Heb me eigen een beetje verbrand :/ (+foto)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Heb me eigen een beetje verbrand :/ (+foto)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-04 23:54

Nou vandaag begonnen de lessen pas echt weer enz! Ging allemaal wel goed... best leuke leraren tot nu toe Knipoog
Toen moesten we eten gaan maken... ik moest het na een tijdje uit de ove halen... maarja dat rooster ( of hoe heet zoiets ) was natuurlijk kei heet dus haal het er voorzichtig uit..wil ik het neerzetten draait iemand om en loopt er zo tegen aan, rooster in me buik Verdrietig
Deed natuurlijk kei pijn... heb het niet echt kunnen koelen ofzo want daar had ik geen tijd voor.

Hele afdruk zit er in nu:
Afbeelding
Alleen op de foto is hij nog niet eens duidelijk...

( heel veel vinden het wel op een tattoo lijken Bloos )

Liefs sun

MiGzi_MiQ

Berichten: 744
Geregistreerd: 22-05-04
Woonplaats: Amsterdam!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 23:57

Ik vind het er op één of andere manier wel cool uitzien!! *LOL* Maar beetje jammer dat het op deze manier moest!! Tong uitsteken

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 00:07

Sun, goed schoonhouden, een niet aanzitten. Als het goed geneest zal het nog een heel eind wegtrekken. Het is idd wel een soort tattoo-achtig maar het is niet de bedoeling natuurlijk Haha!
Even niet vervelend bedoeld, maar is het in dat soort lessen (koken, handenarbeid etc) niet verplicht om bedekt gekleed te gaan? Dan zou je dit soort risico's kunnen uitsluiten nl. Met kleding ertussen, was het ws toch minder erg geweest.
Beterschap ermee

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-04 00:12

Billy schreef:
Sun, goed schoonhouden, een niet aanzitten. Als het goed geneest zal het nog een heel eind wegtrekken. Het is idd wel een soort tattoo-achtig maar het is niet de bedoeling natuurlijk Haha!

Het schoonhouden word moeilijk want het doet best pijn als ik er met water aankom... Scheve mond
Ik hoop iig dat het meeste wegtrekt!
Citaat:
Even niet vervelend bedoeld, maar is het in dat soort lessen (koken, handenarbeid etc) niet verplicht om bedekt gekleed te gaan? Dan zou je dit soort risico's kunnen uitsluiten nl. Met kleding ertussen, was het ws toch minder erg geweest.
Beterschap ermee

We hebben ook kleren voor het koken. Maar omdat het de eerste les was wisten we niet of we nou moesten koken of niet. Ja toen had ik het maar niet meegenomen...

Iig Bedankt! Lachen

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 00:47

Kun je er niet een koud compress op doen? Doet misschien heel even zeer, maar daarna wordt het echt beter Lachen

Ik heb een keer mijn hele voet verbrand door een pot kokend heet water (ik was thee aan het zetten Vork. Poot meteen onder de ijskoude kraan, doet zeer, maar het moet even!

Het ziet er niet zo ernstig uit, bij mij hingen de vellen erbij. Als je het goed koelt en schoonhoudt, dan denk ik dat je er op een gegeven moment nagenoeg niets meer van ziet.

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 01:04

Als je bij verbranding iets koelt, moet dat NIET bij koud water, maar bij lauw water!

Ik vind het er touwens wel grappig uitzien Haha! , idd, net een tattoo.
Maargoed, het was natuurlijk niet de bedoeling en kan me helemaal voorstellen dat het flink zeer doet!

Beterschap!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 01:07

Chrystal-gek schreef:
Als je bij verbranding iets koelt, moet dat NIET bij koud water, maar bij lauw water!


Oeps Haha! Waarom is dat eigenlijk?

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 01:11

XoNo schreef:
Oeps Haha! Waarom is dat eigenlijk?


Uhm, ff diep nadenken, koelt het niet ineens zoveel af ofzo?
Doet het ietsjes minder pijn?
Mm, weet het ff niet meer, er was wel een hele goede reden voor iig Haha! .

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 01:46

Dat ziet er best pijnlijk uit. Ach gut Hopelijk trekt het meeste weg, maar het ziet er inderdaad best tattoo achtig uit.

XoNo schreef:
Oeps Haha! Waarom is dat eigenlijk?
Omdat je bloedvaten dan vernauwen.

Liesje_Lover

Berichten: 6861
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 06:51

Auw...Goh dat ziet er niet prettig uit.... Hopelijk trekt het bijna helemaal weg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 08:24

Ai dat ziet er vervelend uit. Mijn moeder heeft zo'n plek op haar arm. Die haalde een rooster uit de oven en kwam met haar onderarm tegen het verwarmingselement van de oven aan. Nu nar 5 jaar zie je het nog steeds zitten. Ik hoop voor jou dat het nog wel weg gaat...

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 08:40

Au, lijkt me niet fijn Heel veel beterschap met je buik

Maarre, als die tattoo-vorm je nou zo bevalt, kun je hem nog echt laten zetten ook, heb je nu gewoon even proefperiode Haha! Knipoog

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 09:22

MiGzi_MiQ schreef:
Ik vind het er op één of andere manier wel cool uitzien!! *LOL* Maar beetje jammer dat het op deze manier moest!! Tong uitsteken


Idd ziet er wel "cool" uit!
Maar lijkt me verschrikkelijk pijnlijk Ach gut

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 09:34

Ziet er idd wel grappig uit Haha!

Maar niet de bedoeling, en het heeft vast flink pijn gedaan... Scheve mond

Je kan langs de drogist gaan en daar hebben ze een speciale zalf voor brandwonden, dat is tegen littekenvorming en tegen de branderigheid.

De apotheek verkoopt het niet omdat er altijd door de medici is gezegd dat je er koud water op moet doen.

Wij hebben die zalf ook op het werk en het werkt echt heel goed, ben alleen de naam kwijt Blond [/quote]

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 09:57

Waarom heb je het niet kunnen koelen? Ik neem aan dat elke school wel een zak met ijs heeft om te koelen?? Beetje slecht van de leraar. Ik weet niet hoeveel graads het nu is, maar stel dat het wel een hele zware brandwond was?

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 10:17

Denk dat als het een hele zware brandwond was ze er wel wat aan gedaan hadden hoor.
Lijkt me iig geen prettige ervaring, beterschapjes met je buik Ach gut

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 10:35

ik heb een keer hete thee over me buik heen gehad,
ben toen naar de dokter geweest en die heeft er een zalf overheen gedaan,
ik kreeg zelfs blaren,
maar toch is alles genezen en zie je er nu niks meer van !

Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 10:38

heb ik ook gehad op m'n vakantie werk, ik ging 1x in de keuken werken (drama drama Schijnheilig ) en toen kreeg ik een hete pan tegen m'n arm aan, zag er precies zo uit maar dan kleiner!
Is nu een paar weken geleden en het is nu een plekje zonder kleur, gewoon wit Tong uitsteken maar niet echt een litteken ofzo, ik denk dat het nog wel weg trekt!
Beterschap met je buikie Tong uitsteken

4leafclover
Berichten: 1037
Geregistreerd: 19-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 10:43

Eerst water de rest komt later Haha! O jee dat moet wel pijn gedaan hebben, maar ziet er wel goed uit (goed gemikt) Haha! , maar hoeven jullie geen schort te dragen ? Ik heb eens een pannelap in de fik gehad op school, ik kookte op gas en wilde een pan van het vuur halen vlieg dat ding in de fik Haha!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 11:11

Lijkt wel een brandmerkje *LOL*

Jannekeee

Berichten: 85
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 14:10

auch....
Calendulanzalf wil wel eens helpen om t litteken weg te laten trekken... Maar kzou daar nog ff mee wachten tot t wat minder pijnlijk is... Verward

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 14:24

Ben je al bij de dokter geweest?
Ik heb namelijk ooti brandwonden gehad(kokend water), en ik kreeg steriele gaasjes en zilverzalf.
Die zilverzalf is verzorgend en houdt de wond schoon, en die gaasjes hebben ook een beschermende functie.
Na een tijdje insmeren met een dikke, verzorgende creme, zpals vaseline of eight hour cream van Elizabeth Arden.
Succes!

Dorée

Berichten: 6707
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 14:26

Calendulazalf helpt ook goed bij het tegengaan van teveel littekenvorming.
Ik heb me vorig jaar een keer aan een gaskachel verbrand. Er zit nog steeds een plek van op mijn been.. Scheve mond

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 14:29

Ik zit trouwens nog eens naar de foto te kijken, maar het lijkt echt net een henna tattoo.Haha!

Lizz

Berichten: 8892
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 14:30

Ben bang dat je het toch nog wel een tijdje zal blijven zien, ik heb mij ooit eens een fractie van een seconde mijn arm (aan de binnenkant dat lichtere gedeelte) verbrand aan een strijk ijzer. Is inmiddels meer dan half jaar geleden gebeurd en je ziet het nog goed zitten ookal is het maar een streepje van 30 mm bij 5 mm!