Wie nog meer...een vriend/vriendin op afstand?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
assie

Berichten: 9487
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 08:37

Mijn vriendje woont ook 2 uur reizen met OV van mij vandaan. We gaan nu ruim 10 maanden met elkaar en die afstand maakt het alleen maar leuker. Als ik hem dan na 'n paar dagen weer zie, dan ben ik zó blij dat ik hem weer zie. Ik weet niet of dat ook het geval zou zijn geweest als we op spuugafstand van elkaar woonden...

Nu gaat het heel lekker tussen ons en ik hoop dat dat ook nog wel 'n tijd zo blijft Lovers

pollytje
Berichten: 1572
Geregistreerd: 25-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 08:40

Mijn beste vriendin woont in stiens friesland ik reis met de trein naar haar toe ik woon bij utrecht dus dat is ook een lange rit

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 08:47

xtwisterx schreef:
Ik spreek uit eigen ervaring als ik zeg dat het absoluut niet werkt... Haha!

Maar goed, je kunt het natuurlijk altijd proberen... Misschien dat het tussen jullie wel werkt... Bij jou is het 2 uur reizen, dat vind ik nogal mee vallen...
Bij mij was het 11u vliegen... Haha! Lips are sealed


Ik spreek uit ervaring als ik zeg dat het wel kan werken... Knipoog en bij mij was het 21 uur vliegen met daar tussen nog een overstap van 4 uur (25 uur reizsen...en dan heb ik het nog niet over de 2 uur die je vtv op schiphol moet zijn... en de tijd die je doorbrengt bij de douane en de bagageband Knipoog ) Haha! Inmiddels is mijn lieg ge-emigreerd en wonen we ruim 10 maanden samen, maar er heeft ruim een jaar een flinke afstand tussen gezeten... Amsterdam vs Brisbane

Guess001
Berichten: 5160
Geregistreerd: 09-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 09:04

assie schreef:
Mijn vriendje woont ook 2 uur reizen met OV van mij vandaan. We gaan nu ruim 10 maanden met elkaar en die afstand maakt het alleen maar leuker. Als ik hem dan na 'n paar dagen weer zie, dan ben ik zó blij dat ik hem weer zie. Ik weet niet of dat ook het geval zou zijn geweest als we op spuugafstand van elkaar woonden...


Dit heb ik nou ook, de spanning blijft er tenminste helemaal in!
Telkens als je elkaar weer ziet is dat weer zo leuk en spannend, dan 'wil' je elkaar weer helemaal zeg maar Knipoog
Ik heb een hekel aan sleur dus voor mij is dit ideaal.
Lange afstand relaties werken voor mij prima!
(als ik hem 3 dagen om me heen heb word ik alweer kriebelig Haha!)

isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 09:18

mijn mannetje en ik woonden 2uur 45 minuten van elkaar af, we wonen nu 4.5 jaar samen en hebben er een pracht van een manneke bij!! dus het lukt wel als je het maar allebei genoeg wil!!

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 09:46

Mijn ex woonde 65 km verderop. Het is toch 1,5 jaar goed gegaan en uitgegaan om hele andere redenen. 't kan dus zeker wel.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23446
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 10:05

Het kan absoluut wel werken.
Mijn vriend en ik woonden 2 uur (met OV) reizen uit elkaar.
Dat hebben we dik 4 jaar volgehouden, maar we zijn nu toch maar gaan samenwonen, en dat is nog veeel leuker.

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 10:14

ik meld me !!

mijn vriend woont vlakbij zwolle,ik vlakbij tilburg..

135 kilometer van elkaar vandaan...

wij zien elkaar ELK weekend,
in vakanties,
en soms nemen we de vrijdag en maandag er ook nog bij.

en ik moet zeggen,
het gaat al 1,5 jaar lang !

wel wil ik graag daar gaan wonen,.
dus zodra hij een vaste baan heeft gaan we een huisje zoeken Haha!

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 10:16

en soms vind ik dat een lange afstand relatie nog meer heeft dan een dichtbijzijnde,
je moet elkaar meer vertrouwen.
ziet elkaar niet vaak,
bent blij als je elkaar ziet!
en als je bij elkaar bent zit je ook dag en nacht op elkaars lip,
dus ik vind dat dit ook wel iets te betekenen heeft,
ik wil in ieder geval graag samen wonen !!
lijkt me veel leuker met hem Haha!

Nienke

Berichten: 3205
Geregistreerd: 01-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 10:19

Ik heb het een half jaar volgehouden (groningen-enschede, ook 2 uur reizen).....en toen ben ik naar hem toe verhuisd Haha! (zelfde stad, nog niet gaan samenwonen, inmiddels wel!)

Jemawi

Berichten: 3347
Geregistreerd: 26-04-04
Woonplaats: Zuidlaren (Dr.)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-04 10:38

Goh,wat een reacties van jullie allemaal,I'm stunned Haha!
Leuk om te lezen!

Gister is ie hier geweest en 's avonds weer teruggegaan naar A'dam.
Ik zie 'm maandag pas weer en eigenlijk voelt het ook best wel goed zo,al mis ik 'm natuurlijk wel!Daarnaast heb ik net mijn eerste telefoonrekening mogen ontvangen en dat was weer dramatisch...

En ja,als ik dat lees van NL-Australië,wat heb ik eigenlijk te zeuren... Haha!,maar wel heel leuk dat zoiets goed gekomen is!

Bedankt voor jullie reacties OK dan!

memiro

Berichten: 459
Geregistreerd: 24-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 10:55

Lijkt mij niet zo erg een vriend iets verder weg. Heb er vier jaar een gehad die aan de anderekant van het weiland woonde en dat is ook niet alles. En als het echt wat is kan je altijd verhuizen Lachen

Guess001
Berichten: 5160
Geregistreerd: 09-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 11:02

memiro schreef:
. Heb er vier jaar een gehad die aan de anderekant van het weiland woonde en dat is ook niet alles.

Whahahahahaha Haha! Haha! Haha!
Ja, dat is erg ver ja *LOL*

SweetTinka

Berichten: 2135
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Hoensbroek/Eindhoven (op kamers)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 11:41

Mijn vriend woont in Haarlem... Ik in Hoensbroek (zuid-limburg). En door de week op kamers in Eindhoven. Ik zie hem ook niet zo vaak, weekends (niet ieder weekend) en 1 keertje in de week komt hij naar Eindhoven. Soms zie ik hem dus een week of langer niet. In de vakanties ga ik wel vaker een paar dagen naar hem doe enzo.

Het vraagt inderdaad wel wat meer van je, vooral op gebied van vertrouwen. In principe kan hij daar er ook een andere relatie opbouwen, ook omdat ik niet elk weekend bij hem ben. Maar aan de andere kant, ik vertrouw hem, we bellen en smsen veel en zijn elke keer weer superblij als we elkaar weer zien. En we weten ook wel wat het is om bij elkaar op de lip te zitten, want als ik naar hem toe ga in de vakantie is dat gelijk voor een paar dagen of nog langer, en we doen dan alles samen daar, ik heb daar geen eigen leven zal ik maar zeggen, dus kan niet ff iets met vriendinnen gaan doen.

Maar het gaat hartstikke goed, ben al bijna 7 maanden enorm gelukkig met hem en ja die paar dagen dat je hem vaak niet ziet, is soms even doorbijten. Maargoed, als we trouwen zien we elkaar elke dag dus halen we de schade wel in. Haha!

SweetTinka

Berichten: 2135
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Hoensbroek/Eindhoven (op kamers)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 11:42

Het hangt gewoon heel erg van de persoon en jezelf af... De een kan er wel tegen, de ander niet. Ik weet gewoon niet beter op dit moment.

Charlotte

Berichten: 2720
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 12:30

SweetTinka schreef:
Mijn vriend woont in Haarlem... Ik in Hoensbroek (zuid-limburg). En door de week op kamers in Eindhoven. Ik zie hem ook niet zo vaak, weekends (niet ieder weekend) en 1 keertje in de week komt hij naar Eindhoven. Soms zie ik hem dus een week of langer niet. In de vakanties ga ik wel vaker een paar dagen naar hem doe enzo.

Het vraagt inderdaad wel wat meer van je, vooral op gebied van vertrouwen. In principe kan hij daar er ook een andere relatie opbouwen, ook omdat ik niet elk weekend bij hem ben. Maar aan de andere kant, ik vertrouw hem, we bellen en smsen veel en zijn elke keer weer superblij als we elkaar weer zien. En we weten ook wel wat het is om bij elkaar op de lip te zitten, want als ik naar hem toe ga in de vakantie is dat gelijk voor een paar dagen of nog langer, en we doen dan alles samen daar, ik heb daar geen eigen leven zal ik maar zeggen, dus kan niet ff iets met vriendinnen gaan doen.

Maar het gaat hartstikke goed, ben al bijna 7 maanden enorm gelukkig met hem en ja die paar dagen dat je hem vaak niet ziet, is soms even doorbijten. Maargoed, als we trouwen zien we elkaar elke dag dus halen we de schade wel in. Haha!


Precies dezelfde situatie, alleen woont mijn vriend in Groningen en ik in Mierlo ( Noord Brabant ) Ruim 270 km dus. In november zijn we alweer 2 jaar bij elkaar Lovers

dovish

Berichten: 2978
Geregistreerd: 25-05-01
Woonplaats: Oldekerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 12:44

ik heb ook dezelfde situatie, ik ben met het ov ook ruim drie uur onderweg, bijna vier van deur tot deur zelfs...

toch vind ik het prima zo en t gaat ook al een maand of negen goed. wat de anderen ook zeiden, je hebt je week 'voor jezelf' en ik het weekend ben je er helemaal voor elkaar. Wat ik wel een nadeel vind is dat je niet zomaar even snel langs kunt gaan als er iets aan de hand is ofzo, je moet het wel echt inplannen, maargoed, dat is voor mij geen reden om hem 'weg te doen' Knipoog

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 12:47

Ik heb 8 maanden iets gehad met een jongen die vlakbij Breda woont. Ik heb hem leren kennen op vakantie toendertijd en voor mij was het niet de bedoeling om daarna nog contact met hem te hebben. Hij dacht er anders over en daarna ben ik helemaal gek op hem te worden.
Ik weet voor mezelf dat ik het nooit meer wil, het werkte echt voor geen meter.

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 12:59

Het kan best goed gaan hoor! Wij kwamen uit Apeldoorn en west-zeeuws vlaanderen dus het verste puntje van Zeeland zo ongeveer.. bijna 300 kilometer met de auto maar reisden destijds nog met openbaar vervoer.. 4 of 4,5 uur reizen afhankelijk van welke trein je kon pakken en dan geen vertraging van trein meegerekend of een keer de pont over de Westerschelde net missen want dan kwam er zo een half uur of een uur bij..
Wel veel bellen en ieder weekend haasten om zo snel mogelijk naar elkaar toe te gaan. Maar ja leuke is dat je dan erg blij bent als je er eindelijk bent en je kunt de ander nog eens verrassen door op zondag te zeggen dat je nog maar een dagje blijft als dat goed is want dat je de maandag vrij bent..
Inmiddels zijn we na samenwonen getrouwd en het gaat nog steeds prima.

Sorro

Berichten: 1280
Geregistreerd: 19-04-04
Woonplaats: Schagerbrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 13:12

Ik in een klein dorpje op de grens van friesland en overijssel, hij woont in Londen.
Tja ach het gaat al ruim een jaar goed, maar makkelijk is anders.

Lizz

Berichten: 8893
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 15:09

Ik heb ook een langere relatie gehad met iemand die nog geen 10 minuten van mij vandaan woonde (met de fiets)

En nu heb ik een super leuke en lieve vriend die wel 100 km bij mij vandaan woont.
Ik woon in Dordrecht en hij in 's-Gravenpolder (bij Goes, Zeeland) en we zijn nu sinds eind april samen en we zijn zelfs samen naar egypte op vakantie geweest en het gaat SUPER Lachen We zien elkaar elk weekend!

Jemawi

Berichten: 3347
Geregistreerd: 26-04-04
Woonplaats: Zuidlaren (Dr.)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-04 15:47

Ik moet er erg aan wennen,dat ie zo ver weg zit en dat ik niet ieder moment effe binnen kan lopen.
Het kan nooit echt spontaan en dat vind ik wel erg jammer...mocht ik weer eens een creatieve uitspatting krijgen,rij ik tenslotte niet effe naar A'dam om te kijken of ie toevallig thuis is.
Al zou ik daar natuurlijk wel een leuk dagje shoppen van kunnen maken Haha!.

Voor degene met een negatieve ervaring: is je relatie echt stukgelopen om de afstand alleen??Okee,meestal zijn het meerdere dingen,maar afstand als hoofdfactor?

Kyno

Berichten: 10422
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 15:50

Mijn vriend en ik zijn elk weekend bij elkaar Lovers Hij woont ongeveer 50 km verderop, dus dat is nog een keer te doen Knipoog

gentille
Berichten: 1466
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: veendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 15:51

ik heb geen vriendje, maar een vriendin van mij woont wel ver weg,
zij woont in Brabant, ik woon in Groningen.

gelukkig kom ik elke zomer en herfstvakantie en pinksteren naar ponykamp daaro, dus dan gaan we vaak samen rijden (udense bossen, echt vet mooi) en ff bijkletsen.

en de ellenlange mails en brieven (lekker ouderwets pennen natuurlijk)

Krissis

Berichten: 4735
Geregistreerd: 01-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 15:52

das toevalling, wilde ik net een onderwerp over starten. Ik kom net ''fris'' uit de trein, bij mijn vriend(je) vandaan. Ik heb hem leren kennen op een bbq van een vriendin van mij, en klinkte eigelijk gelijk. Ik woon in Geleen (zuid-limburg) en meneer woont in Naarden-Bussum (in de buurt van Hilversum) Dat is dus iedere keer een nette 2.5 uur reizen, maar met een boekje, muziekje en het vooruitzicht dat ik mijn lief dan weer zie, valt het goed te doen. Ongeveer om het weekend komt hij naar mij, dus de ene week bij hem, de andere week hier. Door de week zien we elkaar dus niet, bellen iedere dag een uur ofzo.
Ik heb wel ov jaarkaart, dus dat is wel goedkoop (mijn relatie wordt mede mogelijk gemaakt door de NS Haha! )