te gaan.

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-02 19:49

Ik heb ook een bovenbuurman gehad die geestelijk niet helemaal in elkaar zat als de gemiddelde nederlander zeg maar. Soms was het echt dood eng, maar als iemand van de flat 's nachts de politie belde kwamen ze niet, want dan hadden er maar 2 dienst (tja dorp he) en ze mochten er niet met minder dan 4 naar toe omdat hij zo gevaarlijk zou zijn!! Dat woonde dus boven mij.
Als ik de woningbouw belde om te zeggen dat hij het hele huis aan het afbreken was, zeiden ze dat dat wel mee zou vallen omdat er helemaal geen spullen in dat huis waren. Volgens het Riagg waar hij onder behandeling was, had hij alleen een matras en meer niet.
Gelukkig door heel veel klachten en waarschijnlijk voor het grootste deel omdat hij de huur niet betaalde is hij eruit gezet.
Ik moest stiekum wel lachen toen ze 2 containers troep uit het huis op moesten halen, alle duren ingetrapt waren enz.
Maar wat is het vreselijk om je niet veilig te voelen in je eigen huis!!

hobbelheks

Berichten: 8844
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 12:45

Geloof me ik weet precies waar je het over hebt, het is echt zwaar waardeloos!
Ik heb dus zelf ook zo'n gezellige flat. Boven mij woont een amn van ongeveer 65, heeft al eens gezeten voor moord 12 jaar, heeft een jaar terug gezeten voor het neersteken van zijn zoon (waar wij getuige van waren). Er woont nu een jong meisje bij in die hij dagelijks in elkaar slaat, dat hoor je dus. Als je dan de sterke arm belt zeggen ze dat zij er niets aan kunnen doen zolang zij niet zelf aangifte doet. Nu woont er sinds kort een man bij in die uit zijn eigen huis is gezet omdat hij daar een illigale coffeeshop had. Daar komt dan ook nog eens bij dat deze man dealt en al ontelbare keren gezeten heeft voor dealen!
Als je de woningstichting belt om hier over te klagen dan krijg je als antwoord dat ze wel een gesprek tussen jou en je buurman willen regelen!
Ja daar zit je nou echt op te wachten.
Dan woont er ook nog een jongen bij ons in de flat die het leuk vind om zijn radio keihard aan te zetten tot 6 uur 's ochtends
Ook ik heb eeb schizofrene buurvrouw die regelmatig midden in de nacht op de ballustrade staat te schreeuwen dat ze gaat springen!
Maar in elk geval veel succes gewenst met deze situatie!

Cer

Berichten: 30162
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 12:57

Sja, ik weet ook helemaal wat je bedoelt, het is echt ellendig... Bij mij was het dan niet in een flat, maar een huis aan de overkant van de straat... Man ook niet helemaal in orde (en een vrouw en kind..gezellig).. Keiharde muziek midden in de nacht, scheldkannonades, veeeel bier natuurlijk, en het allervervelends was dat de opgeschoten jeugd en oudere jongeren hem helemaal geweldig vonden en hem dan op gingen stoken (en dan zelf naar hun eigen huis, drie straten verderop gingen). Politie bellen hielp geen moer, want die grijpen niet in. Hij werd daar alleen maar agressiever van ("kijk maar, mij pakken ze niet, zelfs de politie niet")
De politie adviseerde mij zelfs om te verhuizen, daar zakte echt mn broek van af !

Woningbouw deed ook niets, totdat hij de ruiten van overige bewoners van huurhuisjes in ging gooien (meestal bij alleenstaanden en ouderen).
Hij schijnt daar toch een jaar of 10 gewoon te hebben, en gelukkig had ik de mazzel 'maar' een jaar last van hem te hebben, voordat hij uit huis geplaatst werd...

Ik heb wel al gehoord dat hij in zn nieuwe woonplaats hetzelfde gedrag voortzet... je zal hem als buurman krijgen, wat een ellende...

GELUKKIG is het bij mij voorbij, maar ik kan me helemaal voorstellen hoe waardeloos het is. Onveilig in je eigen huis is echt ellende !