hond gaat weg

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

hond gaat weg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-04 13:04

Door omstandigheden zijn wij genoodzaakt om de sporthond van mijn man weg te doen.
Hij heeft er simpelweg te weinig tijd meer voor..
Maar mijn god wat valt me dit zwaar.. Verdrietig
Ik heb altijd geroepen het is jouw hond.. Tuurlijk zorgde ik ervoor.
Heb hem opgevoed en groot gebracht.. maar hij krijgt momenteel niet de aandacht die hij nodig heeft.. Ik heb er nog 3 en mijn paard en het moet niet zo zijn dat zijn hobby mijn plicht wordt..
Omdat deze hond aan het werk moet om geestelijk ook lekker te blijven hebben we toch besloten om een andere baas voor hem te zoeken..
Scheve mond
Iemand die met hem sport en hem de aandacht kan geven die hij verdient.
Maar hij is hooi druk en kan wel even alleen zijn maar niet te lang.. Omdat hij zo graag onder de mensen wil zijn. Dus het is ook niet makkelijk om 1,2,3 een andere baas voor hem te vinden..Het is een topper voor eigen maar kan wat gereserveerd reageren op vreemde.
Ik weet zeker dat het in het belang van de hond is om een andere eigenaar voor hem te zoeken. Maar emotioneel kan ik er niet mee overweg.. Verdrietig
Dus mocht er eventueel nog iemand zijn die in de hondensport zit en op zoek is naar een ontzettend werklustige flinke maat mechelaar.. Die hem een heel goed huis kan geven stuur me dan even een pb ..
foto's staan in mijn profiel.

Nadir

Berichten: 12713
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 13:50

Jeetje wat een moeilijke beslissing... Hopelijk vind je nog een goed tehuis voor hem...

Sterkte er mee... Ach gut

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-04 13:52

Ik loop al 2 weken alleen maar te Huilen
Toen ik dit topic schreef ook..
Baal er ook enorm van maar het is het beste..

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 14:42

moeilijke beslissing, maar waarschijnlijk wel de juiste.
Sterkte Ach gut hopelijk vinden jullie een goed baasje voor hem.

Von

Berichten: 1188
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 14:50

Helaas weet ik uit ervaring hoe moeilijk het is om je hond weg te moeten doen, onze Amigo is nu een maand of 3 weg en ik heb het er nog steeds moeilijk mee. Amigo is ook een (kruising) mechelaar.
Wij hebben hem gelukkig heel goed kunnen onderbrengen, via via zijn we terecht gekomen bij een beveiligingsbedrijf die met honden werkt, veel contact gehad, mensen zijn hier heen gekomen om te kijken, en het klikte van alle kanten gelukkig. Krijg regelmatig bericht van hun hoe het met hem is!
Er zijn heel veel clubs voor mechelaars, die met ze werken, sporten ed, kan je daar niet eens informeren? moet vast iemand zijn die zo'n kanjer wil hebben! In ieder geval heel veel sterkte ermee!

_Tiara
Berichten: 3794
Geregistreerd: 11-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 14:57

Sterkte Ach gut ..... Meer kan ik ook niet zeggen Scheve mond .

Sharlyn
Berichten: 434
Geregistreerd: 29-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 15:06

Von schreef:
Helaas weet ik uit ervaring hoe moeilijk het is om je hond weg te moeten doen, onze Amigo is nu een maand of 3 weg en ik heb het er nog steeds moeilijk mee. Amigo is ook een (kruising) mechelaar.
Wij hebben hem gelukkig heel goed kunnen onderbrengen, via via zijn we terecht gekomen bij een beveiligingsbedrijf die met honden werkt, veel gehad, mensen zijn hier heen gekomen om te kijken, en het klikte van alle kanten gelukkig. Krijg regelmatig bericht van hun hoe het met hem is!
Er zijn heel veel clubs voor mechelaars, die met ze werken, sporten ed, kan je daar niet eens informeren? moet vast iemand zijn die zo'n kanjer wil hebben! In ieder geval heel veel sterkte ermee!



Hi

Ik zag in je profiel dat je man beveiligingswerk met de hond doet en de hond daar ook certificaten voor heeft gehaald.
Ik weet niet hoe oud de hond is maar bij atsd (Alround Tractical Security Dogs) zijn ze met spoed opzoek naar nieuwe goed opgeleide (mechelse) herdershonden.
De hond mag dan wel maximaal 2 jaar oud zijn.
Voor meer informatie moet je even op hun website www.ats.nl kijken.
Ik werk zelf (bijbaantje) in een bekend asiel en zodar wij daar een herder binnen krijgen komen zij de hond screenen om te kijken of die geschikt zou zijn voor het beveiligings/politiewerk.
Vandaar dat ik weet dat ze honden zoeken.

Hopelijk heb je hier iets aan, en verder sterke

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 15:14

ach jeetje je had het er zondag nog over, nu is de knoop dus echt door gehakt. Ik wens je veel sterkte hoor, moedig van jullie dat je deze beslissing genomen hebt Ach gut

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-04 15:42

Ik weet verschillende wegen te bewandelen naar handelaren. Maar ik probeer eerst om hem bij "bekende" kwijt te raken.
Fokker van mijn teefje denkt er nog over na..
Fokker van Rover zelf is ook op zoek..
Aan de ene kant zou ik nooit meer wat van hem willen horen maar aan de andere kant zou ik hem nog wel in de gaten willen houden.
Nadeel voor opkopers is dat hij al 3 is..
Maar ja we wachten af.
Bedankt voor jullie steunreacties OK dan!

Von

Berichten: 1188
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 16:06

MirandaB schreef:
Ik weet verschillende wegen te bewandelen naar handelaren. Maar ik probeer eerst om hem bij "bekende" kwijt te raken.
..Aan de ene kant zou ik nooit meer wat van hem willen horen maar aan de andere kant zou ik hem nog wel in de gaten willen houden.


Ik wilde hem ook absoluut de handel niet in hebben, en de man die hem nu heeft ook niet, daar zijn best goede afspraken over te maken. Maar kan me voorstellen dat je hem liever naar een bekende doet.
Wij willen hem in ieder geval niet meer zien, dat lijkt me echt veel te zwaar, ook voor de hond. Maar ik vind het wel heel fijn om af en toe een mail te krijgen met informatie hoe het met hem gaat, en tot nu toe ben ik heel erg blij met deze oplossing. Hoop dat het voor jou ook goedkomt. Nogmaals sterkte met alles.

Kanzi
Berichten: 2656
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 18:20

Tjee, wat een prachtige kop!!!
Kan je via de hondensportvereniging niet iemand vinden voor hem?
Heel veel succes, ik hoop dat je een goed plekkie voor hem vindt!

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-04 09:36

Beslissing is gevallen.. We hebben maandag een afspraak in Geffen bij een policedogcenter.. Die kopen hem op.. Leiden hem op met bepaalde basistrainingen (ongeveer 12 weken) en dan gaat hij voor de export naar het buitenland. Het is het beste.. Hij gaat daar aan het werk.. En dat is waar hij voor gemaakt is... Als het me niet bevalt hoe het daar gaat dan draaien we om. Een kennisje van ons is daar ook al is geweest en die had er positieve verhalen over dus ik denk wel dat het goed is. Mochten hun hem willen hebben gaan we gelijk langs een DA en daar wordt hij gecontroleerd. Maar ik had nog een aantal k9 centers aangeschreven en die hadden ook intresse dus hoe dan ook gaat hij die kant op..
80 procent van de honden horen ze nog wel eens van terug dus ben benieuwd.. Hou jullie op de hoogte.

kimmie261

Berichten: 19203
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 09:48

jeetje,heel veel sterkte met je beslissing,maar wel goed dat je niet aan jezelf denkt maar aan de hond...
ik heb zelf kpv getraind,en die honden zijn echt gelukkig in hun werk!!
Geniet nog even van hem,en hij gaat in ieder geval naar ervaren mensen die weten wat ze doen,dat is ook belangrijk,en hij gaat lekker aan het werk..

NaadFuryo

Berichten: 171
Geregistreerd: 06-07-04
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 10:37

Het is altijd erg om een huisdier weg te doen.....Heel veel sterkte ermee....
Maarja zolang mensen een hond nemen zonder erbij na te denken dat het wel voor een jaartje of 12 is tja dan blijven de asiels natuurlijk vol he....Mijn hond is nu 9 jr en ik zou er niet aan moeten denken dat ik haar weg zou doen en dat zal ook nooit gebeuren want overal is wel een oplossing voor.....En eind van het jaar krijg ik er een pup bij...

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-04 10:40

NaadFuryo schreef:
Het is altijd erg om een huisdier weg te doen.....Heel veel sterkte ermee....
Maarja zolang mensen een hond nemen zonder erbij na te denken dat het wel voor een jaartje of 12 is tja dan blijven de asiels natuurlijk vol he..


Op wie doel je hier nou ??
Verward
Deze hond gaat dus niet naar het asiel.. Gaat niet naar een huisgezin waar hij niet thuis hoort.
Dit is het eerste huisdier wat ik weg moet doen.. En het doet me heel erg veel pijn laat dat duidelijk zijn.

orban

Berichten: 2145
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: balen(belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 10:44

Het is zeker niet leuk een huisdier weg te doen.Wij hebben ook juist een van onze honden moeten wegdoen omdat zij hier heel agressief werd naar onze andere teef.Je maakt wel de beste beslissing, die honden zijn gewoon heel blij als je kunnen werken.Wij hebben zelf ook een Mechelaar en die zit hier ook als waakhond.

Sterkte

NaadFuryo

Berichten: 171
Geregistreerd: 06-07-04
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 10:45

MirandaB schreef:
Op wie doel je hier nou ??
Verward
Deze hond gaat dus niet naar het asiel.. Gaat niet naar een huisgezin waar hij niet thuis hoort.
Dit is het eerste huisdier wat ik weg moet doen.. En het doet me heel erg veel pijn laat dat duidelijk zijn.



Voel je, je gelijk aangesproken??? Staat toch ook bij "veel sterkte"of niet soms??? Doel niet op jou hoor anders stond dat er ook wel bij... Lachen JIj hebt toch een duidelijke reden?

Heb het over de mensen in het algemeen die d'r hondje maar weg doen om 1 of andere reden.....

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-04 10:53

NaadFuryo schreef:
Voel je, je gelijk aangesproken??? Staat toch ook bij "veel sterkte"of niet soms??? Doel niet op jou hoor anders stond dat er ook wel bij... Lachen JIj hebt toch een duidelijke reden?

Heb het over de mensen in het algemeen die d'r hondje maar weg doen om 1 of andere reden.....


Ja sorry Bloos Ben beetje van de rel.. Dus voelde me idd een beetje aangesproken Scheve mond
En ik heb nog nooit zón moeilijke beslissing moeten nemen..
Dus reageerde misschien ook niet helemaal goed. Lachen
Bedankt iig Knipoog

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 10:58

Klinkt goed Miranda. Zo'n hond is geboren om te werken, die ga je niet gelukkig maken met een leven als troetelhond.
Veel sterkte Ach gut

NaadFuryo

Berichten: 171
Geregistreerd: 06-07-04
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 10:59

MirandaB schreef:
Ja sorry Bloos Ben beetje van de rel.. Dus voelde me idd een beetje aangesproken Scheve mond
En ik heb nog nooit zón moeilijke beslissing moeten nemen..
Dus reageerde misschien ook niet helemaal goed. Lachen
Bedankt iig Knipoog



Als jij maar weet dat het een goede keus is, is er toch geen probleem?? Knipoog Het is een moeilijke keus wat je moet nemen maar uiteindelijk het beste voor de hond....
OK dan!

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-04 11:32

Maar tussen gevoel en weten.. zit een heeeeeeeele grote ruimte.
Ik weet dat we de juiste beslissing nemen.. maar oh oh wat zal ik dit gekkie missen Verdrietig

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 11:33

Sterkte. Ik denk dat je een goede beslissing hebt genomen.

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 11:42

Zo, heeeeel erg mooi beest!
Sterkte!

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 12:24

He Miran,

Heel veel sterkte. Dapper dat je de knoop hebt doorgehakt, maar ik snap jouw gevoel ook.

Kon hij maar met je praten he! Dan kan je het uitleggen en zo.

Heel veel sterkte, ik weet zeker dat hij goed terecht komt! (wie weet zien we hem nog wel op Animal Planet als drugshond met allemaal stoere acties *LOL* )

Kop op!

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-04 22:20

Vanavond na een k... weekend een telefoontje van een keurmeester (clubgenoot) uit de hondenwereld. Die heeft heel veel intresse in onze Rover. Hij hoorde vandaag op de vereniging dat hij weg zou gaan en belde beetje boos op waarom we hem niet hadden gebeld. Hij had twee weken terug al gezegt dat we het er nog wel over zouden hebben maar we hadden hem niet dusdanig begrepen dat hij echt serieus geintereseerd was. Dus heel gesprek gehad. Hij is altijd erg gek van Rover geweest en vind het een wereldhond. Deze man is de hele dag thuis en als hij dat niet is dan gaan de honden met hem mee.
Hij leeft voor zijn honden. Loopt er 's morgens en 's middags mee in het duin en gaat ' s avonds nog vaak richting een vereniging om te trainen.
Honden zijn de hele dag verder los bij hem in huis. Dus worden niet in een kennel of dergelijke gehouden. Hebben hun eigen leren bank haha.
Nou ja met andere woorden een man met verstand van mechelaars en een hondenhart. Mijn man (die toch nog steeds het laatste woord heeft in dit opzicht) heeft met deze oplossing ook veel meer rust. En dat is natuurlijk het belangrijkste.
Dus ik houd jullie weer op de hoogte hoe dit verder af gaat lopen.
Kan ik toch stiekum een oogje in het zeil houden ..